NEUVOJA!!lapsi 1v8k oireilee...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
ei ollaan lapsen isän kanssa erottu jo kun vauva oli pieni,siitä saakka tavannut isäänsä viikottain ja aina kun isä tulee hakemaan roikkuu jalassani kiinni ja lämpeää todella hitaasti,lähtee kumminkin isälle mielellään kunhan on hieman lämmennyt..nyt on jo pidempään ollut sellasta että lapsi usein(ei joka kerta)oksentaa kun tulee isältään..tuttua kaavaa eli ensin on pantannut selvästi kakkaa koska kotiin tullessa vatsa kovalla ja kakkaa useita kertoja,käy aivan ylikierroksilla ja juuri kun laitan nukkumaan niin oksentaa ihan kunnola sängyn täyteen..
niin ja nukkumaan menot viivästyy aina ja nukkumaan meno yhtä taistelua(siis näin sillon kun on ollut yö kylässä)ei kuulema myöskään käytä paljon sanoja isällä olleessaa(ei muutenkaan puhu kamalasti mutta kyllä nyt kotona joka pv useita sanoja sanotaan ja yritetään)

onkohan niin että lapsi vaan vierastaa edelleen vaikka kumminkin tottunut näkemään isäänsä koko ajan..kotona ollessaa kyselee kovastikin isän perään päivittäin..
neuvoja otetaan vastaan tuntuu niin kurjalta jos toinen jännittää ja ei uskala kakata siellä ja toi oksentaminen on kyllä todella kurjaa!!

Voisitteko joskus tehdä niin, että menisit hetkeksi mukaan sinne isän luo. Vai onko liian outoa? Jotenkin yrittäisitte saada sitä painetta noista vierailuista pois. Ehkä jos isi ja lapsi tekis jotain muuta yhdessä, kun menisivät kotiin, jotta lapsi unohtaisi jännittää? Lähtisivät retkelle, uimahalliin, ystävän luo, mummon luo tmv.

Alkuperäinen kirjoittaja Nana:
Voisitteko joskus tehdä niin, että menisit hetkeksi mukaan sinne isän luo. Vai onko liian outoa? Jotenkin yrittäisitte saada sitä painetta noista vierailuista pois. Ehkä jos isi ja lapsi tekis jotain muuta yhdessä, kun menisivät kotiin, jotta lapsi unohtaisi jännittää? Lähtisivät retkelle, uimahalliin, ystävän luo, mummon luo tmv.

Ja vierailut voisivat kestää lyhyemmän aikaa ja niitä olis hiukka useammin, vaikka vain hetkeksi. Isä hakee lapsen jonnekkin pariksi tunniksi ja sillä tavalla yrittäisitte purkaa sitä jännitystä.

isä ei suostu tulemaan tänne vaikka kuinka olen ehdottanut ja myöskään sinne en voi mennä(uusi nainen ei suostu)ja joo isä hakee välillä myös esim arki iltana 2-4h ja tällöin kaikki sujuukin hyvin mutta jos ja kun on on yökylässä niin aina on ainakin tuo kakkaamis ja riehumis ongelma ja ettei nukahda mutta ehkä joka toinen tai kolmas kerta lapsi oksentaa juuri nukkumaan mennessä..
isä touhuaa pajon lapsen kanssa juurikin käy mummolassa ja uimassa yms
mietin että onkohan se juuri se heidän koti joka tekee turvattoman olon lapselle..on meinaan 4koti missä isä asuu meidän eron jälkeen eli 4 kotia on tuo lapsi jo isänsä kanssa läpi käynyt..mutta minkäs teen kun en voi asiaan vaikuttaa ja isän mielestä kaikki on hyvin..

pelottaa kovasti että kun heille syntyy parin vkon päästä vauva että miten se vaikuttaa asiaan..

onhan se inhottavaa kun miettii että mikä siellä on vialla ja kun toinen ei osaa itse kertoa :(

niin ja isä asuu eri kaupungissa ja on aika laiska arkisin vierailemaan vaikka meidän ohi kotimatkalla ajaakin olen itse ehdottanut että tulisi useammin lastaan tapaamaan vaikka vain tunniksi pariksi,jos ei halua täällä olla ni että menisivät pihalle,jtskille yms mutta kun ei hän ei jaksa ja hänen mielestä lapsella on kaikki hyvin ja siellä lapsi leikkii kyllä normaalisti..
enempi hän syyttää että minä teen jotain väärin koska lapsi kakkaa ja oksentaa vasta kotiin tullessaa..mutta eipä lapsi kyllä muina päivinä sänkyä täyteen ole oksennellut ja siis tätä jatkunu jo reilu 6kk..olen ihan maltillisesti yrittänyt seurata tilannetta koska ensin kun kerroin isälle asiasta kommentti oli et no niin sä yrität vaan taas syyttää mua..vaikka huoli on lapsesta ja minähän annan lapsen isälle mielellään ihanaa jos isä haluaa viettää aikaa lapsen kanssa mutta juuri siksi tähän tartteis neuvoja et millä saada lapsi olisko nyt sit luottamaan oikea sana mutta vaikka sitten luottamaan isäänsä..

Yhteistyössä