Hae Anna.fi-sivustolta

Nelosen MATKAOPPAAT

Viestiketju osiossa 'Leffa- ja tv-friikit' , käynnistäjänä mitä mieltä sarjasta?, 29.01.2010.

1. Mitä mieltä tästä tällä viikolla alkaneesta uudesta realitysarjasta?

Tuo Alanya vaikuttaa ainakin sellaiselta paikalta etten haluaisi koskaan lähteä sinne, ja Turkki muutenkin aika yöks.

2. Loistava antimainos, tuonne en ainakaan lähtisi ikinä.
    Nuo oppaat vaikuttaa tosi yksinkertaisilta ja hidasjärkisiltä, ja sen "pääoppaan" englanninkieli on surullista kuultavaa.

Matkalaiset taas ovat upea poikkileikkaus suomalaisesta urposta, ohhoh tätä myötähäpeää. katsoin kaksi jaksoa, ja kiitos riittää.

3. Kyllä vain Vierailija

Turkki ja Alanya on paljon muutakin kuin mitä on näytetty tuossa ohjelmassa. Siihen on tavalliseen tapaan valittu kuvattavaksi taas kaikki kylähullut, ihan niin kuin kaikkiin muihinkin tositv-ohjelmiin (mm.xfactor).
    Suurin osa matkailijoista ja oppaista on ihan mukavia ihmisiä, mutta ohjelmaan mielenkiinnottomia.

Alanyasta voi vuokrata kohtuuhinnalla auton ja huristella katselemassa muitakin maisemia. Niin olen itse tehnyt. Ruoka on hyvää pikkukylien pikkuravintoloissakin ja ihmiset ystävällisiä.
    Välimeri on ihanan turkoosi ja meriretkiä tehdään monenlaisia. Alanya ja Turkki on kelpo lomanviettopaikka, sopivan lähellä, sopivan lämmin ja edullinen. Ikävä jos ohjelma antaa huonomman kuvan.

4. Tönkkösönkkö Vierailija

Katsoin sarjaa eilen ensimmäistä kertaa ja kiinnitin ihan samaan huomiota! Ihmettelin "pääoppaan" (Terhi?) kielitaitoa! Aivan järkyttävää sönkötystä, ihmettelen miten pystyvät kommunikoimaan keskenään. Sitten se punatukkainen opas, joka meni tarkastamaan humalassa riehuneen ruotsalaisen tilannetta: ihme kukkahattutätisössötystä "Kyllä täällä kaikki näyttää olevan kunnossa.." Mieshän oli selvinpäin, miten mahtaa käydä kun saataas kaljaa koneeseen?

5. Törkeetä Vierailija

filmattu, veikkoa ja mirjaa miehineen, kovin ovat prototyyppejä suomalaisista tumpeloista, anteeksi vaan, mutta on noloa kun pariskuntaa kuljeteaan kuin kuninkaallisia kaupasta toiseen koetellaan hikiseen ihoon kaikkein kalleimpia turkkeja, otetaan ilmaislahjat, mies vetää ilmaset kaljat ja paljon ja sitten ilman ostoksia, ilmaiskyydillä hotellille.
    Törkeätä humalassa sekoilua, kas kun käytöstavat ovat olemassa ja silloin kieltäydytään tarjouksista, kaikenlaisista, jollei ole aikomustakaan ostaa yhtään mitään!!!!
    Ja veikko laulaa, näitä näkee joka matkalla,sinne vaan karaokeen ja pelit soimaan ja ollaan niin staraa, että!!
    Säälittää ja myötä hävettää sikäläiset ihmiset joilla on tarkoitus tehdä bisnestä ja palvelevat asiakkaitaan hyvin, mitä ne ajattelevat tuollaisista ihmisistä?
    Kaiken huippuna kauniisti hymyilevät suomalaisoppaat , jotka ovat kuin herranenkeleitä edessäpäin, kiroilevat, haistattelevat ja halventavat asiakkaitaan!
    Kaksinaamaisuus on käsinkosketeltavissa.
    Karmeata käytöstä !
    Paljon matkustaneena en ole moista meininkiä nähnyt, mutta en ole käynyt turkissa koskaan, ehkä siellä on tuollaista??????

6. Sillä pääoppaalla (ex-missi?) näyttää olevan hienoja ja kalliita eli tonnin käsilaukkuja kuten Fendi jne. mutta häiritsee se sen liialla vaalennusaineella pilattu tukka, joka harottaa miten sattuu ja onko ne eri sävyiset latvat jotain tekohiuslisäkettä kaiken lisäksi? Leikkaus ja hoitoainetta kehiin.

