Nettipelit

  • Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti
vaimo
Mies aloitti joululomalla hakkaamaan porukan kanssa jotain räiskintäpeliä netissä. Nyt tilanne on se, että töistä tultua hän istuu tähän koneelle ja minä suikkaan hälle suukon nukkumaan mennessäni. Hienovaraisesti kyselin tossa, että koskas tämä hulluus loppuu, vastauksena sain, että kai tähän joskus kyllästyy.

Miten kahden pienen lapsen isä voi kuvitella voivansa elää noin?
 
NO
Mene viereen seuraamaan peliä ja yritä päästä selville pelistä ja ole aidosti kiinnostunut siitä. Kun aikansa on pelattu, niin saat miehen pois siitä hyväksymällä hänet.

Älä ala asiasta tappelemaan, koska irtaantuminen kestää.
 
vaimo
Toki ymmärrän, että koukussa on. Kuinkahan kauan mun odotetaan tätä sietävän? Olen mä sitä peliä vähän selän takaa kurkkinut. Meinasinkin revetä, kun nelivuotias tyttäreni teki samaa ja kyseli mieheltä kaikkea. Ei ole ihan hälle sopivaa kuvaa.
 
munan koko
Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Toki ymmärrän, että koukussa on. Kuinkahan kauan mun odotetaan tätä sietävän? Olen mä sitä peliä vähän selän takaa kurkkinut. Meinasinkin revetä, kun nelivuotias tyttäreni teki samaa ja kyseli mieheltä kaikkea. Ei ole ihan hälle sopivaa kuvaa.
Itse peliä ei kannata kritisoida, mutta kyllä voisit ainakin siinä vaiheessa huomauttaa jos mies ei hoida lapsia tms. osallistu mihinkään.

Kysy häneltä, että jos hän pelaa nyt viikon, joka on sama asia kuin jos hän olisi vaikkapa ulkomailla matkoilla jona aikana sinä hoidat pennut ja pesän, niin kun hän on pelannut sinä lähtisit esim. hurvittelemaan tai vaikkapa kylpylälomalle.
Tai että sinulla on vaikkapa oikeus sitten olla 3 tuntia iltalenkillä seuraavan viikon ajan. ( VÄLTÄ SARKASMIA: MIES ODOTTAA SARKASMIA JA PUOLUSTAUTUU, hän yllättyy ku et olekaan vittumainen ja yritä estää hänen huvinsa,vaan tosissasi)

Käytä miehen pelihimo eduksesi: sinäkin voit saada mitä sinä haluat.

Samalla tee miehelle selväksi, että perhe-elämä ei edelytä sitä että kaikista huveista pitää luopua, mutta pitää sopia ajankäyttö jotta toinenkin voi suunnitella asioita sen perusteella. Jos hän pelaa nyt, eikä niistä pikkuliisun nenua kun ei ole LÄSNÄ, niin sinun pitää saada olla vähemmän läsnä sitten seuravaksi.

Keksi itsellesi oma "peli" äläkä alistu siihen että toinen leikkii, ja sinun pitää vain olla "äippä" - huumorintajuinen ja vedätettävissä oleva, vastuuntunnolla kiristettävissä.

Ja anna tyttären ihailla isäänsä ja pelata, pikkutytöille tekee hyvää vähän nähdä poikienkin maailmaa turvallisesti isän kainalossa, näin hänestä ei tule isona pissaliisaa.
 
nettiaddiktin vaimo
No, kokemuksia ja mielipiteitä on yhtä paljon kuin vastaajia, mutta haluan kertoa oman kokemukseni. Mieheni "hurahti" noihin nettipeleihin ja niinkuin sanotaan nälkä kasvaa syödessä. Kone pitää olla auki koko ajan, aamulla ennen töihinlähtöä, töiden jälkeen välittömästi ja viikonloppuisin aamu seitsemästä puoleen yöhön. Olen kokeillut kaikkea, aluksi olin muka kiinnostunut, sitten vihjailin että "hei, minä ja lapsetkin ollaan olemassa", sitten uhkasin ja kiristin, keskustelin, yritin neuvotella ja pyytää mutta mikä tulos... sama jatkuu edelleen.
Ja mitä itse olen noita pelejä seurannut ne EIVÄT TODELLAKAAN ole lasten silmille sopivaa katseltavaa. Itse olen myös tehnyt niin että viivyn iltalenkillä pidempään, menen ystävien kanssa kahville jne. mutta sitten lapset soittelevat minulle että koska tuut ja mitä voidaan syödä, voinko tehdä sitä ja tätä, sillä isä vain istuu koneella ja on täysin muissa maailmoissa, jos joku kehtaa mennä häiritsemään ja kysymään jotain, saa vihaisen tuhahduksen vastaukseksi ja käskyn mennä pois häiritsemästä. Sitten mies kehtaa ihmetellä miksei lapset uskalla puhua hänelle.
Eli meidän tapauksessa addiktio on mennyt jo ihan äärimmilleen, sekin kyllä alkoi ihan viattomasta pienestä pelikokeilusta. Ja koska minä olen vain yleiskone ja minut huomataan vain kun halutaan seksiä, olenkin päättänyt panostaa nyt itseeni ja katsoa jos vaikka saisin sen huomion muualta. Himot ne on hiirelläkin...
Josko sitten kun minä ja lapset asutaan muualla, siinä pelatessaan huomaisi mitä hänellä oli. Jos ei huomaa niin sitten lähtöni oli todella aiheellinen. Mutta tämä tapahtui meille, ei tarkoita sitä että samalla kaavalla mennään muissakin perheissä. Toivottavasti ap:n mies tajuaisi asian ja suhteuttaisi ajankäyttönsä. Harrastaa saa ja pitääkin mutta rajansa kaikella. Minun mielestäni.
 
