Hae Anna.fi-sivustolta

Nelikymppiset?

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä Ellenelle, 30.03.2008.

1. Ellenelle Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Moi kaikille!

Omat nelikymppiset lähestyvät ja haluaisin pitää juhlat, mutta kun en millään keksi, missä ja millaiset.. Olisiko vinkkejä, kun yksi ajatus olisi, että juhlat kestäisivät esim. pe-su tai la-su ja esim. lauantaina olisi ensin jotain aktiviteettejä ja illalla sitten pukeuduttaisiin vähän paremmin ja olisi bändi/karaokea jne.

Eli juhlapaikka saisi olla Etelä-Suomesta (tai miksei vaikka Eestistäkin, jos sopiva löytyisi), henkilömäärä n 50 ja bilebändeistäkin olisi kiva saada vinkkejä.

Tuhannesti kiitoksia kaikille jo etukäteen!

Ai niin, juhlapäivä on toukokuussa.

2. jännä ehkä Vierailija

Jännässä paikassa nuppi täyteen. Tosi jännää.. niin kuin aina.

3. Näin itse tekisin Vierailija

No ehdottomasti tulee mieleen kun on kyse toukokuusta, että jossain veden äärellä. Pe-su kuulostaa vähän liialta, ainakin näin vieraan näkökulmasta, mieluummin aloitus lauantaina hyvissä ajoin vaikka iltapäivällä.

Järkkää niitä aktiviteetteja iltpäivällä, sitten saunaan ja mereen/järveen uimaan ja illaksi toiset vermeet päälle. Eli siellä pitäisi olla myös majoitustilat?

4. 43 v Vierailija

Millainen on juhlabudjetti? Sillä on nimittäin aika iso vaikutus paikan ja ohelman valintaan. Yöpymiset, ohjelma ja ruokailu juomineen maksavat aika summan...

5. Ellenelle Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei,

kiitos vastauksista!

Totta, että pe-su voisi olla parempi. Voitaisiin mennä parhaan ystävättären kanssa jo perjantaina.

Majoitusta tosiaan tarvittaisiin myös.

Budjettia ei oikeastaan ole eli ainakin nyt alkuun kaikki vinkit otetaan vastaan. Karsitaan sitten, jos alkaa rahat loppua. :)

6. yks.. Vierailija

pidä niin kuin minä, niin 60-luvun teemalla.. tosin minulle 70-luku.. mutta. jokainen pukeutuu sitä mukaan!

7. N¤( Vierailija

Olin kerran 40 v. juhlissa, jotka alkoivat hohtokeilaamisella. Se oli ihan mukavaa, keilahallilta sitten siirryttiin kyllä heille kotiin syömään. Onko porukassa innokkaita laulajia -> karaoke?

Saisiko jonkun leirikeskuksen vuokrattua (seurakunnalta?), nehän on usein jossain rannalla saunoineen ja vaatimattomat yöpymistilatkin löytyy isolle porukalle. Joku, missä pidetään ripareita jne.

8. Olen sen ikäinen (36), että suuri osa ystäväpiiristä on alkanut viettää 40-, 50- ja 60-vuotispäiviään, eli viime aikoina on monissa juhlissa tullut oltua mukana ja yhdet nelikymmpiset (mieheni) järjestetty itsekin.

Ensiksikin niin vieraan kuin emännänkin näkökulmasta suosittelen ihan vain yhden päivän mittaisia bileitä, useamman päivän kestävät "bakkanaalit" ovat sekä järjestäjille että osallistujille aika raskaita - vaikkei siis alkoholia tarjoiltaisikaan ylettömiä määriä.

Olen ollut eri tyyppisissä juhlissa, yksissä nelikymppisissä oli vuokrattu iso juhlatila, jossa tarjottiin ruokaa (pitopalvelu oli tilattu erikseen), juomaa ja loppuillasta esiintyi bändi, joka soitti monipuolista musiikkia. Nämä olivat hyvin suurisuuntaiset juhlat, bändi oli kotimaan huippunimiä, ruokaa ja juomaa oli sammioittain jne. Toinen ääripää yksillä 50-vuotisjuhlilla oli, että kokoonnuimme ravintolaan ja juhlijoille tarjottiin pieni annos yksinkertaista ruokaa, mutta ruokajuomaksi ei tarjottu edes vettä, kaikki juomat vedestä alkaen oli ostettava itse.

Tältä väliltä olevia juhlia on ollut sellaisia, että juhlakalun kotona on ensiksi syöty ja juotu ja laulettu karaokea/katsottu pienimuotoisia näytelmiä/heitetty kilpaa tikkaa/mölkkyä/petankkia ja sen halukkaat ovat lähteneet ravintolaan jatkoille.

Mieheni nelikymppisillä tarjosimme seisovasta pöydästä ruokaa ja juomaa. Ohjelmana meillä oli pelkkää seurustelua, musiikkia ja tanssimista ihan cd:n tahdissa ja halukkaat saivat käydä saunassa. (En ollut tätä ajatellut "ohjelmanumeroksi", mutta kun yhä useampi kyselisi, voisiko saunan lämmittää, ajattelimme, että mikä ettei).

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri