neuvoa kysyisin huuto.netistä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
Eli huusin lauantaina yhtä tuotetta huuto.netissä. Sulkeutui silloin illalla. Hintavaraus ei ylittynyt. Pitääkö mun ottaa yhteyttä myyjään ja kysyä myykö se tuotetta? Vai ootanko, että ottaako myyjä minuun yhteyttä?

Mikä on yleensä käytäntö? Eka kerran huusin mitään kohdetta... En siis ole aikaisemmin huutanut mitään huuto.netissä.

jos hintavaraus ei ylittynyt niin myyjällä ei ole velvollisuutta ottaa yhteyttä.(kannattaa lukea säännöt vielä )

jos haluat tuotteen niin voit pistää viestiä myyjälle ja kysellä millä hintaa tuote lähtisi.

Nykyään et saa myyjän yhteystietoja, kun hintavaraus ei ylittynyt. Myyjän ei tarvitse sitä myydä, kun hintavaraus ei ylittynyt. Jos et ole tunnistautunut käyttäjä, et voi mitenkään ottaa yhteyttä.

Huuto.net kyllä lähettää sinulle sähköpostia, jos olet voittanut huudon.

ja jos hv ei ylittynyt ja myyjä haluaa tuotteen sulle myydä niin palautetta ei voi antaa.... sehän se on harmi... ite en ota yhteyttä jos hv ei ylity vaan laitan uudelleen myyntiin.

Olen tunnistautunut ja voisin itse ottaa yhteyttä. Säännöt on suunnilleen selvät, eli tiedän hv jutut. Mut mikä käytäntö siellä on, ottaako myyjä vai ostaja yhteyttä jos on syntymässä kauppoja? :)

Mutta tuo on siinä asiassa huono, että vaan tunnistautuneet voi ottaa yhteyttä. Kun mieheen joskus otti yksityisviestillä ja mies kun ei ole tunnistautunut, eikä pysty tunnistautumaan (on työsuhde puhelin ainoastaan, ja sillä ei pysty) ei voinut ottaa yhteyttä siihen joka yksityisviestiä laittoi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen tunnistautunut ja voisin itse ottaa yhteyttä. Säännöt on suunnilleen selvät, eli tiedän hv jutut. Mut mikä käytäntö siellä on, ottaako myyjä vai ostaja yhteyttä jos on syntymässä kauppoja? :)

Mun mielestä ei oo mitään erityisempää käytäntöä. Itse olen ottanut yhteyttä ostajana, mikäli huudettu kohde on todella kiinnostanut, ja voisin kuvitella että hv oli lähellä. Varmaan riippuu ihan siitä miten kiire myyjällä on tuotetta myydä..

Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Mutta tuo on siinä asiassa huono, että vaan tunnistautuneet voi ottaa yhteyttä. Kun mieheen joskus otti yksityisviestillä ja mies kun ei ole tunnistautunut, eikä pysty tunnistautumaan (on työsuhde puhelin ainoastaan, ja sillä ei pysty) ei voinut ottaa yhteyttä siihen joka yksityisviestiä laittoi.

Viestinlaittajako ei ollut antanut sähköpostiosoitetta? Yritin itse vasta myydä yhtä tuotetta. En ollut vielä tunnistautunut ja mulle tuli yksityisviestejä, niin niissä oli sähköpostiosoitteet. Muuten en olisi voinut vastata viesteihin. Osoitteen voi kyllä ottaa pois...

Tunnistautumisen voi tehdä myös nettipankin kautta. Maksaa reilu 2e, puhelimella 1,7e.

Yhteistyössä