vaimo
Nettiaddiktin vaimon miehellä onkin homma tainnut jo mennä ihan yli. Toivon sinulle kovasti voimia löytämään se oikea ratkaisu teidän perheellenne. Saiskos sitä miestä parin viikon reissuun ilman tietokoneita?

Meillä mies on välillä aina hurahtanut johonkin peliin, aina ne ovat ohi menneet. Tämä nykyinen on vaan siitä ikävä peli, että siinä on porukka, joka on samalla puolella, että "kaveria ei voi jättää pulaan".

Voi jessus, kun itse tekisin saman, ei se edes millään onnistuisi. Ei mies niin paljon kotona tee, että hänen koneella roikkuminen mitään muuttaa, mutta kyllä se korventaa minun mieltäni. Ja juuri tuo, että sitten joskus mies sammuttaa koneen minun nukkumaanmenon aikoihin ja odottaa, että innosta soikeana ryhdyn seksipuuhiin. Ja nyt se tulee aikaisemmin töistäkin ja herää viikonloppuisin aikaisemmin, ja vain tuon pelin takia. Minun ja lasten vuoksi sitä on turha kotiin ajoissa odottaa ja lauantaiaamuisin sängystä repiä.

Kai tässä vielä jonkin aikaa kärvistelen ja aikani nätisti huomauttelen.
 
anonyymi112
Travian on selaimella pelattava peli, jossa tarkoituksena on rakentaa pienestä kylästäsi suuri ja mahtava valtakunta! Tämän saavuttaaksesi sinun on kuitenkin ensin kehitettävä resurssikenttiäsi, jotta saisit joukkojen ja rakennusten tekoon tarvittavia resursseja. Alista naapurisi ryöstelemällä heidän kyliään, liittoudu muiden pelaajien kanssa tai perusta oma liittoumasi. Uhkaile muita pelaajia viesteillä tai viestittele muuten. Ja lopulta kun olet luonut itsellesi suuren valtakunnan ... Päihitä muut pelaajat rakentamalla maailmanihme kierroksen lopussa ja kehittämällä se tasolle 100!

Aloita pelaaminen jo nyt!

http://www.travian.fi/?uc=fi1_18559.

Tarkemmat peli ohjeet löydät tuolta ja sieltä voit myös liittyä mukaan rekisteröitymällä ja luomalla käyttäjän.
 
valurautapaistinpannu
Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Mies aloitti joululomalla hakkaamaan porukan kanssa jotain räiskintäpeliä netissä. Nyt tilanne on se, että töistä tultua hän istuu tähän koneelle ja minä suikkaan hälle suukon nukkumaan mennessäni. Hienovaraisesti kyselin tossa, että koskas tämä hulluus loppuu, vastauksena sain, että kai tähän joskus kyllästyy.

Miten kahden pienen lapsen isä voi kuvitella voivansa elää noin?
Vastaus löytyy omasta tekstistäsi "minä suikkaan hälle suukon nukkumaan mennessäni. Hienovaraisesti kyselin tossa"

A) Mies tekee mitä huvittaa, eikä se suukottelemalla ainakaan sitä lopeta.

B) Jos hienovaraisesti kysyt mies kuvittelee että kunnioitat häntä, ja hän saa tehdä mitä haluaa.

Noin moni avioero alkaa. Nainen ensin itse päästää miehen helpolla, mies menee aina vain pitemmälle, nainen kyllästyy ja hakee eroa, ihmettelee miksi häntä kohdeltiin huonosti vaikka antoi niin helliä suukkojakin joka kerta kun mies oli hölmö.
 
marmorikaulin
Alkuperäinen kirjoittaja sibze:
Kokeilkaapa oikeasti tästä. Huomaatte kuinka koukuttava peli voi olla :)
http://www.travian.fi/?uc=fi2_5677
Haistakaas nyt sen Travianin kanssa... juuri se on se, jota meilläkin mies pelaa. Blokkaan sen kohta niin ettei meidän nettiyhteydellä sinne enää pääse.

