Neiti on koko jouluviikon isällään. *tuntemusten purkua*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin että kannattaisi miettiä, että tekisi niitä lapsia vain yhden miehen kanssa. Musta naikkoset jotka eivät mieti näin vakavaakaan asiaa etukäteen kuin puolison valinta, lasten tekeminen ja avioero - ei voi kuin syyttää itseään ongelmista, joita kyllä tuolla menolla saa aikaan.

mulla on lapsia vain yhdelle miehelle ja silti tuntuu oudolta olla erossa lapsista aattona.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Ei kai se ole kiellettyä, että on pala kurkussa :hug:
Saahan sitä lastaan kaivata, ei se ole kiellettyä. Mutta saa siitäkin, että kotona on rauhallisempaa rehellisesti nauttia :D

Mun mies just vähän vihjas siihen tyyliin että on siinä puolensa, kun neitin kanssa on ollut niitä yhteenottoja.. Mutta mä olin juuri siinä hetkessä jossain tunnelatauksessa tän asian kanssa, ja hyvä etten suuttunut ja alkanut moittimaan miestä rakkauden puutteesta mun lastani kohtaan ja kaikkea ihan älytöntä. :ashamed:
No mutt: me taidetaan käydä sitt kerrankin aattona ja joulupäivänä vähän sukuloimassa, kun ei ole kuin toi pieni mies vaan mukana. Ei lahjavuorta liikuteltavana edes takaisin, eikä 6 vuotiaan joulujännitystä, eikä mitään minkä takia viime joulu oltiin vain kotosalla.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin että kannattaisi miettiä, että tekisi niitä lapsia vain yhden miehen kanssa. Musta naikkoset jotka eivät mieti näin vakavaakaan asiaa etukäteen kuin puolison valinta, lasten tekeminen ja avioero - ei voi kuin syyttää itseään ongelmista, joita kyllä tuolla menolla saa aikaan.

Lässyn lässyn taas. Ihme harhaluuloa taas jollakin, että kaikilla eronneilla on exien kanssa kauheat ongelmat lastentapaamisten yms. suhteen.

Enkä mä muuten ole kokenut avioeroa! :laugh: :laugh: Itte olet melkoinen naikkonen lässytyksinesi. :p

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Miksi se ei ole oman perheensä kanssa KOTONA joulua :o :o :o

Meillä lähtee lapset 25.12 vasta isälleen, ne saavat olla aina äidin luona joulun, ja ei isä halua sitä iloa heiltä edes riistää :/

Surullista!

ja isälläkö ei oo oikeutta siihen vai? :o

meillä jaetaan silleen että molemmilla on..esim. toisella aamupäivällä, toisella illalla..sen aaton siis. ja joka vuos vaihdetaan. tänä vuonna lapset isällään.

Mä taas en kestäisi tälläistä ratkasua.. Tai siis mä henkilökohtaisesti inhoan itse sellasia reissujouluja, että käydään sukuloimassa siellä ja täällä ja niin pois päin, joten musta ois ikävä järjestää neitiäkään sellaseen välikäteen että pitäisi koko aatto olla vaan menossa jonnekin. Vaikka se jokin olisi koti tai isän koti, niin silti. Pitää lapsellekin antaa joulurauha. Mutta en toki tarkoita etteikö se sopisi jollekin toiselle, varmasti sopii. =)

Jaa, no kyllä kestäisit jos olisi pakko. :) Useimmiten sopimuksen mukaan juhlapyhät jaetaan. Jos vanhemmat ei saa sovittua itsekseen, niin oikeus määrää näin. Siinä ei äidin 'mutkun emmä haluu!' -valitukset taida auttaa! :D

Eikä se mulle miltään reissujoululta tuntunut, isän luona olin myös kotona. Siirryin paikasta A paikkaan B ja kumpikin oli tuttuja. Äidin kanssa juhlittiin etukäteen jos oltiin isällä joulu. Eipä siinä mitään, hyvät muistot on jouluista.

Itsekin olen yksin tämän jouluaaton.
Mutta nyt otan asian ihan positiiviselta kannalta, olen niin päättänyt.
Yritän nauttia.. viinistä, kynttilöistä ja kuusesta. Toivottavasti myös hyvästä tv-viihteestä. :)

Minusta lapsella ei ole kuin yksi koti, se missä pääasiassa asuu. Etävanhempi ja hänen uusi perhe on tietysti myös lapsen perhettä, mutta heidän koti on heidän koti. Suhde etävanhempaanja hänen perheeseen on tärkeä. Kuitenkin joulu vietetään kotona lähivanhemman kanssa. Tämä on siis minun mielipiteeni.

Sisareni lapset ovat aaton aina äidillään ja joulupäivän isällään. Ja se on ihan heidän isän ehdotus. Tietää kuinka tärkeä aatto on sisarelleni ja heillä taas vietetään joulupäivää juhlallisesti sukupäivällisillä.

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Miksi se ei ole oman perheensä kanssa KOTONA joulua :o :o :o

Meillä lähtee lapset 25.12 vasta isälleen, ne saavat olla aina äidin luona joulun, ja ei isä halua sitä iloa heiltä edes riistää :/

Surullista!
ai että OMAN perheensä kanssa. kyllä se isän perhe on kuule samanlailla lapsen oma perhe

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Minusta lapsella ei ole kuin yksi koti, se missä pääasiassa asuu. Etävanhempi ja hänen uusi perhe on tietysti myös lapsen perhettä, mutta heidän koti on heidän koti. Suhde etävanhempaanja hänen perheeseen on tärkeä. Kuitenkin joulu vietetään kotona lähivanhemman kanssa. Tämä on siis minun mielipiteeni.

Sisareni lapset ovat aaton aina äidillään ja joulupäivän isällään. Ja se on ihan heidän isän ehdotus. Tietää kuinka tärkeä aatto on sisarelleni ja heillä taas vietetään joulupäivää juhlallisesti sukupäivällisillä.

Kysyin likalta montako kotia hänellä on, vastaus oli kaksi. Sitten likka kysyi miksi kysyit tuota, kun tiedät sen. :D

Sun mielestä joulu pitää olla lähivanhemman kanssa. Höpön höpön, jokainen tekee niin kuin haluaa. Likalle on sekä äiti että isä tärkeitä ja hyvä, että saa olla kummankin kanssa jouluna. Ei se joulun viettäminen lapsen kanssa ole mikään mun etuoikeus.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Kysyin likalta montako kotia hänellä on, vastaus oli kaksi. Sitten likka kysyi miksi kysyit tuota, kun tiedät sen. :D

Sun mielestä joulu pitää olla lähivanhemman kanssa. Höpön höpön, jokainen tekee niin kuin haluaa. Likalle on sekä äiti että isä tärkeitä ja hyvä, että saa olla kummankin kanssa jouluna. Ei se joulun viettäminen lapsen kanssa ole mikään mun etuoikeus.

Aivan, jokainen tekee niin kuin hyvältä tuntuu. Siksi korostinkin, että tuo on vain mielipiteeni. Tarkoitushan on luoda joulu joka miellyttää joka osapuolta, aina se ei kuitenkaan onnistu.

Ja tuo yksi koti... Sekin perustuu ihan omaan kokemukseen. Minulla oli vain yksi koti, omasta mielestäni. Kun ilmoitin meneväni kotiin puhuin siitä kodista josta lähdin aamuisin kouluun. Siitä toisesta kodista puhuessa puhuin meneväni isälle. Ja kuitenkin isänkin luona oli oma huone, omat tavarat ja ihan perheenjäsenen asema. Viikottain olin isälläkin, en vain joka toinen viikonloppu. Harva meistä aikuisistakaan ajattelee itsellään olevan kaksi kotia, jos esim. syystä tai toisesta asuu kumppaninsa kanssa eri osoitteissa.

Mutta tuon koti asiankin jokainen kokee omalla tavallaan.

Nuo oli vain mun mielipiteitä...

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Aivan, jokainen tekee niin kuin hyvältä tuntuu. Siksi korostinkin, että tuo on vain mielipiteeni. Tarkoitushan on luoda joulu joka miellyttää joka osapuolta, aina se ei kuitenkaan onnistu.

Ja tuo yksi koti... Sekin perustuu ihan omaan kokemukseen. Minulla oli vain yksi koti, omasta mielestäni. Kun ilmoitin meneväni kotiin puhuin siitä kodista josta lähdin aamuisin kouluun. Siitä toisesta kodista puhuessa puhuin meneväni isälle. Ja kuitenkin isänkin luona oli oma huone, omat tavarat ja ihan perheenjäsenen asema. Viikottain olin isälläkin, en vain joka toinen viikonloppu. Harva meistä aikuisistakaan ajattelee itsellään olevan kaksi kotia, jos esim. syystä tai toisesta asuu kumppaninsa kanssa eri osoitteissa.

Mutta tuon koti asiankin jokainen kokee omalla tavallaan.

Nuo oli vain mun mielipiteitä...

Mulla on muuten koti, paikka jossa likan kanssa asutaan ja kotikoti, lapsuudenkotini. :D

Yhteistyössä