Neuvoja eroasioissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eroamassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja eronnut:
Höpö höpö. Eropaperit vaan vireille ja käräjäoikeuteen samalla hakemus yhteiselämän lopettamiseksi. Jos lapset jäävät sinulle, olet silloin enemmän asunnon tarpeessa kuin mies, ja saat jäädä asuntoon asumaan. Miehen tulee muuttaa pois. Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon, sieltä saat oikeaa tietoa.

Tätä yhteiselämän lopettamista minäkin tarjoaisin, jos tietäisin että olette naimisissa. Jos käräjäoikeus taipuu puolellenne - niin kuin lapsitapauksissa usein käy - annetaan miehelle kaksi viikkoa aikaa muuttaa pois tai tulee noutaja.

Kuulemma.

Ei taida tuollainen päätös kuitenkaan kovinkaan äkkiä tulla?

Mä kyllä suosittelisin vaan että ap muuttaisi lasten kanssa jos mies ei suostu.
Mä en henk.koht edes jaksais tossa tilanteessa vääntää enää tollasesta ja pelkäisin et pahentais tilannetta alkaa jo tossa vaiheessa käräjäoikeutta mukaan sotkemaan.
Me saatiin kämppä lasten kanssa parissa viikossa, kaupungilta kun mentiin ohi jonon kiireellisinä.

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja eronnut:
Höpö höpö. Eropaperit vaan vireille ja käräjäoikeuteen samalla hakemus yhteiselämän lopettamiseksi. Jos lapset jäävät sinulle, olet silloin enemmän asunnon tarpeessa kuin mies, ja saat jäädä asuntoon asumaan. Miehen tulee muuttaa pois. Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon, sieltä saat oikeaa tietoa.

Tätä yhteiselämän lopettamista minäkin tarjoaisin, jos tietäisin että olette naimisissa. Jos käräjäoikeus taipuu puolellenne - niin kuin lapsitapauksissa usein käy - annetaan miehelle kaksi viikkoa aikaa muuttaa pois tai tulee noutaja.

Kuulemma.

Ei taida tuollainen päätös kuitenkaan kovinkaan äkkiä tulla?

Mä kyllä suosittelisin vaan että ap muuttaisi lasten kanssa jos mies ei suostu.
Mä en henk.koht edes jaksais tossa tilanteessa vääntää enää tollasesta ja pelkäisin et pahentais tilannetta alkaa jo tossa vaiheessa käräjäoikeutta mukaan sotkemaan.
Me saatiin kämppä lasten kanssa parissa viikossa, kaupungilta kun mentiin ohi jonon kiireellisinä.

Ei sen käsittääkseni pitäis pitkä prosessi olla, mutta toki varmaan enempi kuin kaksi viikkoa. En tiä kun ei ole omakohtaista kokemusta, sivusta seuraan parhaillaan yhden tilanteen kehittymistä.