Naurettavaa nurinaa, muilla on isompiakin ongelmia. Mutta pakko on purkaa,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yökyöpeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yökyöpeli"

Vieras
tällä viikolla on se "riemu" edessä, että on nukuttava yksinään. Mies on työmatkalla ja lapsi on hiihtolomalla tämän viikon mummolassa.

Joten minä sitten täällä kotona olen yksikseni iltaisin. Kyllähän nämä illat jotenkin menevät, mutta en tykkää yhtään hyvää, että joudun nyt yksinään nukkumaan. Tekisi mieli valvoa yöt peräperää, mutta eihän niin voi oikeasti tehdä, koska on jaksettava aamusta herätä aikaisin ja lähteä kouluun opiskelemaan. Eihän siellä jaksa olla, jos on umpiväsynyt. Saatikka ajomatka koulusta kotiin umpiväsyneenä, ei hyvä juttu.

Mutta ongelma on siinä, että on pakko soittaa rentoutus-cd:tä koko yö, en osaa ilmankaan tuon ääntä nukkua. Jos yritän koettaa hiljaisuudessa nukkumista, ei siitä vain tule mitään. Alan vain kuunnella kaikenlaisia ripsahduksia ja rapsahduksia. Sitten alkaakin jo tuskanhiki nousta pintaan, sydän alkaa hakata "tuhatta ja sataa" ja uni onkin jo kaikonnut tiehensä.

Joten on vain pakko soittaa rentoutus-cd:tä ja nukkua koiranunta.

Oho. Ja mä kun voisin vähän vaikka maksaa jos saisin joskus nukkua ihan rauhassa yksin omassa sängyssä. Ettei olisi mies vieressä kuorsaamassa ja aamulla kukonlaulun aikaan muksut kolistelemassa.

[QUOTE="vieras";23247931]Mä luulen omien kokemuksieni ja tuttujen juttujen perusteella, että tämä on nimenomaan sellaisten aikuisten vaiva, jotka eivät koskaan ole asuneet yksin.[/QUOTE]

Minä en oo asunut koskaan yksin ja otan kyllä kaiken nautinnon irti siitä, kun saan vallottaa koko talon ja sängyn itselleni. :)

hyvä ihme, opetelkaa nyt riittävän nuorina nukkumaan yksinkin hyvällä halulla. Harva täällä saa koko ikäänsä jonkun kainalossa maata. Lapsetkin pruukaavat muuttaa pois kotoa tietyssä iässä, tai ainakin sitä pidetään suotavana...

Kuulostaa siltä, että olet yksin ollessa todella ahdistunut ja pelokas ja se vie unet. Jos koet tarvetta tulla toimeen omillasi ja pystyä olemaan tarvittaessa yksin, niin edessä on pitkä tie - psykoterapia auttaisi varmasti, mutta ei tietenkään ole jokanaisen hommaa. Tsemppiä joka tapauksessa!

Yhteistyössä