Hae Anna.fi-sivustolta

Nautin yksinolosta

Viestiketju osiossa '50+' , käynnistäjänä Solo, 02.06.2005.

1. Solo Vierailija

Olen 40+ nainen ja tykkään elellä yksin. Mutta annas olla kun asuu kerrostalossa niin aina joku miehenköriläs bongaa yksin asuvan naisen ja alkaa surkutella hänen ""traagista"" yksinäisyyttään. Parannus tähän olisi äijän mielestä hänen seuransa. Ärsyttää!!!

Tälläkin hetkellä yksi ulkomaalainen nuorempi (30?) mies haikailee suhdetta kanssani. On haikaillut jo kohta kaksi vuotta. En tunne häntä, enkä ole pätkääkään kiinnostunut! Pidän tyyppiä typeryksenä.

Onkos täällä muita itsenäisiä ellejä, jotka nauttivat elämästään?

2. Nainen 50+ Vierailija

Täällä yksi, joka nauttisi enemmän jos olisi terve.
    Mutta enpä kiusaa valituksillani ketään, kun yksin asun.

Ja kuten täällä eräässä toisessa kirjoituksessa mainittiin että 50 täytettyään nainen muuttuu tapetiksi, olen sen huomannut jo parin vuoden ajan.
    Eipä ole liehakoijia näkynyt.

Odottelepa sinäkin muutama vuosi niin enempi yksin saat olla.

3. Solo Vierailija

Minulle ei ole ollenkaan tärkeää saada äijien huomiota. Elämä tapettina sopii mainiosti. Olen koko elämäni ollut paljon yksin enkä tosiaankaan viisikymmppisenä aloita mitään villejä vuosia.

Kasvoin miesvaltaisessa perheessä ja sain miesten jutuista tarpeekseni. En myöskään ole kovin seurallinen. Mieluiten tapaan jo tuttja ihmisiä ja harrastan syvällisiä keskusteluja kahden kesken, max kolmisin.

4. Olka Olematon Vierailija

Minusta tuo tapetti on halventavasti sanottu. Ns. naisena näkymättömyys eli asiallinen ulkoasu ja käyttäytyminen saattaa olla tietoinen valinta.

Minulla ei koskaan ole kukaan pörrännyt ympärillä, ei edes nuorena, kun olin nätti, hoikka ja pitkätukkainen. En nimittäin ole yhtään flirtti. En osaa edes kaivata sellaista.

5. Yksin Vierailija

Kyllä nautin minäkin yksinasumisesta ja olostani.

Mutta välillä kaipaan seuraa ja tarvitsen sitäkin.

Mutta yksinäisyydestä en välitä jota väkisinkin joskus joutuu kokemaan yksineläessä.(se tuo pahaa oloa ja mieltä )

Eräs mieissuhde minulla on mutta tapaamme harvakseltaan.

6. Solo Vierailija

Samaa mieltä flirtistä. Ei yhtään kiinnosta, enkä harrasta.

7. ;) Vierailija

Ei flirtissä mitään pahaa ole, kunhan se ei mene riman alle (lue navan alle).

8. Ikikukka Vierailija

Tama ketju nyt taitaa olla tarkoitettu lahinna kokonaan yksinelajille siis ei parisuhteessa oleville. Mina kuitenkin nautin myos yksinolosta vaikka olenkin parisuhteessa. Jotenkin tulen huonolle tuulelle, ellen saa paivittain viettaa joitakin tunteja aivan omissaoloissani. Ja voi niita kivoja paivia kun aamusta alkaen tiedan, etta vasta illalla mies tulee kotiin. Taitaa olla monen suomalaisen luonne samanlainen.

9. N45 Vierailija

Mulla on kuopus vielä lukiossa mutta tuskin maltan odottaa, että ""pääsen hänestä eroon"". Onneksi on poika, joten inttiin vaan kohta koulun jälkeen eikä sitten enää kotiin takaisin kiitos.

Suurimman osan ajasta olen nyt jo yksin, nuorisolla on menonsa ja nautin, nautin! En myöskään kaipaa ketään, ihanaa olla omissa oloissaan. Jos ovikello soisi, tuskin avaisin. Odotan kun saan lasten kaikki kamat ulos huushollista ja saan laittaa kolmioni ihan oman makuni mukaan loppuelämäkseni.

Töissä on tarpeeksi hässäkkää päivisin. Ihanaa istahtaa työpäivän jälkeen soffalle viinilasin kanssa ja nostaa jalat ylös eikä ole kiire minnekään.

