Neulottu joulupallo kirjoneule

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neuloja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neuloja

Vieras
Onko kukaan neulonut Joulupallot-kirjan palloja joissa lankajuoksu on yli 6 silmukkaa? Kuinka kirjoneuleen kanssa tulee toimia ettei siitä tule lörppää ja että pallo säilyttäisi pyöreän muodon?

Itselläni pallosta ei ollut tietoakaan. Pitääkö jokainen kuvio päätellä? vai voiko langan antaa kulkea löysänä mukana kun sillä ei neulota?

Apua siis kirjoneulontaan :)

Mie olen antanut sen langan kulkea löysänä ja ehkä jos on pidempi väli, niin kiepautan sen langan, jolla sillä hetkellä neulon, sen mukana kulkevan langan ympäri, niin se pysyy paremmin mukana. Onhan se värkkäämistä noiden lankojen kanssa, mutta kait noista on tullut aika pyöreitä, kun on laittanut vanua sisään ja pitänyt ne langat löysinä. Mie olen kutonut erikokoisia palloja eri kuvioilla. Olen itse suunnitellut nuo kuvioit, kun en ole jaksanut alkaa etsimään ja ehkä odottamaan sitä joulupallokirjaa. Varsinaisten pallojen kutomisohjeita hain netistä.

En ole tehnyt, mutta minusta kirjoneuleessa pitää yli viiden silmukan pituisissa langanjuoksuissa aina kiepauttaa se lanka jossain kohden neulottavan langan ympäri, että se sitoo sen mukaan. Viisi on aina siinä rajoilla, että kannataisiko sitoa mukaan vai ei.

Yhteistyössä