Neljäs lapsi, mielipiteitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Tiedän tiedän, kukaan ei voi puolesta vastata, mutta. Halu on todella suuri, nuorin lapsi on kaksi ja välillä tuntuu että ei jaksa, ei millään mutta silti. Jossain takaraivossa jyskyttää että vielä yksi! Mies ei varmaan ole kovin innoissaan ajatuksesta, puhetta on ollut eikä ole osannut sanoa juuta eikä jaata. Kertokaa nyt hyvät ihmiset, varsinkin te joilla enemmän kuin kolme lasta, eihän se enää paljoa vaikuta kiolmannen jälkeen. Myönnetään, ehkä kaipaan sitä vauva-aikaa, mutta tiedostan sen tasan tarkkaan miten pienen ajan vauva-aika kestää. Sitten alkaa "vaikeammat" ajat, silti vaan haluaisin. Auttakaa nyt ja kertokaa niitä hyviä puolia ja eritoten miten saisi miehen vielä ylipuhuttua yhteen mahdottomaan kullannuppuun ;)

No mulla ainakin halut ovat vähentyneet kolmasteen, kun kakkonen alkaa olemaan liki 3v ja on ruvennut itse haluamaan myös. Enää ei riitä kun ostat yhden potkulaudan jne.

Mun mielestä ei kande pukata tänne vaan lisää ja lisää lapsia. Itsellä kaks ja se on passeli. Enempi ei olis kauhean perusteltua. Lasta saa haluta ja sitten kun on yksi niin on ok haluta sille sisarus.. mutta sitten menee jo överiksi B)

Mikä siinä on että ihminen haluaa aina koetella rajojaan kaikessa? Vielä yksi, vaikka nyt jo tekee tiukkaa..
Onhan lapset ihania, mut uskoisin et sun kannattas antaa kaikkesi noille kolmelle, eikä uuvuttaa itseäsi vielä neljännen kanssa. Kyllä noissa riittää rakastettavaa ja huolehdittavaa että saat ne kasvatettua.
Itellä kaksi ja varsinkin kun näkee pieniä vauvoja niin joskus tulee hirmunen vauvakuume, mut annan sen vaan mennä ohi ja haluan keskittyä näihin kahteen, koska tiedän että jaksamiseni olisi todella koetuksella kolmen kanssa.

Suurperheen ajatteleminen tuntuu "idylliseltä" ja ehkä se sitä voi ollakin jos mies on 100% mukana.
Mulla on 3 muksua ja arki lähes yksin harteilla. Tämä riittää... Lapset on ihania, mutta jokainen vetää oman rajansa. :)

Kyllähän kaikkea saa haluta, mutta mun mielestä on itsekkyyttä tehdä lapsia lisää "huvikseen". Ole onnellinen noista lapsista, jotka teillä jo on. Ja ajattele, aina on riski että lapsi olisi vakavasti sairas, miten perheenne sitten jaksaisi?

Ymmärrän tämän kannan, että miksi tehdä jos voimat ei riitä, pitäisi keskittyä kolmeen. Ihan varmasti keskityn, ainoastaan myöhäiset illat pidän itselläni :) En vaan itse näe sitä lapsiltani pois, vaika saisivat vielä yhden sisaruksen. Päin vastoin! Nyt niitä positiivisia puolia, kiitos! Haluaisn kuulla myös niitä!

Meillä on kolme lasta pienillä ikäeroilla ja nyt saamme (toivottavasti) ensi vuoden puolella myös sen neljännen ja viimeisen kullanmurun. Ei muuta kun mieskin puhua ympäri tekemään neljättä!

Missä on kaikki ne suurperheelliset??? Jos autolla matkustamista miettii, meillä joka tapauksessa mietinnässä isompi auto. Jo kolmen lapsen kanssa saa istua polvet suussa, kun joko kaksi paikkaa takaa on täytetty istuimilla tai parhaimmillaan kaikki kolme. Tämä ei siis ole ongelma. Eikö nyt oikeasti kukaan ole puolellani? Meidän tapauksessa se ei todellakaan ole lapsilta pois, ei mitään rikkaita olla mutta sopivasti rahat kuitenkin riittää, ihan varmasti myös neljännelle. Samoin kuin aika ja rakkaus. Loppujen lopuksi tietenkin tehdään niin kuin hyvältä tuntuu, mutta ihmettelen silti mihin kaikki monen lapsen äidit ovat hävinneet?

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ootkos ajatellut esim että matkustaminen on hankalampaa.. autoon mahtuu 3 lasta + 2 aikuista, mutta neljäs lapsi..

Autoja on isompiakin ;) Meillä on kolme lasta ja 8-hengen auto, neljäs mahtuisi siis hyvin :D

Muutoin ap:n teksti kuulosti kuin omaltani! Meillä kyllä nuorin on "jo" 3, ja kuhea vauvakuume päällä. Mies ei innostu yhtään :(

Alkuperäinen kirjoittaja 123:
Meillä on kolme lasta pienillä ikäeroilla ja nyt saamme (toivottavasti) ensi vuoden puolella myös sen neljännen ja viimeisen kullanmurun. Ei muuta kun mieskin puhua ympäri tekemään neljättä!

No niin, tulihan sieltä edes yksi. Toivottavasti teillä tärppää! Minä ainakin pidän peukkuja :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Ootkos ajatellut esim että matkustaminen on hankalampaa.. autoon mahtuu 3 lasta + 2 aikuista, mutta neljäs lapsi..

Autoja on isompiakin ;) Meillä on kolme lasta ja 8-hengen auto, neljäs mahtuisi siis hyvin :D

Muutoin ap:n teksti kuulosti kuin omaltani! Meillä kyllä nuorin on "jo" 3, ja kuhea vauvakuume päällä. Mies ei innostu yhtään :(

Miks niitä lapsia pitää pukata maailmaan niin hirveästi? Ihan vaan siksi että saat tyydytettyä oman lapsenhankkimisvimmasi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No niin, tulihan sieltä edes yksi. Toivottavasti teillä tärppää! Minä ainakin pidän peukkuja :)

Tärpännyt jo, toivotaan että saadaan syliin asti <3

Alkuperäinen kirjoittaja asdf:

Miks niitä lapsia pitää pukata maailmaan niin hirveästi? Ihan vaan siksi että saat tyydytettyä oman lapsenhankkimisvimmasi?

Tähän ei edes viitsi vastata mitään.

Onnea oikein kovasti :) Tähän en muuta osaa sanoa, voi kun itsekkin saisin vielä kokea tuon onnen...

Miksi ei? Pakkohan sulla on joku järkevä syy olla, olisi todella itsekästä tehdä lapsia vain siksi että "ku mä haluuuun!".

Onnea oikein kovasti :) Tähän en muuta osaa sanoa, voi kun itsekkin saisin vielä kokea tuon onnen...

Kiitos!!!

Toivottavasti voi pian onnitella toistepäin ;)

Miksi ei? Pakkohan sulla on joku järkevä syy olla, olisi todella itsekästä tehdä lapsia vain siksi että "ku mä haluuuun!".

Ei se nyt ihan niin mene. Toki haluan, mutta jos se jotenkin olisi pois lapsiltani en tekisi enempää. Mutta kun se ei ole niin! Mitä se muuten kenenkään elämään vaikuttaa? Halusin vaan mielipiteitä, mutta jos niitä tuohon sävyyn täytyy kertoa niin ehken enää haluakaan kuulla..

Yhteistyössä