Nelikymppisten tarjoilu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minäkin rohkaistun kysymään, vielä on ihan ajatuksen tasolla tarjoulut 40-v juhliin.

Ajattelin että voisi tehdä meksikolaisteeman mukaan ison kattilallisen chiliä, sitten maissilastuja, guacamolea ja salsaa, ranskankermaa ja patonkia. Ja joku vihreä salaatti, minkälainen?

Kahville sitten suklaakakku, juustokakku ja jotain pikkuleipiä, minkälaisia?

Onkohan riittävästi? Vieraaksi tulossa sukulaisia, ikähaarukka 1-70 v. Chilin pitää kai olla aika mieto, voisi sitten jokainen lisätä kastikkeita maun mukaan. Vai pitääköhän hylätä koko ajatus?

Siitä chilistä vois tehdä miedon, ja sitten rinnalle maustekastikkeita/salsaa/chilitahnaa ym. että saa tulisuutta halutessaan. Tai pilko erilliseen kulhoon jalopenoja tai chilejä.

Onko vegejä? Tee lihaton chili heille. Sama pohja käy.

Alkuperäinen kirjoittaja Juup:
Siitä chilistä vois tehdä miedon, ja sitten rinnalle maustekastikkeita/salsaa/chilitahnaa ym. että saa tulisuutta halutessaan. Tai pilko erilliseen kulhoon jalopenoja tai chilejä.

Onko vegejä? Tee lihaton chili heille. Sama pohja käy.

Ei ole vegejä ollenkaan.

Hyvä idea toi riisi lisäkkeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minäkin rohkaistun kysymään, vielä on ihan ajatuksen tasolla tarjoulut 40-v juhliin.

Ajattelin että voisi tehdä meksikolaisteeman mukaan ison kattilallisen chiliä, sitten maissilastuja, guacamolea ja salsaa, ranskankermaa ja patonkia. Ja joku vihreä salaatti, minkälainen?

Kahville sitten suklaakakku, juustokakku ja jotain pikkuleipiä, minkälaisia?

Onkohan riittävästi? Vieraaksi tulossa sukulaisia, ikähaarukka 1-70 v. Chilin pitää kai olla aika mieto, voisi sitten jokainen lisätä kastikkeita maun mukaan. Vai pitääköhän hylätä koko ajatus?

Tällainen salaatti on raikas:

Jäävuorisalaattia
Ananasta
Tomaattia
Luumua
Oranssia paprikaa

Minä en henk.koht tykkää Meksikolaisesta ruoasta ja oletan, että vanhemmille ihmisille myös aika vierasta syötävää(Jos mietin appiukkoani tai isääni, jotka hiukan yli 70), niin heiltä jäisi syömättä..Mietin, että jos vietät näin kesä aikaan juhlia, niin voisiko ajatella vanhemmalle väelle uusia perunoita, silliä, jotain grilli juttua tms

Mulle maistuis kyllä :) Mutta miehestä en ole varma chilin kohdalla, vaikka esim. tortillat menee. Ja mun vanhemmat (kuuskymppisiä) ei taatusti osais tollasta syödä :( eikä kaikki lapset.

Eli mun mielestä kaverisynttäreille toi olisi kiva, sukujuhliin ei oikeen.

Voishan sitä tehdä jotain wrappejä valmiiks, ei vaadi paljon työtä: lätty, voitelee guacamolella, pari lusikallista mild salsaa, chiliä, käärii ja viipaloi. Dippeinä vois sit olla just ranskankerma+mauste ja sula juusto (cheddardippi) tmv. Näitä mä teen aina kavereiden juhliin ja hyvin maistuu :) vähemmän rääppimistä kuin itse kokoaisi. Salaatin saa sitten itse ottaa lautaselle.. milt kuullostaa?

Yhteistyössä