foolihapon tärkeys raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vaan"

Vieras
Kuinka tärkeää foolihappo on ihan alku-raskausaikana? Kuulin asiasta vasta nyt, ja rv 7 jo menossa, en tiedä onko siitä enää tässä vaiheessa hyötyä... Onko kaikki muut popsineet foolihappoa purkista?

En popsinut. Yritin syödä vain terveellisesti ja monipuolisesti. Tosin itse suhtaudun muutenkin varsin ennakkoluuloisesti kaikkiin lisäravinteisiin ja purkkivitamiineihin.

Söin itse sitä purkista raskausaikoina. Sehän pitäisi mieluusti aloittaa jo vauvaa yrittäessä. Estää mm. selkärankahalkiota. Raskauden alussa tärkeintä, mutta jos syöt paljon vihreitä kasviksia kuten pinaattia ja parsakaalia, olet luultavasti saanut sitä tarpeeksi kuitenkin.

Kahden ensimmäisen muksun odotusaikana en edes tiennyt moisesta aineesta joten silloin en syönyt muuta kuin normaali ruokaa mahdollisimman monipuolisesti ja terveitä ovat.

Nyt kun tämä pikkuinen ei meinannut ilmoitella tulostaan ihan heti, lueskelin nettiä ja vastaan tuli foolihappo ja sen nauttiminen jo raskautta yrittäessä. Ostin sitten purkin pelkkää foolihappoa ja nyt raskaana ollessa olen siirtynyt monivitamiiniin jossa on myös foolihappoa.

Foolihappoahan saa myös monipuolisesta ruuasta.... ei välttämätön purkista. Jotkut lääkitykset vaativat foolihappolisää.

Yhteistyössä