7. dirlandaa Vierailija

Oletkos koskaan kuullut, että Turkki on piraattituotteiden kultamaa. Sieltä ei taida mitään aitoa saadakkaan.

8. jepulis Vierailija

[Terhi todellakin entinen missi, kaikki ne missiksi pääsevät. Muistan kun se oli kilpailemassa ja nauraa kikatteli koko ajan kun jotain kysyttiin..

9. Mollukkapullukka Vierailija

Eiköhän jokaisen "aasiakaspalvelijan" eteen ole sattunut tilanteita jossa puhelimessa huudetaan ja haukutaan suoraa huutoa, saatetaan huoritellakin, tai muuten vaan asiakas käyttäytyy törkeästi tai on yksinkertaisesti vaan älyköääpiö. Yleensä vaan ei ole kamerat kuvaamassa reaktioita.

10. mut oishan Vierailija

ne "matkaoppaat" voineet olla haistattelematta ja pilkkaamatta soittajaa??Eikö?

Pitääkö aina mennä sen "aasiakkaan"tasolle ja jatkaa aasimaista käytöstä?

Kun kamerat käy niin siksi aikaa edes ihmisiksi, kyllä matkatoimiston maine menee vähemmästäkin.

11. Detourin Vierailija

olisi pitänyt valmentaa virkailijansa kyseiseen ohjelmaan niin, etteivät olisi pilanneet mainettaan.

12. Mikäs saatanan kulturellielli siellä taas haukkuu tavallisia suomalaisia! "Itse paljon matkustaneena" pitää itseään jotenkin parempana ihmisenä vai?

Nää on kuule tavallisia ihmisiä, ja heillä on oikeus olla juuri sellaisia kuin ovat ilman että joku hiivatin hienopieru heitä arvostelee. He viettää lomaansa tavalla, joka on heistä mukavaa. Mikä sinä olet sitä asiaa arvostelemaan? Ei nämä karaokebaarissa laulavat Veikot ja nahkaliikkeeseen bisnesmielessä tarkoituksellisesti kauppaan kuljetetut pariskunnat ole syyllistyneet mihinkään väärään eikä maatamme häpäisevään toimintaan. Sinä sen sijaan haukut oman maasi ihmisiä ja saisit itse hävetä. Mitä pahaa nämä tuikitavalliset suomalaiset turistit muka tekevät? Millä lailla muiden maiden ihmiset ovat hienostuneempia tai parempia?

Mitä enemmän maailmalla matkustaa, sitä enemmän pitäisi olla ymmärrystä eri ilmiöitä kohtaan.

Nämä lomakohteet on TEHTY juuri sitä varten, että siellä toimitaan ja lomaillaan juuri tuohon tapaan. Turisteja palvellaan hyvin juuri siksi, että tehdään sitä bisnestä. Aivan takuuvarmasti nämä bisnesihmset ovat ottaneet huomioon budjetissaan sen, että jokainen heidän palvelemansa ihminen EI osta heidän tarjoamiaan tuotteita. Homma kuitenkin ilmeisesti kannattaa. Jos olet niin paljon maailmalla matkustellut, tiedät aivan varmasti, että turisteista yritetään hyötyä niin paljon kuin mahdollista joka puolella maailmaa.

Itse en väheksy yhtään näitä etelän rantalomia, joita taas jotkut katsovat nenänvarttaan pitkin. Olen matkustellut maailmalla monella tavalla, ja tällainen ihan tavallinen rantaloma on myös ihan ok tapa irtautua arjesta. Meillä kun niin harvoin kesätkään on aurinkoisia, ja muut ajat aina kylmää ja/tai märkää, onko ihme, jos loma auringossa houkuttaa.

Prototyyppi suomalaisesta tumpelosta olet lähinnä sinä itse, joka katsot asiaksesi halveksia oman maasi ihmisiä.

13. Onko tuo kyseinen yhtiö joku halpamatkayhtiö, kun en ole koskaan siitä mitään kuullut?

Tiedän Aurinkomatkat ja Finnmatkat, mutta eikö ne ole vähän muita kalliimpia ja tasokkaampia?