 
WOWittajan vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Mies aloitti joululomalla hakkaamaan porukan kanssa jotain räiskintäpeliä netissä. Nyt tilanne on se, että töistä tultua hän istuu tähän koneelle ja minä suikkaan hälle suukon nukkumaan mennessäni. Hienovaraisesti kyselin tossa, että koskas tämä hulluus loppuu, vastauksena sain, että kai tähän joskus kyllästyy.

Miten kahden pienen lapsen isä voi kuvitella voivansa elää noin?
Ettei vaan WOWia pelaisin?
 
MrMiguel
http://www.profurgol.com/

Peli on kehitetty Espanjassa ja on hieman samankaltainen managerointipeli kuin monien tuntema Hattrick ja on käännetty suomeksi.
Manageroit jalkapallojoukkuetta, jota Sinä itse managerina yrität johtaa voitosta voittoon!

Suomessa on uutena maana vasta 83 aktiivista manageria, joten myös Sinulla on mahdollisuus iskeä aivan maan terävimpään kärkeen, jos vain taitosi ja aktiivisuutesi siihen riittävät.
Uusia suomalaisia joukkueita kaivataan siis ProFurgolin sivuille!

Erona mm. Hattrickiin voisi mainita mm. seuraavat asiat:

-Treenit 2 kertaa viikossa, 5 pelaajaa per kerta.
-Treenin saanti ei riipu pelaamisesta, mutta pelaaminen vaikuttaa kuntoon.
-Kunnon saa nousuun treenamalla yleiskuntoa.
-Loukkaantumiset eivät ole samanlaista arpapeliä kuin Hattrickissa, vaan aiheutuvat lähes aina (90 prosenttisesti) tiettyjen tekojen seurauksena.
-Juniorien (5 kappaletta) kaikki taitotasot näkyvät, jolloin Sinun on hyvä suunnitella junioreiden treeniä.
-Bugeja ei ole tullut vastaan.

Uusien käyttäjien on helppo päästä pelin salojen sisälle. Mikäli ongelmia tai kysymyksiä ilmaantuu, voit ilman pelkoa kysyä kysymyksesi omalla keskustelualueella, jossa jo kauemmin pelanneet vastaavat avuliaasti kysymyksiisi.

Rekisteröinnin vahvistaminen kestää viikonpäivästä riippuen, mutta voit olla varma, että aina löytyy tilaa uusille joukkueille.

Toivotan kaikki tervetulleiksi Profurgolin pariin!
 
Mitä ihmettä?
Haetaanko tässä nyt sitä, että nimim. Vaimo myös hurahtaisi johonkin peliin? Hankkisi siis oman koneen ja alkaisi viihtyä sen ääressä kaiken vapaa-aikansa. Hmm, varsin virkistävä näkökanta. Ja lapset sitten huostaanottoon, niinkö.

Toivottavasti nämä pelienylistykset ovat eksyneet väärän keskustelun piiriin. Kummallista vain, että niitä on useampia kuin yksi. Kertoneeko jotain peliaddiktoituneiden ajatusmaailman lopullisesta kuihtumisesta...
 
Samaa ihmettelen!
ja tuossa mitassa sairaus sekin. A-klinikalla hoidetaan myös peliongelmaisia, ja tuo on jo sitä, sori vaan. Jos ympäristö kärsii jatkuvasti, kyse on ongelmasta, eli ihan sama kuin alkoholinkin kanssa.

Itse järkytyin muinoin, kun kyläilin katsomassa kummilasta. Perheen äiti istui kaiken ajan nenä kiinni koneessa ampuen örkkejä, kyse on pitkälle kouluttautuneesta, ennen fiksusta ihmisestä, huusholli oli pahempi kuin mikään Sillä siisti -ohjelman aloituskuva koskaan, ja lapsikin meinasi unohtua hakea hoidosta. Näemme harvoin, asumme todella kaukana, vierailua oli suunniteltu pitkään - mutta hän ei irronnut koko aikana koneesta. Sama meno ilmeisesti jatkuvasti, antoi perheen isä ymmärtää. Huh huh!
 
ajatelkaa jos joku naine/vaimo käyttäytyisi noin?
Nainen aloitti joululomalla hakkaamaan porukan kanssa jotain räiskintäpeliä netissä. Nyt tilanne on se, että töistä tultua hän istuu tähän koneelle ja minä suikkaan hälle suukon nukkumaan mennessäni. Hienovaraisesti kyselin tossa, että koskas tämä hulluus loppuu, vastauksena sain, että kai tähän joskus kyllästyy.

Miten kahden pienen lapsen äiti voi kuvitella voivansa elää noin?

siis, miksi miehet luulee voivansa elää noin?
 
