Neuvokaa apteekin korvikejauheesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lex
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lex

Aktiivinen jäsen
25.12.2005
6 572
2
36
Pakkauksen ohjeen mukaan vesi keitetään, jäähdytetään ja jauhe sekoitetaan sopivan lämpöiseen veteen. Käytetään keitettyjä pulloja ja tutteja.

Tämä koko ruljanssihan kestää julmetun kauan, koska kiehuva vesi jäähtyy hitaasti sopivan lämpöiseksi.
Voiko siis pelkän veden esimerkisi keittää jo hiukan etukäteen valmiiksi (säilyttää tietysti siinä keitetyssä, suljetussa pullossa) ja sitten tarpeen tullen lämmittää ja sekoittaa jauheen.

Ihan vaan ettei vauvan tarvitsisi huutaa nälkäänsä puolta tuntia jäähtymistä odotellessa... :xmas:

Ja siis vauva on pian 4 kk, eli nuhjaa lattialla yms. epästeriiliä, jäytää leluja ja käsiänsä ja muutakin keittämätöntä.

Eihän sitä vettä tarvinnu keittää jos syö jo muutakin ruokaa?

Mä oon keittänyt ½päivän vedenkerralla ja antanut jäähtyä ja sen jälkeen laittanut jääkaappiin kannuun. Joka kerta sit siitä kaadan tuttipulloon ja lämmitän mikrossa..

en enää keittänyt vettä ton ikäiselle, vaan laitoin aamulla kylmää vettä kannuun pöydälle valmiiksi. Sitä sitten lämmitin hetken ennen kuin annoin vauvalle.

Alkuperäinen kirjoittaja äitä:
Eihän sitä vettä tarvinnu keittää jos syö jo muutakin ruokaa?

Mä oon keittänyt ½päivän vedenkerralla ja antanut jäähtyä ja sen jälkeen laittanut jääkaappiin kannuun. Joka kerta sit siitä kaadan tuttipulloon ja lämmitän mikrossa..

Kuulostaa järkevältä, näin ajattelin itsekin. Vauva ei syö vielä muuta kuin äidinmaitoa ja nyt tätä jauhetta, kun allergiatutkimukset on kesken.

Mä tein pojalle sillai kanssa et aamusta keitin vesen ja sitä käytin sitten koko päivän.. Tosin vähän ennen jo kun alko syömään kiinteitä niin en edes keittäny vettä enää, enkä pulloja oo ikuna keitelly ku silloin tällöin..

Yhteistyössä