Neuvoja kiitos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pian 4 lapsen yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pian 4 lapsen yh

Vieras
Olen jo 40-vuotias 4 lapsen äiti. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä jo yli 20 vuotta. Viime vuodet olen kuitenkin ollut todella ahdistunut liitossa. Tunteet ovat kuolleet jo kauan sitten. Tunnelma kotona on aina kireä ja nyt se vaikuttaa jo lapsiin. Mies ei ole koskaan suostunut asioista puhumaan, ei kuulemma pysty. Nyt juo enemmän, aina on juonut jonkin verran. Meillä on vielä paljon velkaa talosta, joka on kotitaloni ja remontoitiin isolla rahalla. Molemmat ovat keskivertoduunareita, joten rahaa ei ole säästöön jäänyt. Lapset ovat 16, 15, 6 ja 4 vuotiaita.
Olen vihdoin päätynyt siihen, että jatkan elämää lasten kanssa ilman miestä. Käytännön asiat huolettavat; talo täytyy myydä ja löytää jostain iso vuokra-asunto. Tosin se on aika mahdoton tehtävä pienessä pitäjässä, jossa ei isoja vuokra-asuntoja juuri ole.
Kertokaa muut eronneet äidit, joilla paljon lapsia, miten olette erosta selvinneet ja millaisissa asunnoissa asutte ja miten pärjäätte.

Olen neljän lapsen yh. Kun erosin lasten isästä, lunastin yhdessä ostamamme talon itselleni joten ei tarvinnut muuttaa mihinkään lasten kanssa. Velkaa on mutta kalliimmaksi tulisi asua kunnan vuokra-asunnossa.
Lapset ovat nyt 10v, 9v, 7v, ja 5v. Hyvin olen pärjännyt, alkuun tein kolmivuoro työtä mutta se oli selkeästi liian rankkaa joten nykyisin teen vaan yövuoroja. Taloudellisesti pärjätään ihan hyvin.

Erosta on kohta neljä vuotta ja elämä sujuu hyvin, alkuun oli tietysti vaikeaa sopeutua olemaan vastuussa yksin kaikesta mutta nykyään siihen on jo tottunut.
Lapset voivat hyvin, minä olen tyytyväinen elämääni ja koskaan en enää palaisi takaisin "entiseen helvettiin"

En voi jäädä taloon, koska ylläpito on aika vaativaa ja aikaa vievää puuhaa; meillä on lämmitys puilla jne. En saa pankista yksinäni niin isoa velkaa (170000e). Sähkö- ym. muut kulut on isot isossa talossa jne. Eli myyntiin menee, vaikka pahalta tuntuu :(

Kiitos jo vastanneille, mielelläni kuulisin lisää kokemuksia.

Yhteistyössä