10. 50v. täyttänyt Vierailija

Nautin myös valtavasti yksin olosta. Meilläkin enää 16vuotias kotona.

11. Miten myöhään te ootte oikein lapsenne hankkineet kun teillä on vielä yli 50-vuotiaana lapsia kotona???

Ihmettelee 53 v, jonka nuorin on 27 v!
    Kyllä on selvää ja selkeää elämä kun itsekseen on.

12. N49 Vierailija

Tämäpä merkillinen viestiketju. Olen vuosia kertonut viihtyväni omissa oloissani enkä ole saanut ajatuksilleni erityisemmin sympatiaa. Nyt Soolo sai kirjoituksellaan monta samanhenkistä Elliä palstalle.

En minäkään ole koskaan kaivannut liehakoijia ympärilleni.
    Lueskelin aamun uutisen valtakunnan salarakkaan uusimmista hölmöyksistä. Ike se jaksaa vain yrittää. Yritti hän aikoinaan minuakin Helsingin yössä. Ehkä me naiset pääsemme vähemmällä. Ei tarvitse lähetellä tekstareita vähän päälle parikymppisille kolleille.

Naapureista minulla ei ole haittaa. Olen muuttanut avioeroni jälkeen niin monta kertaa, että en jaksa enää tutustua naapureihin.
    Toisekseen olen melkein kaikki illat lisätyössä. Niin olin eilenkin.

Kävin muuten eilen Kampin avajaisissa. Sotkeennuin Anttilassa Antti Tuiskun ihailijajonoon. Kun pääsin oikealle reitille kenkäosastolle, joku nainen ihmetteli liukuportaissa fanilauman hölmöyttä. ""Ei voisi vähemmän kiinnostaa"" hän tuumasi.

Mielenkiinnon kohteita on monia. Toivottavasti alkuperäisen naapurit jättävät hänet rauhaan. Nauti kauneutesi viimeisistä vuosista.

Luin muuten aamun Hesarista Pietarin muodista. On väärä luulo, että venäläiset naiset pukeutuvat seksikkäästi ym.
    Lehtijutun mukaan he pukeutuvat elegantisti ja eurooppalaisesti. Harmittaa, kun en ole saanut noustua Pietarin junaan.

Istuin muutama päivä sitten paikallisjunassa ja naureskelin itsekseni. Keski-ikäinen nainen jutteli venäjää naisystävänsä kanssa. Kesken kaiken hän alkoi puhua selvää suomea. Hän matki pubireissulla tapaamaansa suomalaista miesjunttia. ""S:n ryssät kun tulitte...."" Vieressä istuva suomalainen nainen puhkesi nauruun ja pyysi kaikkien suomalaisten puolesta anteeksi.

Venäjää puhuva nainen kertoi vuolaasti tarinansa. Hänellä on kaksi korkeakoulututkintoa ja runsaasti kielitaitoa.

Tapettina viihtyisin vallan mainiosti. Kodissani ei ole seinillä tapettia. Ehkä ajan sitten senkin asian virkaa.

Päälläni on tänään vanha ja kulahtanut hame. Viime kesänä exäni haukkui hameen lyttyyn. On kuulema liian vaatimattoman näköinen. Tässä hameessa viihdyn ja tunnen olevani oma itseni.

Kaipa tässä taas pitäisi alkaa päivän työt. Kävin aamulla Alepassa ja ostin niin paljon tavaraa kuin jaksoin kantaa käsissäni. Kaupassa hyllyt olivat täynnä saksalaista vessapaperia.

Samalle kauppareissulle osui taas meidän kulmakunnan ""höppänä nainen"". Hän ihmetteli kassajonossa päivän lööppiä. Nainen tuumasi, että hänen veljet ovat kilttejä eivätkä ole mäiskineet häntä koskaan kirveellä. Samaan hengenvetoon hän ylisti kassaneidin näyttävän ihmeen virkeältä.

Ehkä minäkin olen tuollainen kylähullu. Kirjoittelen joutavia eikä näitä juttuja lue kuitenkaan kukaan. Ajatusvirtaa vailla päätä ja häntää. Ehkä Ile voisi tulla viihdyttämään meitä ikäisiään Ellejä tälle palstalle ja jättää lastemme ikäiset tytöt rauhaan.

Minä sain lapseni vähän alle ja vähän yli 30 v. joten vielä lapset ovat helmoissani.