Pelinarkkari
Itselläni on neljäs vuosi meneillään puhtaasti nettipeleissä. Ne tosiaan koukuttavat jopa pahemmin kuin heroiini. Niihin on tietoisesti laitettu kaikki ne elementit, jotka stimuloivat tietyntyyppisiä ihmisiä ja aiheuttavat niiden aivoissa mielihyvää aiheuttavien hormoonien vapautumista eli kyseessä on tietynkaltainen huumausaine.

Yhteiskunta ei puutu asiaan, koska nettipeliä pelaava ei ole vaaraksi muille, ellei sitten joudu pakotetuksi keskeyttämään sessionsa kesken tärkeän tehtävän.

Tällä hetkellä olen jo tosi syvässä koukussa. Pelaan kolmea nettipeliä vakituisesti samaan aikaan. Kaikki aikani menee joinakin päivinä melko lailla kokonaan pelaamiseen. Kauppareissuistakin, vessassakäymisestä ja syömisestäkin on tullut pelkästään häiritseviä tekijöitä. Työkykyä ja -halua ei enää ole. Vuosikausien istuminen päätteen edessä on tuhonnut fyysisen kuntoni ja olemukseni peruuttamattomasti. Uskoisin, että parin vuoden päästä pumppuni pettää. Tosin, sillä ei ole enää väliä. Kuten ei millään muullakaan.
 
WOW:n orja
Itselläni on neljäs vuosi meneillään puhtaasti nettipeleissä. Ne tosiaan koukuttavat jopa pahemmin kuin heroiini. Niihin on tietoisesti laitettu kaikki ne elementit, jotka stimuloivat tietyntyyppisiä ihmisiä ja aiheuttavat niiden aivoissa mielihyvää aiheuttavien hormoonien vapautumista eli kyseessä on tietynkaltainen huumausaine.

Yhteiskunta ei puutu asiaan, koska nettipeliä pelaava ei ole vaaraksi muille, ellei sitten joudu pakotetuksi keskeyttämään sessionsa kesken tärkeän tehtävän.

Tällä hetkellä olen jo tosi syvässä koukussa. Pelaan kolmea nettipeliä vakituisesti samaan aikaan. Kaikki aikani menee joinakin päivinä melko lailla kokonaan pelaamiseen. Kauppareissuistakin, vessassakäymisestä ja syömisestäkin on tullut pelkästään häiritseviä tekijöitä. Työkykyä ja -halua ei enää ole. Vuosikausien istuminen päätteen edessä on tuhonnut fyysisen kuntoni ja olemukseni peruuttamattomasti. Uskoisin, että parin vuoden päästä pumppuni pettää. Tosin, sillä ei ole enää väliä. Kuten ei millään muullakaan.
Oletko tullut myös impotentiksi?
Mulle tapahtu tääkin. Ihan tosi on! :(
 
Viimeksi muokattu:
kmis
Vanha aihe. Kuuluu varmaan klaaniin. Kyllä se oli minullakin aika, jolloin olin tavattoman innostunut pelistä, mutta jos olisi ollut vaimo ja lapsia en kyllä olisi vaan voinut käyttäytyä noin. Nykyään en edes oikein jaksa innostua niin paljon, kun olen niin kyyninen nykypelien suhteen. Mikään vaan ei voi olla niin hyvä, kun ne parhaat pelit aikoinaan. Varsinkin suuren budjetin pelit on tehty aivottomille massoille ja loput yleensä epäonnistuvat tavalla tai toisella.
 
wowittajan exä
Tää on surullinen aihe :( exäni pelasi wowia. Niin koukussa oli, että joka ilta pelin ääressä vierähti aikaa 18-22.00/03.00 saakka. Aina puolusteli itseään sillä, ettei ainakaan kulje baareissa ja tiedän missä hän aikansa viettää. No juu-u, sieltä pelin paristahan sitä löytyi sitten uusi nainenkin, joka ymmärrettävästi ei valittanut pelaamisesta, koska teki sitä itsekin.

Nyt asuvat yhdessä, ja on varmaan tosi antoisa parisuhde, istua vierekkäin koneella joka ilta!? No, eipä kuulu mulle enää...
 
Miia6
Onhan tuo harmi homma jos on noin äärimmäisyyksiin mennyt tuo pelaaminen. Oman miehen kanssa pelaillaan netissä yhdessä silloin tällöin. Se on hauskaa yhteistä ajanvietettä! Aina välillä ollaan voitettu isompiakin summia rahaa. Viime kuussa tuli ihan mojova potti, etten ensin meinannut uskoa että se oli oikeeta rahaa, mutta niin se vaan nostettiin tonnit pankkitilille. Täältä ollaan parhaat suomalaiset pelit katottu: https://voittojahti.com/
 

Yhteistyössä