Minä olen nyt kolmkymmentä vuotta seurannut "miehen elämää" ja täytyy kyllä sanoa, että naisten ja miesten ajatukset eivät kohtaa.
Yksi syy on myös se, että suurin osa miehistä on pieniä poikia, jotka eivät pääse äidin helmoista koskaan pois.
Mies ei näe meidän naisten näkökulmasta katsottuna niitä epäkohtia jotka meidän mielestämme parisuhteessa on. On mielenkiintoista kuunnella miehen mielipidettä, kuunnelkaapa joskus, tulette hämmästymään.
Olen nykyiseni kohdalla puuttunut muutamaan epäkohtaan keskustelemalla. Mies on huono keskustelemaan ja painaa päänsä alas kun sanon totuuksista. Hän sanoo usein myös, että ei nyt puhuta siitä, eli haluaisi lakaista asian lattian alle. Kuitenkin esim. viikon päästä hän alkaa antamaan palautetta asiasta ja hänen näkemyksensä samasta asiasta on erikoinen.
Asiassa ei tahdota päästä puusta pitkään näiden näkemyserojen takia, koska miehellä on oma käsityksensä asiasta - hänen mielestään oikea- eikä näin ollen hänen tarvitse muuttua.
Nykyisessä parisuhteessani tulee luultavasti käymään niin, että minulle tulee jossakin vaiheessa niin sanotusti kuppi täyteen ja mies jää hölmönä ihmettelemään, että mikä tuolle nyt tuli.
Kotitöistä sen verran sanon tässä, että olen vielä sitä sukupolvea joka nuorena vaimona teki kaikki kotityöt. Mies hoiti pihahommia ja ns. miesten töitä ja oli turvallisena selustana avioliitossa (aikansa). Kestää aikansa ennen kuin mies kasvaa kotitöihin, koska perinteisiin ei ole kuulunut aikaisemmin, että mies niitä tekee joka perheessä. Monet pitävät uutta vaimoaan äitinään jo aika pian papin aamenen jälkeen. Mutta ajatelkaapa tosiaan, minkä takia naisen pitäisi pitää miehelle hotellia ilmaiseksi, olla siis miehen palvelija???
Kukaan täällä meistä ei voi sanoa, että eroa ja jätä. Minä olen onnellinen kun saan asua yksin ja seurustella, mikään muu vaihtoehto ei voi tulla kysymykseen silloin kun silmät aukeavat miessukupolven suhteen.
Huonossa suhteessa ei kannata pyristellä. Yksinkin pärjää, se vaatii vain opettelua. Helppoa se ei aluksi ole kun on tottunut siihen, että joko isä piti huolen tai sitten mies.