Yksi juttu on vielä lisättävä tähän löpinään. Lukaiskaapa Kristiina Halkolan 60 vuotishaastattelu Hesarista. Hän suhtautuu terveesti ikääntymiseen harmainen hiuksineen.
    Kiitos seurasta. Iloisiin kuulemisiin ja kirjoittelemisiin.
    Matkustaminen avartaa, mutta kirjoittaminen virkistää ainakin minua.

13. N48 Vierailija

Nyt meikäläisellekin selvisi eilen, miksi suhde ei toimi, jos ollaan nenätysten 24 h vuorokaudessa.
    Jokaisella pitää olla välillä sitä omaa ilmaa ympärillään.
    Kävin muuten eilen elämäni ensimmäisessä muotinäytöksessä, nimittäin Esplanadin puistossa a la Marimekkko.
    Kaunista katseltavaa, ihan erilaisia kuin miltä ne henkarissa roikkuvana näyttävät.
    Minä, joka en koskaan ole ""pukeutunut"" ajattelin ottaa tuosta näytöksestä oppia ja kiinnittää enemmän huomiota ulkoiseen olemukseeni.
    Yksinolossa on se peikko, mitä yritän varoa, nimittäin se tekee jotkut itsekkäiksi. Sitä en haluaisi kenellekään.

14. Itsekäskin Vierailija

N48 juu kyllä niin saa ainakin omalla kohdallani jo käydäkin
    että olen väliin itsekäs.
    Olen ollut kotiäitinä 20v ja passannut muita
    Nyt yksinasuessani
    saan olla rauhassa välillä itsekkäästi eikä kukaan pahastu.

Olet kyllä oikeassa jos ei välitä kanssaihmisistä tulee helposti itsekeskeiseksi ja katoaa se tarkoitus että ollaan täällä toinen toisiamme varten ja eihän itsellekään saa mitään jos vain
    ns omaa etuaan ajaa.
    Ostin juuri kauppatorilta
    mansikoita ja kirsikoita lapsenlapselleni vien tuliaisi ja vanhalle äidilleni vien jotain
    itsetehtyä ruokapuolta.
    Marimekon asut ovat kyllä ainutlaatuisia .
    Ei päästetä peikkoja pesäkokoon.

15. Itsenäinen Vierailija

Itsenäinen, itsekäs, itsepäinen ja itseriittoinen sooloilija täälläkin.

Kun tarpeeksi kauan on yksinään, sitä oppii riittämään itselleen ja myös olemaan yksikseen itsensä kanssa.
    Oma elämä, oma koti ja oma aika vain itselle.

Mutta, siitähän se lähtee.
    Joka ei tule toimeen itsensä kanssa, ei tule toimeen muidenkaan kanssa.

16. 50vmummeli Vierailija

olen kanssasi samaa mieltä tykkään myös olla yksin mutta miehia näkyy vaivaavan asia miten hoidan mies asiat kun hänen mielestää nainen ei voi olla yksin tai siinä on joku vika minä olen sanonut et mitä minä teen paskalla kun mulla ei ole peltoa siitäkös tämä mies on loukkaantunut mulla on hyvä olla kun saa itse tehdä mitä haluaa mennä kuin lystää

17. Sandra Vierailija

18. 45 Vierailija

No, jos hyvä nimimerkki ""Ei alaikäisiä +50:llä"" osaat nimimerkistäni päätellä, en ihan vielä ole viittäkymmppiä ja olen peräti 8 vuotta sinua nuorempi.

Kun minäkin olen 53, kuopukseni on 25 vee.

19. Pinocchio Vierailija

Olen 53 vuotias nainen. Minulla on 14 ja 16 vuotiaat lapset, ei siinä mitään niin kummallista ole. Elämä sujui siihen malliin, että sain lapset lähes neljäkymppisenä. Parempi myöhään kun ei milloinkaan. Olen eronnut puoli vuotta sitten, asun lasten kanssa ja pärjäilemme hyvin. Tiedän olevani itse vastuussa onnestani. Silti minun arvojärjestykseni elämän suhteen on tämä:

1. Tasavertaisuuteen perustuva toimiva parisuhde ja yhteiset lapset

2. Tasavertaisuuteen perustuva parisuhde (ei lasten isä eikä välttämättä samassa taloudessa) ja omat lapset

3. Elämä lasten kanssa ilman mitään parisuhdetta.

Vihoviimeinen vaihtoehto on avioliitossa parisuhteeseen kykenemättömän miehen kanssa. Sitäkin siedin vuosikausia, kunnes siirryin vaihtoehtoon 3.

