Neuvo ja apua kaivataan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hei,

Eli lapsi on 11kk, täysimetyksellä ja minun pitää toimia kaverin tukihenkilönä synnytyksessä. Tämä ystävä asuu toisella paikkakunnalla, en haluaisi ottaa lapsen mukaan sairaalaan eikä ole varmaan suositeltavaakaan, mieheni kyllä lupasi hoitaa sillä aikaa kun olen poissa, mutta miten se rintamaita. Lapsi ei osaa juoda pullosta vettä hörppää mukista, olisin muuten lypsänyt valmiiksi. kaunis kiitos vastauksestanne!

Kai lapsi kuitenkin jo kiinteää ruokaa syö? Ettei kumminkaan siis ihan täysimetyksellä ole? Kyllähän voit kuitenkin lypsää maitoa valmiiksi ja miehesi antaa sitten sitä maitoa mukista veden sijaan. Myös kiinteisiin saa aika hyvin nestettä upotettua.

[QUOTE="vieras";23555513]Kai lapsi kuitenkin jo kiinteää ruokaa syö? Ettei kumminkaan siis ihan täysimetyksellä ole? Kyllähän voit kuitenkin lypsää maitoa valmiiksi ja miehesi antaa sitten sitä maitoa mukista veden sijaan. Myös kiinteisiin saa aika hyvin nestettä upotettua.[/QUOTE]

joo kyllä kiinteitä syö normaalisti, mutta minua huolestuttaa miten lapsi suhtautuu tämmöiseen muutokseen

Minä jouduin jättämään 10 kuukautisen lapseni 6 tunniksi. Heikosti oli kelvannut isän antamat ruuat eikä ollut juonut oikeastaan lainkaan. Äidinmaitokaan ei kelvannut mukista. Mutta ei lapsi siitä juurikaan kärsinyt.

Jos synnytys kestää pitempään, niin olisi hyvä teille kummallekin, jos pääsisit välillä imettämään.

Tuonikäisen kanssa varmaan joka tapauksessa vähitellen aika alkaa harjoitella juomista muualtakin kuin tissistä. Meillä pari lapsista ei ole koskaan oppinut pullolle, mutta 10-11 kk:n iässä olen alkanut ihan tavallisesta mukista juottaa ja tosi nopeasti ovat oppineet. Kyllähän lapsi vedellä pärjää yhden synnytksen ajan, puurot voi tehdä sitten maitoon. Tietenkin jos synnytys tosi kauan kestää, niin isä voi varmaan tuoda lapsen välillä sairaalaan ja sairaalan kahviossa tm. voit käydä imettämässä. Onko lapsi ollut yleensä minkälaisia aikoja isällä hoidossa? Kannattaisi varmaan harjoitella vähän. Esim. vuorokausi voi olla vähän pitkä aika, jos ei ole tottunut hoitaja.

Juu, pitäsi kyl pikkusen alkaa jo harjottelemaan maidon juomista mukista. Nokkamukit on käteviä. Alkakaa nyt vaan jo harjotella niin ehkä sitten sujuu jo kun lähet synnytykseen. Tuon ikäiset oppii nopeasti uusia jänniä juttuja. Muki käteen vaan ihmeteltäväksi ja maitoa sisälle. Ja kyllä todellakin lapsi pärjää päivän ilman maitoa, jos kerran vettä juo. Hilloissakin on paljon nestettä jos huolestuttaa nesteen saaminen. Pulloa ei kannata enää turhaan opettaa. Niin, ja isille nyt vaan sitä kahdenkeskistä aikaa pikkuhiljaa pidempiä aikoja. Tsemppiksii!

Hei,

Kiitos vastauksestanne! Kaverin laskettu aika on jo käsillä, mutta toivottavasti tyttö kestää sen yhden päivän ilman tissiä. Mies ei oo van hoitanut tyttöä kovin paljon, koska on töissä päivisin. Toivotaan ettei kaverin tyynnytys kestä kauhean kauan, on muutenkin matkustelemista, kun asuu toisella paikkakunnalla.

Minkä ihmeen takia sä olet lupautunut noin tärkeään tehtävään, kun tuntuu olevan vaikeaa ja vastenmielistä sulle koko homma? Oisit ollut reilu ja tosi ystävä, ja kieltäytynyt tuosta niin kaverisi olisi voinut pyytää mukaansa jonkun, joka oikeasti olisi halunnut olla tukemassa.