Nenä tukossa - käytättekö nenäsumutteita???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Duhadedä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Duhadedä

Vieras
Mulla on ollut nenä tukkoinen koko talven. Yhden kuurin sain poskiontelotulehdukseen, mutta ei se tähän tukkoisuuteen ole auttanut.
Oletteko te muut nuhanenät uskaltaneet käyttää nenäsumutteita (Nasolin, Naso-Ratiopharm yms.) vaikka niissä lukee, ettei suositella raskauden aikana???

..antoi luvan käyttää Flixonase nenäsumutetta (reseptilääke). Sanoi, että on ihan turvallinen ja on itsekin käyttänyt raskauden ajan. Mulla on ympärivuotinen nuha, joten ilman sumutetta olisin ihan tukossa.

Mä käytin niitä Nasolin tippja,lapsille tarkoittettuja.kahessa raskaudessa ja ihan normilapsia on!!!Ne on laimeempia ja auttoi mulla ihan ok.

En pystynyt nukkumaan nenä tukossa,ja voihan sitä tehän niin että joka toinen ilta toiseen sieraimeen ja joka toinen toiseen.On ees toinen auki yön!!!

Piti lisätä että nuo kuivattaa limakalvoja(nasolin) ja lisää turvotusta.ELi kierre on valmis.Osta a-vita tippoja.Ne kosteuttaa nenän limakalvoja ja toisinaan sen avulla saa nukuttua.
Mutta on sitä pahempiakin lääkkeitä joita toiset joutuu käyttämään joten mä käyttäisin ihan vapaasti vaaan!

Ei auta mulla kosteuttavat nenäsuihkeet - ihan turhia.
Olen nyt käyttänyt Naso-ratiopharm nenäsuihketta, sitä lapsille tarkoitettua vahvuutta...

Kysyin äitiyspolilla käydessäni, että mitä olis tehtävissä, niin sain vastaukseksi, että vois alkaa popsimaan Zyrteciä tms. allergiavalmistetta. Ja keittosuolaliuostippoja suositteli myös, mutta ne ei mulla kyllä auta.
Taidan jatkaa tuota nenäsumutteen käyttöä iltaisin ennen nukkumaanmenoa...

Mulla nyt on vähän laimeampia oireita kuin ap:llä, mutta mulla auttoi ensin sierainten pesu ennen nukkumaan menoa laimealla lämpimällä suolavedellä, ja sitten siihen päälle a-vita- tipat. Suolavesi ja tipat rauhoitti ja kosteutti limakalvoja niin, että tukkoisuus (siis raskauteen liittyvä) lieveni niillä ja sain nukuttua. Nenäsumutetta käytin pari kertaa, mutta ne vaan kuivatti ja pahensi tilannetta.

Kokeilkaa apteekista saatavaa Sarvikuono-nenähuuhtelukannua. Siinä valutetaan suolavettä sierainten läpi, se todella lievittää limakalvojen turvotusta ja nenän tukkoisuutta. Olen itse ehkäissyt sillä monet orastavat flunssat.

Alkuperäinen kirjoittaja Sarvikuono auttaa:
Kokeilkaa apteekista saatavaa Sarvikuono-nenähuuhtelukannua. Siinä valutetaan suolavettä sierainten läpi, se todella lievittää limakalvojen turvotusta ja nenän tukkoisuutta. Olen itse ehkäissyt sillä monet orastavat flunssat.

Piti juuri suositella sarvikuonoa, mutta joku muu oli jo ennättänyt suositella. Eli siinä oiva luonnon hoitomenetelmä ja kaikista tehokkain. Hankit vain hienokiteistä merisuolaa, jos sitä ei ole kaapissa, hankit sarvikuonon apteekista ja luet huolella manuaalin ja a vot! Ei tartte pähkäillä minkään kemikaalitippjen turvallisuutta.

Nimim. Eräs juuri poskiontelotulehduksesta toipunut

Se kuulostaa niin vaikealta? Tuntuuko se siltä, että menee vettä nenään, siis sehän tuntuu kamalalta?
En esim. osaa/uskalla sukeltaa, kun mulla menee nenään vettä - en osaa pidätellä hengitystä nenän kautta.

Ei tunnu siltä, että vettä menisi nenään, koska veteen lisätään suolaa. Huuhtelussa käytetään siis lämmintä suolavettä, joka vastaa suolapitoisuudeltaan esim. kyynelnestettä - eihän kyynelkään kirvele silmää! Ilman suolaa huuhtelua ei voisi tehdä. Kannattaa ehdottomasti kokeilla.

Täällä kannun käyttöohjeet:
http://personal.fimnet.fi/laaketiede/sarvikuono/kelpokonsti.html

Minäkin suosittelen sarvikuonoa. Minulle tuli poskiontelontulehdus neljä kertaa putkeen raskausaikana - ei ollut sitä ennen koskaan elämässä. Ei auttanut enää antibiootit. Sarvikuonolla huuhtelin sitten kaksi kertaa päivässä ja lisäksi sain reseptillä jotain nenäsuihketta... hitsi en enää muistakaan merkkiä. Mutta se oli jotain antihistamiinia kyllä. Nasolin ja vastaavat tosiaan vain kuivattaa ja turvottaa nenäkalvot ja loppupeleissä vain pahentavat tilannetta! Ensiapuna voi toki käyttää, mutta kannattanee käydä lääkärissä. V-mäinen vaiva :) Kaiken muun kolotuksen jatkeena.

Mulla on ollut aina alttisu saada poskiontelontulehdus, ja pari vuott sitten sain ihan tosi sitkeän tulehduksen. Siihen määrättiin antibioottikuurin jälkeen antihistamiinia, ja lopulta lääkäri sanoi, että taitaa olla jonkin sortin allergiaa ja antoi lähetteen tutkimuksiin. Tiesin, ettei se ollut mitään allergiaa, vaan limakalvot vaan oli jo päässeet todella huonoon kuntoon. Lopetin niitten sumutteiden käytön, ja aloin hoitaa limakalvoja; ulkoisesti suolavedellä ja a-vitamiinilla, sisäisesti syömällä isot läjät beetakaroteenia ja kalkkia. Kun limakalvot vahvistui, ne paranivat, ja pääsin pois tuosta kierteestä. Sen jälkeen näitä satunnaisia tukkoisuuksia onkin ollut paljon simppelimpi hoitaa, kun niihin on jo rutiini, eikä poskiontelontulehdustakaan ole tullut sen jälkeen. En tiedä onko tuuria vai ei, mutta näin on paljon kivempi elää.:)

Yhteistyössä