Nega tuli, mutta...

  • Viestiketjun aloittaja Jännittää
  • Ensimmäinen viesti
Jännittää
Voi itku. Sanoisiko joku fiksumpi realistisen mielipiteensä tästä meidän hommasta.
Lopetin pillerit pari kiertoa sitten, pillereiden kanssa kierto oli säännöllisesti 28pv. Viime kierto, eli ensimmäinen pillereiden lopettamisen jälkeen, oli 26pv. Nyt eletään siis toista kiertoa, kiertopäivä 30. Tein raskaustestin (Exact Surestep) 29kp ja näytti negaa. Kp 27-29 oli menkkakipumaisia kipuja alavatsassa, samoin paineentunnetta. Tänään ei ole sattunut.

Lisäksi olemme harrastaneet vain keskeytettyä yhdyntää, emmekä todellakaan joka päivä tai edes joka toinen. Elättelenkö vain turhia toiveita siitä, että tuo nega muuttuisi plussaksi jos testaan vähän myöhemmin? Kun menkkoja ei vain näy eikä kuulu...Kamalaa tämä odotus.

Kaikki sanoo mulle, että et sä mitään raskaana ole, kun negaakin näytti ja naureskelee mun ""oireille"". Itse olen ainoa, joka uskoo, että se vielä voisi olla mahdollista.
 
Jännittää
Se onkin toinen asia. Lopetin pillerit 7:n vuoden syönnin jälkeen, koska olin varma, että hormoonit ovat olleet syynä krooniseen alakuloisuuteeni (mikä pitikin paikkansa, voin paljon paremmin nyt). Kun lopetin pillerit, hommat nyt vain meni näin.

Itselläni on ollut kauhea vauvakuume jo vuosia, mies hieman epäröi, mutta ei vauvasta kauhistuisikaan. Opinnot on kummallakin alkuvaiheessa. Päädyimme siis tähän keskeytettyyn menetelmään, kliseisesti sanottuna vauva saa tulla jos on tullakseen. Mutta emme ns. aktiivisesti ole yrittäneet. Vauvakuumeisena ja jo yli parikymppisenä voin kyllä sanoa, että vauva olisi erittäin tervetullut, vaikka elämäntilanne ei siihen kaikkein otollisin ole.
 
?
Hei,
jos sulla on vasta yksi luomukierto pillereiden lopettamisen jälkeen, niin ei sitä varmaan vielä tiedä mihin kierto asettuu. Odottele vielä pari päivä ja sitten vaikka uusi testi, jos ei menkkoja kuulu.
 
omena
Juu pillereiden lopettamisen jälkeen mulla ainakin kierto heitteli ja heittelee vieläkin vaikka lopettamisesta jo n.8kk. Välillä menkat on myös jääneet kokonaan pois ja takaisin ne sai lääkekuurin avulla. Joten rauhassa kannattaa odotella ja kun aika kuluu, niin sitä oppii kuulostelemaan ja tuntemaan oman kehon toimintaa paremmin! Toivotan sulle kuitekin plussaonnea! :)
 
Äippä82
Mulla kans pillerien lopetuksen jälk. kierto heitteli miten sattuu ja joskus jäi kk:t tulematta ja sit taas tuli.
Kun aloin odottaa tein ensin negatiivisen testin, vaik kk:t oli jo myöhässä. Sitten odottelin, että jospa ne alkaa. No ei ruennu kuuluu ja tein uuden testin, joka oli sit positiivinen. Ja terve vauvahan siitä syntyi.
En nyt elättele sinulle mitään toiveita, mutta minulle kävi näin. Joten ei se ihan mahdotonta ole, Mielestäni!
Mutta me ei kyllä harrastettu keskeytettyä vaan ihan loppuun asti.
Nyt synnytyksen jälk. ekat kk:t tuli ja sit ei ole kuulunut. Mietin tuossa testin tekemistä, kun vähän on olo sellainen. Toisaalta synnytyksen jälk. kierto myös hakee taas paikkaansa.
No jos vauva teille nyt on sitten kuitenkin tulossa niin onnea valtavasti. Kyllä ne on niin ihania.
 