14. tiitiäinen Vierailija

Kuin omasta suusta olisi tämä teksti. Paljon olen kuunnellut ihmisten mielipiteitä ohjelmasta ja kaikista "pahimmat" pakettimatkaajat paheksuu ja jeesustelee kuinka juntteja suomalaiset voivatkaan olla.
    Tuttu pariskunta tekee sen yhden reissun per vuosi johonkin ns. halpis kohteeseen ja sitä ollaan sitten niin maailman matkaajia sen jälkeen. Ei siinä sinänsä pahaa ole mutta kun he itse käyttäytyy samallalailla kuin ohjelmassa ja jälkikäteen vielä rutisee matkatoimistolle milloin mistäkin siinä toivossa, että rahat saisi takaisin. Viimeisin oli kun pariskunnan rouva kirjoitti Aurinkomatkoille kuinka Bulgarian ravintoloissa ruoka oli mautonta vaikka matkaoppaassa sanottiin että ruoka on hyvää, jotain korvaustahan harhaanjohtavasta tiedosta hänen mukaansa on saatava.
    Omasta mielestä makunsa kullakin, toiselle kahdella tähdellä maustettu ruoka on tulista ja toiselle pliisua.

15. Törkeetä Vierailija

Ohhoh! jopas jopas!
    Onko noin arkapaikka, että ihan saatanoita ladellaan, kun arvostelin ohjelmaa, mielestäni tasapuolisesti.
    Huom OHJELMAA, jossa junttisuomalaiset tekevät mitä erikoisempia juttuja, oppaita myöten?

Meitä maanmiehiä katsokaas on monenlaisia, kultturelleja ja muita asioita arvostavia, kun ohjelmassa esiintyneet.

Oikein hyvä kun kirjoituksestani on välittynyt parempiosaisuuteni, sitä todellakin tunnen olevani.

Rahat ovat riittäneet korkeakultturisiin kohteisiin ja rantalomilla olen käynyt aina hotelleissa "all in glusive", joissa ei em. kaltaisia henkilöitä näy.

Myös matkaoppaat ovat ollete matkoillani miellyttäviä, jopa hankalien asiakkaiden kanssa ja niitä rähisijöitähän riittää joka paikkaan, rannekkeella tai ilman.

"Tumpelo en ole koskaan ollut, joten pidä sinä tuo arvonimi hyvänäsi, taidat olla sitä luokkaa.

16. Maija Matkailija Vierailija

All in glusive?

Ei sitten riittänyt sivistys kielitaitoon asti?

17. Matkailu avartaa Vierailija

Miksi kokenut matkailija edes ottais mitään "All Inclusive" pakettia? Tylsää hotelliruokaa tyyliin 'sopii kaikille'. Niissä just ovat ne, jotka eivät osaa eikä uskalla mennä mihinkään. Ja eläkeläiset, tietty, joidern massu ei kestä muuta kuin 'jokaisen makuun' olevia ruokia.Kokenut matkailija tuskin tarvitsee myöskään oppaan palveluita.

Itse näen oppaat mennessä ja tullessa, se riittää. Kerran äkkilähdöllä meillä oli puolihoito. Kerran käytiin testaamassa hotellin ruoat ja vaikka hotelli oli neljän tähden hotelli, oli ruoka paikallisissa ruokaravintoloissa ehdottomasti parempaa.

Kaikenkaikkiaan tuosta kirjoittajasta huomaa, ettei tiedä mistä puhuu. Varmaan on käynyt tallinan risteilyllä seisovine pöytineen. Wautsi wau ja all Inclusive...

18. Törkeetä Vierailija

Et sitten ymmärtänyt miksi kirjoitin juntti-tankerolla sitaatteihin kaikkien palvelujen kuuluvuudesta, luulin että menee paremmin tuohon riidanhaluiseen juntti päähäsi ja varmistin, että ymmärtäisit edes sen.
    Luetun ymmärtäminen ei näy olevan vahvin lajisi, joten turha tässä on tolkuttaa.

Kuka hullu se menee lomalla syömään?

"Parempiosaisena " lähden nyt pakkaamaan ja menenkin niin pitkälle ettet arvaakaan....ja siellä puhutaan vain ja ainoastaan ranskaa....

P.S.Tallinassa en ole koskaan käynytkään, sanovat että siellä haisee halvan köyhälle.

19. Ohoh... Vierailija

[viesti moderoitu]

Lasted edited by : 02.02.2010
  20. Ohoh Vierailija

Ps. Kirjoitapa tuo edellinen ranskankielellä, jos se sujuisi paremmin kuin englanninkieli -tai suomi ;)

Joo ja en edes usko että osaat sitäkään.

