Neuvoja!!! Millä mä saan ton tytön kakkaamaan pottaan/pönttöön????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuku-Mauku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miuku-Mauku

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
1 714
0
36
Mä oon nyt monta kuukautta yrittänyt saada häntä tekemään tuon isomman hädän pottaan/pönttöön.
Muuten on ihan täysin päiväkuova ja yövaippakin jätetään pian pois.
Ainoastaan tuon kakan hän tekee vaippaan...

Olen lahjonut (tarrat, namit, lelut jne), kehunut, laittanut vaipat piiloon, istuttanut potalle ja pöntölle (ilman supistajaa ja supistajan kanssa), lukenut hälle kivaa kirjaa ja lehteä vessassa ja kaikkea muuta mitä nyt vaan oon keksinyt, mutta sitä kakkaa ei suostu tekemään muualle kuin tuonne vaippaan. On sitten vaikka pantannut niin kauan että olen laittanut yöksi vaipan. Tai sitten pidättänyt niin, että on ihan kovalla.

Mulla on nyt keinot hukassa!!!! Vai alkaako hän sitten itekseen aikanaan käymään isollakin hädällä potalla/pöntöllä.

Esikoisen kanssa tätä ongelmaa ei ollut, joten mä en keksi enään mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja Mii-Sa:
Mä oon nyt monta kuukautta yrittänyt saada häntä tekemään tuon isomman hädän pottaan/pönttöön.
Muuten on ihan täysin päiväkuova ja yövaippakin jätetään pian pois.
Ainoastaan tuon kakan hän tekee vaippaan...

Olen lahjonut (tarrat, namit, lelut jne), kehunut, laittanut vaipat piiloon, istuttanut potalle ja pöntölle (ilman supistajaa ja supistajan kanssa), lukenut hälle kivaa kirjaa ja lehteä vessassa ja kaikkea muuta mitä nyt vaan oon keksinyt, mutta sitä kakkaa ei suostu tekemään muualle kuin tuonne vaippaan. On sitten vaikka pantannut niin kauan että olen laittanut yöksi vaipan. Tai sitten pidättänyt niin, että on ihan kovalla.

Mulla on nyt keinot hukassa!!!! Vai alkaako hän sitten itekseen aikanaan käymään isollakin hädällä potalla/pöntöllä.

Esikoisen kanssa tätä ongelmaa ei ollut, joten mä en keksi enään mitään..

Kun mun suusta. Neuvoja todella kaivataan.

Mulla oli poika tollanen kans pienenä. Isäntä jahtas ympäri taloa aina kyttäämässä että ei vaan turauta housuihin =) Sitten se jossain välissä ite vaan halus alkaa kakkii pottaan, mutta monet konstit kans yritettiin mutta mikään ei auttanut.... Ja taas tyttö suoraan kakkimaan pottaan =)

Kannattaa koittaa pari kertaa istuttaa potalla vaippa päällä, kun näkee että tekee kakkaa. Ongelma monelle oppimisessa kun on se, että lapsi on oppinut kakkaamaan seisovilleen vaippaan. Sitten kun on onnistunut, niin kehut jne ja sitten yrittää jättää uudestaan sen vaipan pois. Jostain vauva-lehdestä luin tälläisen neuvon.

Yhteistyössä