Jännittää
Kiitos Äippä82 nätistä tekstistä. Ei tässä auta muuta kuin odotella, raskaus on kuitenkin niin mustavalkoinen tila; joko sitä on raskaana tai ei :) Ajattelin, että perjantaina testaisin uudelleen, silloin olisi siis kiertopäivä 36. Luulisi, että silloin näkyisi hormoonit, jos raskaana olen.

Toivotaan, että odotat taas:)
 
Äippä82
Innolla odotan tietoa raskaudestasi, jos vain ilon jaat kanssamme.

Täytyy varmasti lähteä apteekkiin ostaa kans testiä. Josko olisi pikkukakkonen tulossa...

Jännitystä ei elmästä puutu =)
 
kukka
Mulle myös kävi niin et ku tein testin ni näytti negaa ja kun menkkoja ei kuulunut ni tein uuden testin muutaman päivän päästä ni sit näytti plussaa.

Nyt on vauva 9kk ja meillä ollut ""ehkäisynä"" keskeytetty, ku oon kierukkaa yrittänyt päästä laittamaan mut ensin oli papassa jotain ja nyt on lääkäri lomalla ja sain ajan vasta ens kuun puoleen väliin. Nyt oottelen myös menkkoja kp nyt 34/31 ja ajattelin et ehkä kans pitää pian hakea testi ja kattoo et tuleeko meille vauva.
 
Jännittää
...mutta eipä jännitä enää. Aika selvä peli jo. Tein tänään Clearblue-testin ja näytti taas negaa. Eli enpä taida olla raskaana, kun kiertopäivä kuitenkin jo 32. Taitaa olla joku hiton hormonihäiriö pilsujen lopettamisen jälkeen, aivan kuten kaikki on sanoneetkin :´( Alkais nyt ees ne menkat itsestään, niin ei tulis mitään kalliita lääkekuureja menkkojen käynnistämiseksi...
 
Suz
Meitä pitkäkiertolaisia on tuolla kevätnuppusissa kirjottelemassa. Ajateltiin perustaa oma ketju semmosille, jotka eivät tiedä millä viikolla jännäilisivät kun kierto on epäsäännöllinen. Tule ihmeessä sinne kirjottelemaan ja lukemaan meidän kokemuksia! Myös muut halukkaat on tervetulleita :)
 
Jännittää
Testailin tänä aamuna taas Clearbluella ja tuli oikein TOSI haalea haamu. Testaan kyllä huomenna Apteekin omalla testillä uudestaan, mutta voiko tuohon haamuun luottaa? Onpa outoa, että vaikka mulla nyt jo kp36, niin silti tuli niin haalea viiva...Pitäisköhän siitä päätellä jotain ikävää?
 
huh huh
Testin hinnalla saa yhden tuopin, joten ei kyse kovin kauheasta törsäämisestä edes ole. Jokainenhan päättää itse mihin rahansa käyttää.

Mutta asiaan. Outo juttu. Voihan olla, että raskaus olisi alkanut myöhemmin. Jos ensimmäisellä kerralla ei näkynyt mitään ja nyt haalea viiva, viittaisi se kai siihen, että hormonitaso nousee, ei laske eli ei niin huolestuttavaa (jos siis raskaus olisi positiivinen juttu).

Odotamme kiinnostuneilla kuin käy.
 
""
Eri ihmisillä raskaushormonia erittyy eri nopeudella. Jos se oli selkeä haamu, niin eiköhän se plussa ole! Kannattaa varmaan vielä testata uudestaan muutaman päivän päästä esim. apteekin omalla testillä. Clearbluella ihmiset ovat kai joskus saaneet vääriäkin haamuja (itse en ole sitä kokeillut enkä aiokaan).
 
äiti
Tule kertomaan sitten ""jännittää"" että tuliko sieltä plussa. kiinnostaa että miten kävi. Itse olen aina testaillut apteekin omalla testillä tai siis sillä halvimmalla ja hyvä ollut. Siis tulos ollut aina positiivinen=) ja paikkansa pitänyt.
 
jaa
no jos sinulla on varaa useampiin raskaustesteihin niin kyllä sinulla sitten on myöskin varaa ""kalliisiin lääkkeisiin"" jotka käynnistää menkat...Nämä kalliit lääkkeet kun maksavat n. 10€...
 