21. Kukas se Vierailija

Kunhan ei olisi Mirjutza hurjana asialla?
    Kukahan se saisikaan hävetä, kun haukkuu ja kiroaa "oman maan kansalaisia"? Yllätyt ehkä , mutta olen minäkin ihan syntyperäinen suomalainen. Ettet nyt "halveksisi itse oman maasi ihmistä"?
    Sanot "Mitä enemmän maailmalla matkustaa ect.", niin saat uskoa, että alkaa totuus sinullekin selviämään, jos selvin päin matkustelet.
    Minulle totuus on selvinnyt jo nuorena 80-luvulla ja kieltämättä joskus hävettää olla suomalainen, vaikkapa New Yorki'ssa, kun sielläkin sattuivat sellaiset suomalaispellet samalle lennolle mukaan.

Eräs rantalomakohteen matkaopas kippasi topakasti suomalaisen "kivan matkan " tehneen tavismatkustajan sängystä kotiinlähtö päivänä , keräili sen tavarat matkalaukkuun talutti miehen , jolta roikkui sukukalleudet ulkona, revenneistä housuista, silmät mustina ja niin taviskännissä bussiin, jossa me muut odottelimme puolituntia päästäksemme lentokentälle.
    Täytyy nostaa oppaille hattua, että jaksavat työssään kaikkea sellaista.

Se onkin vielä sinun kokemattomuuttasi, että käyt vain "TEHDYISSÄ" lomakohteissa, kokeile joskus historiallisia ja kultturelleja kohteita, ja täytä ajatuksesi asioilla, jotka sivistävät.Maailma on niitä tulvillaan!

22. Voi sinua Vierailija

[viesti moderoitu]

23. Huh sentään! Vierailija

[viesti moderoitu]

24. iiris2 Vierailija

Turkkilaisomisteinen halpisfirma tuo Detur, lentävät turkkilaisilla koneilla. Hirveätä porukkaa nuo asiakkaat, intresit on kalja ja karaoke. Sopii Turkkiin...

25. Nimimerkille "Törkeetä." Kylläpäs sulla otti koville.

Luulet kirjoitelleesi kanssani täällä enemmänkin, mutta tämä on tasan toinen kirjoitukseni tälle palstalle. Olen edelleen eri mieltä kanssasi. Joku kirjoitti, että "matkailu avartaa," niin toivoisi käyneen myös kohdallasi. Jos olet tosiaankin matkustellut paljon maailmalla, tiedät, että ihmisiä riittää joka junaan. Maailma on täynnä ihmeellisiä tyyppejä, on vaikka minkälaista tientallaajaa, ja kun oikein paljon ihmisiä tapaa ja näkee, kukaan ei enää ole toistaan kummempi. Maapallo on täynnä erilaisia "junttieinareita," jotka kaikki sijoittuvat tänne suloiseen sekasotkuun täysin kivuttomasti.

Sinä pidät itseäsi etuoikeutettuna, mutta entäs jos tämä karaoke-Veikkokin tekee niin, itsensä suhteen? Minkäs sille mahdat? Häntä ei luultavasti sinun tapasi matkustaa tai ylipäänsä elää elämääsi kiinnosta vähääkään eikä hän pidä sinua mielenkiintoisena ja hienona ihmisenä. Eikä hän anna mielipiteellesi eikä persoonallesi sitä arvoa, mitä sinä pidät itsessäsi tärkeänä. Siis yhtään sen enempää kuin sinä häntä, tämä Veikko arvostaa sinua. Ja Luojan luomia olemme kaikki. Maailma on meidän kaikkien. Tämä kannattaisi muistaa, kun tuolla maailmalla matkustelee. Me kaikki olemme loppujen lopuksi hyvin tavallisia ihmisiä. Kenenkään tapa matkustaa (puhutaan nyt sitten "matkustamisesta) ei ole parempi, oikeampi, tai väärempi.

Olen nähnyt suomalaisten sekoilevan maailmalla, mutta niin olen nähnyt muidenkin maiden edustajien tekevän. Kaikkea mahtuu maailmaan. Suurin osa huonosti käyttäytyneistä ihmisistä, joita olen tavannut matkoillani, ovat olleet muita kuin suomalaisia.

Jos et ole käynyt "köyhissä" kohteissa, et tiedä mitään rikkaudesta. Yksipuolinen matkailu ei todella avarra, ja se jotenkin kyllä kirjoituksestasi näkyy.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri