NELJÄS LAPSI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
hei! haluaisin vain jakaa ajatuksia mieltäni askarruttavasta asiasta...

meillä on jo kolme lasta, 6, 4 ja 2 vuotiaat. olen ollut kotona äitiys ja hoitovapaalla vakityöstäni putkeen esikoisen syntymästä saakka noin 6-vuotta. tämä kolmonen piti olla viimoinen mutta nyt huomaankin että pyörittelen jatkuvasti mielessäni ajatusta mahdollisesta nelosesta =)

aikomukseni on jatkaa hoitovapaalla siihen saakka kunnuorin on sen kolme, eli vielä vuosi..sitten mietin että jos vielä vauveli saisi tulla niin en halua mitään isoa väliä ikäeroille niin kohtahan se pitäisi laittaa tuumasta toimeen ja se taas tietäisi lisää kotiäiti vuosia..voi kauhea mitähän ne töissäkin taas ajattelisi!

mies olisi asiassa heti mukana, on itse isosta perheestä..minä taas mietin kaikkea mitä voi sattua raskaus, synnytys, kotikin jää jo auttamatta pieneksi, on kolme makkaria 113 neliöö mutta tämä paikka on niin rakas että tästä ei haluta luopua. auto ois onneksi jo 7 paikkainen =)

äsken kävikin jo niin hassusti ettyä luulin olevani raskaana ja asia oli sanottaisko iloinen järkytys =) mietteet asiasta heilahteli aamuin illoin positiivisesta negatiiviseen mutta kuitenkin päällimmäisenä oli mukava kutkutus että nytkö se vaavi sitten meille tuleekin..kun sitten selvisi että kyse oli väärästä hälystä tai varhaisesta keskenmenosta olinkin pettynyt kun en sitten raskaana ollutkaan. . olisi ollut niin helppoa tavallaan kun ei tarvinnut tehdä itse sitä päätöstä että no tehdäänkö me se nelonen vai ei..nyt tämän tapauksen jälkeen olen huomannut että asia vaivaa päätäni entistä enemmän ja stressaa mahdollinen päätös ja ollaanko nyt ihan hulluja jos tähän vielä ryhdytään ? onhan meillä jo kolme ihanaa lasta..

huoh ja olisi kiva kuulla teiltä ajatuksia ja mielipiteitä tai jos joku kamppailee samojen ajatuste kanssa

Ei samoja ajatuksia enää.
Mutta kovasti aikoinaan iloitsin neljännestä(kin). Jäkiviisaana en ole katunut ainuttakaan saamaani lasta, mutta niitä aikoja kadun, jolloin ehkäisin. Itsetunnon puutetta ja turhaa varovaisuutta se minulla oli... aloin pohtia "mitä jo"-juttuja ja kielsin elämän.
:(

• Tykkää
Reactions: m1es