äiti
Kuulkaas antakaa nyt ihmisten rauhassa tehdä testejä vaikka joka päivä, mitä se teitä kaivelee. Ihme tyyppejä aina kommentoimassa. Kun sitä vauvaa oikein tosissaan odottaa niin tulee niitä testejä tehtyä. Ei siinä nyt rahaa kauheasti ala miettiä. Kivahan se on aina jos ei tarvii mitään kuureja vaan tulis raskaaksi ilman niitä. Jokainen sitä toivoo.

Onnea sulle ""jännittää"" ja toivottavasti tuut kertomaan hyviä uutisia pian.
 
pallo
Muakin ahistaa kun menkat ei ala ja testin mukaan (Acon testi) en ole raskaana. Kiertoni on yleensä 26 tai 28 päivää ja käytössä mulla on Terot että Clomit. Eka testasin kp 29 ja nega sit tänään kp 32 ja nega. Lämmöt on koholla (37,1) ja mahaa kihelmöi omituisesti. Ei tunnu siltä et menkat olis alkamassa. Normaalisti mulla endon takia alkaa jo hirveät krampit päivää kahta ennen menkkoja ja tietää et ne on tulossa. Edes rinnat ei ole kipeät kuten yleensä oviksen jälkeen. Onko kellään ideoita mikä vois olla vikana.
 
joojoo
""Jaa"":lle; No ei niitä lääkkeitä ihan noin vaan osteta kympillä, lääkäriin pitää ainakin mennä ja jos menee yksityiselle, maksaa kaikkineen n. 100 egeä ja siihen päälle esim. terolutit maksavat 20. Ihme juttuihin sitä ihmiset kiinnittävät huomiota, alun perin tässä keskustelussa ei ollut mitään testien/lääkkeiden hinnasta puhetta.

Alkuperäiselle; jospa raskaus olisi tosiaan alkanut myöhemmin, eikä raskaushormonia ole vielä eriitynyt tarpeeksi... Tule sitten kertomaan, miten kävi, tsemppiä:)
 
Antsukka
Pillereiden lopettamisen jälkeen keholla menee oma aikansa ""koneiston"" käynnistämiseen. On täysin normaalia että kierto etsii itseään muutaman kuukauden ajan pillereiden jälkeen. Onhan kyse kuitenkin vahvoista hormoneista, jotka tavallaan pysäyttävät koko naisen luonnollisen kuukautiskierron. Eikä kierron käynnistämiseen tarvita heti mitään kuureja, odottele pari kuukautta rauhassa ja anna kehollesi aikaa palautua luonnolliseen olotilaansa. Jos ei kierto muutamassa kuukaudessa tasaannu, sitten voi asiaa kysäistä lääkäristä.
Muutenkin kyllä raskaus varmaan aika epätodennäköinen tuolla teidän systeemillä. Suosittelen että mietitte asian ensin kunnolla loppuun. Lapsen teko ei ole mikään pikkujuttu, ja liikaa syntyy vauvoja perheeseen joissa ei sitten ollakaan asiaan valmiita. Ei ole tarkoitus mitenkään saarnata, mutta kun kyseisessä asiassa ei ole kyse mistään pikkuasiasta vaan uuden ihmisen kasvattamisesta. Kannattaa miettiä milloin on siihen valmis.
 
Jännittää
Testasin tänä aamuna apteekin omalla ja negahan sieltä tuli, ei edes häivähdystä haamusta...En tiedä mikä mättää. Tai mikä se eilinen haamu oli :/

Kävin tänään apteekissakin kysymässä tästä tilanteesta, mutta ei sieltä osattu oikein mitään sanoa. Se nainen vain toisteli, että kierto voi olla sekaisin pillereistä, mutta eilistä haamua ei osannut kommentoida. Maanantaina tilaan lekurille ajan, niin ehkä tilanne sitten 100% selviää.

Kiitos kaikille myötäeläneille :)
 

Yhteistyössä