Neljäs päivä ilman tupakkaa ja olen jo kengät jalassa menossa ostamaan. Estäkää mua!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eikestäää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja cella:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos!!!
Mä otin jo kengät pois ja koetan rauhoittua...pinna on niin helvetin kireenä, oon tiuskinu lapsille ja miehelle koko päivän :( Funtsin et oisin paljon parempi äiti jos vaan pääsisin tupakalle! Kaiken maailman tekosyitä!

mä niin tiedän mitä käyt läpi. mä "flippasin" kunnolla tokana päivänä. mä en normaalisti huuda koskaan, silloin huusin aivan hysteerisesti kotona miehelle. olin raivotar. mies joutu lähtee lasten kanssa leffaan siksi aikaa että rauhoitun, mä en ole ikinä tuntenut sellaista raivoa. se oli aika pelottavaa. mutta seKIN meni ohi ja päiväpäivältä homma oli helpompaa.

TSEMPPIÄ!!!!!

Mukava kuulla etten oo ainoo :D Just tuollasta raivoo on täälläkin. Jos tulis tilaisuus niin varmaan voisin tässä tilassa tappaa jonkun, jos tarpeeksi ärsytettäs (tai vähän :D ). Jääköhän tääki sit kui kauaks aikaa, tää raivo??

mulla meni joitakin päiviä että se raivo alko hellittää tai että opin käsittelee sitä ilman että huusin suoraa huutoa. ja mulla meni _paljon_ nikotiinitabletteja kielen alla. ne toimi mulla parhaiten. laastarit ja purkat oli mulla ihan turhia.

samassa veneessä ollaan :) polttanut 15 vuotta välillä enempi ja välillä vähempi,noin 10-20 tupakkia päivässä.viime maanantaina päätin siinä iltasella,et koitan olla polttamatta...siitä hetkestä on nyt viikko ja yhtään en ole polttanut,mieli tekis,mut ainaki toistaiseksi päässy tosi helpolla!mitään nikotiinijuttuja/lääkekuureja ei oo apuna eli ilman nikotiinia mennään!
nyt siis viikko jo takana ja olo mieletön :) älä luovuta AP,päivä päivältä helpompaa!

Alkuperäinen kirjoittaja yksäitivaan:
samassa veneessä ollaan :) polttanut 15 vuotta välillä enempi ja välillä vähempi,noin 10-20 tupakkia päivässä.viime maanantaina päätin siinä iltasella,et koitan olla polttamatta...siitä hetkestä on nyt viikko ja yhtään en ole polttanut,mieli tekis,mut ainaki toistaiseksi päässy tosi helpolla!mitään nikotiinijuttuja/lääkekuureja ei oo apuna eli ilman nikotiinia mennään!
nyt siis viikko jo takana ja olo mieletön :) älä luovuta AP,päivä päivältä helpompaa!

mahtava kuulla! :D

mä lopetin kun tein positiivisen raskaustestin, tosin mä olin polttanut vaan noin 5 vuotta ja maksiaski meni parissa päivässä ehkä. Nyt on 15. rv menossa eli noin pari kuukautta oon ollu polttamatta. Tekee vieläkin mieli tupakkaa välillä mutta en todellakaan polttaisi kun olen raskaana. Kova työ oli muttakun oli tarpeeksi hyvä syy ja motivaatio niin kyllä se onnistui. Mä olen niin huono motivoimaan itseäni mihinkään asiaan että olen monta kertaa yrittänyt lopettaa mutta ei ole onnistunut.

Eli mieti joku hyvä syy miksi lopetat. Tee joku pitkä lista mitä hyödyt siitä kun lopetat :) ja mieti aina niitä kun tekee mieli tupakkaa.

Ja mullakin, tosiaankin on aina ollut muutaman ekan päivän hermot kireellä kun oon yrittänyt lopettaa. Siksi oonkin yleensä epäonnistunut. Nyt kun sain ne 2 viivaa testitikkuun, tulin niin onnelliseksi ja oli koko ajan muuta ajattelemist,a että ei niin paljoa hermostuttanut.

Mutta muuten kyllä aina.
Se tunne on ihan kamala. Päässä surisee melkeen ja tuntuu siltä että vois paiskata jokaisen astian kaapista yksitellen päin seinää. Tai hakata omaa päätä seinään. Ja huutaa niin että pää halkeaa. Naama ihan tuli punasena yrittää olla hermoomatta ja sitten joku tulee ja sanoo väärän sanan ja NAPS. kaaauhea huuto ja raivoominen. Ja lopulta mä aina rupesin rääkymään. Ja sitten kadutti koko huuto.

Eli on kyllä ihan normaalia että hermot menee :D

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mulla mies polttanu varmaa yhtä kauan ja mua niin hirvittää. Mieti jos näkisit kuvan omista keuhkoista tällä hetkellä!!!! Mikä musta limakasa, hyi helvetti... Ja jos saat jonkun syövän suuhun tai keuhkoihin, onko sen väärti??? Maksat siitä että saat joku päivä syövän.

Meillä opiskeluaikana patologi sanoi, ettei niitä tupakoijan keuhkoja silmämääräisesti erota tupakoimattoman keuhkoista. Eli ei pidä em. uskomus paikkaansa.

Minä olen käynyt kaikki mahdolliset syyt lopettamiseen läpi ja myöskin kaikki mahdolliset tekosyyt tupakoinnin jatkamiseen.
Viimeksi jatkoin taas tupakointia helmikuussa, kun sain keskenmenon. Marssin ultrasta suoraan kauppaan ja ostin LM-askin ja pistin tupakaksi. :ashamed:
Sen jälkeen olen ollut muutamia päiviä polttamatta ja taas jatkanut. Tänään taas poltin useita ja mulla oli niin kova jysäri, että piti ottaa 1g panadolia ja 500 mg buranaa, ennen kuin kipu helliti. :(

Kunpa kukaan muu ei olisi yhtä heikko kuin minä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mulla mies polttanu varmaa yhtä kauan ja mua niin hirvittää. Mieti jos näkisit kuvan omista keuhkoista tällä hetkellä!!!! Mikä musta limakasa, hyi helvetti... Ja jos saat jonkun syövän suuhun tai keuhkoihin, onko sen väärti??? Maksat siitä että saat joku päivä syövän.

Meillä opiskeluaikana patologi sanoi, ettei niitä tupakoijan keuhkoja silmämääräisesti erota tupakoimattoman keuhkoista. Eli ei pidä em. uskomus paikkaansa.

Ihanko tosi?
Meillä oli työturvallisuuskurssillakin varoittavia esimerkkejä tupakkakeuhkoista. Siellä intettiin, että tämän näköiset ne on ja että alkavat puhdistua VASTA kun on ollut 15 vuotta täysin tupakoimatta. :o

Uusimmat

Yhteistyössä