Ykkösvaihtoehtoa en voi enää saada, mutta toivon vielä saavuttavani joskus kakkosen, mutta kolmosestakin olen hyvin kiitollinen.

20. Malla Vierailija

Kyllä minäkin elän parisuhteessa, hyvässä ja rakastavassa. Silti nautin päivittäisistä yksinolohetkistä.

Ennen, kun lapset olivat pieniä, oli hetki hiljaisuutta todellista yleellisyyttä. Nyt se on jo arkipäivää. Mutta erittäin tarpeellista.

21. ikikukalle Vierailija

Niin nautin minäkin joskus yksin olosta, vaikka
    mieheni kanssa olemme olleet yhdessä 33vuotta, mutta
    kyllä on joskus kiva vain olla yksikseen.

Kivalta tosiaan tuntuu kun tietää, että toinen tulee
    myöhään ilalla kotio, saa puuhastella kaikenlaista, tai
    olla vaan ja nauttia yksinäisyydestä, edes hetken.

Tosin kivahan sitä on olla muuten tutun ja turvallisen mörikkänsä kanssa.Tämä ei ollut valitus parisuhteelle,
    itse olen elämäni näin valinnut enkä sitä kadu.

22. Minä Vierailija

Minä olen 53 ja ""lapseni"" 32 v. Tuttavapiirissä sai 50v
    nainen syksyllä ensimmäiset lapsensa;kaksosia.!

23. vm47 Vierailija

Väittävät että ei ole hyvä yksin ihmisen olla, mutta sanojana ei liene ollut ex-perheenäiti ja -vaimo, työssäkäyvä ainakaan.

Olen jopa alkanut sanoa suvulle ja tuttaville, jotka asumistani arvostelevat, että minähän meillä asun. Jos ei miellytä, ei tarvii tulla edes käymään. Jos tavata pitää niin sitten muualla kuin meillä. Minulla on kissan- ja koirankarvoja, matot rutussa, roskia hellan edessä, sanomalehtiä ja kirjoja pöydillä ja vielä ne sukankutimet lisäksi. Ja teekuppi. En minä ole kenellekään vastuullinen siitä, mitä minun huushollissani on ja missä.

Hyvä on näin.

24. paskasta Vierailija

Mukavaa, että joku nosti ylös vanhan viestiketjun.

Olen taas kirjoittanut täyttä paskaa nimimerkillä N49.

Tulin eilen töistä ja aikuinen tyttäreni istui netissä Ellien sivuilla.
    Hän haukkui minut lyttyyn. Olen kuulema kirjoittanut täyttä paskaa jollekin Ellien nuorten sivulle Sedun Lyx-kerhosta.

Ehkä olenkin tai sitten joku Elli matkii kirjoitustyyliäni piruuttaan.
    Pääsenpähän vähemmällä.

Espan Marimekkomuotinäytöksessä kävin pari kesää sitten.
    Asuimme silloin Ullanlinnassa.

Itsekäs olen ja pahemmaksi vielä tulen.
    Bussilakko ja roskakuskilakko alkoivat. Nyt ei voi harrastaa rodeoratsastusta.

Olen taas puhunut kolme päivää putkeen puhelimessa.
    Kirjoittaminen olisi hyvää terapiaa, mutta sitä voi harrastaa myös ruutuvihkoon.

Jätän kirjoittamisen Saimi Nousiaiselle ym. ammattilaisille.
    Amatöörinä lisään vain paskaa, johon kohta koko Suomi hukkuu, jos lakko ei ota loppuakseen.

Jos joku nostaa tämän viestiketjun taas vuoden päästä ylös, niin kiitos siitä. On ihan mukava lukea mitä minulle kuului vuosi sitten.

25. Muumimamma Vierailija

Luen aina tekstisi, ja tunnista ne ihan voi sanoa helposti. Persoonsi on mielenkiintoinen. Olisi hauska tietää siitäenemmänkin tai siis meinaan lähinnä sellaisiia juttuja kuin mitä työtä teet, yms. mutta ei ole tietenkään pakko mitään kertoa, ymmärrän. Täällä kun on niin paljon pintapuolista ja jonninjoutavaa, mikä ei herätä mitään virkistävää olotilaa. mutta sää virkistät aina edes hitusen.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri