Neuvokaa! Jos etsii itse isompaa asuntoa niin pitääkö ensin myydä oma ja muuttaa vuokralle?.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jelppiä!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jelppiä!

Vieras
Jos etsii itse isompaa asuntoa niin pitääkö oma asunto ensin myydä ja muuttaa väliaikaiseen asuntoon ettei jää kahden asunnon loukkuun?

Miten käy jos oma meneekin heti ja itse ei löydäkkään sopivaa? (jos ei siis ole hankkinut sitä väliaikaista asuntoa)

Millaisia myyntisopimuksia teillä on ollut?

Meitä perheessä 6 niin ei houkuttele väliaikainen vuokra asunto =/

Neuvokaa tyhmää!

Se paljon riippuu erilaisista asioista esim. missä se teidän nykyinen asunto on? jos se on vaikkapa Helsingin keskustassa voi hyvillä mielin etsiä uutta kotia ja myydä sitten vasta vanha pois, koska se menee 100% varmasti kaupaksi, mutta jos se on jossain syrjä kylillä niin kannattaa myydä ensin vanha pois.. Tietysti voi aina koittaa sitten tehdä sellaisen sopimuksen ostajan kanssa että on esim.4kk aikaa muuttaa pois, mutta siinä helposti käy niin että joutuu muuttamaan väliaikaiseen kuitenkin tai sitten ostaa kiireessä huonon...

Monesti ostajallakin on aika hoppu päästä uuteen kotiin asumaan mahdollisimman pian, 1-2kk on varmaan semmonen yleinen muuttoaika kauppojen jälkeen.

Miten meinasitte saada lainaa uuteen asuntoon, kun vanha myymättä? Ja sitten on varmaan varaa maksaa kahden asunnon lainakuluja ja asumismenoja? Se asuntomyynti voi viedä useamman kuukaudenkin.

Me myytiin vanha pois ensin. Ostajat antoivat meille reilun kk:n aikaa muuttaa. Onneksi vuokra-asunto löytyi viikossa. Meitä on 6 henkeä, muutimme väliaikasesti kolmioon. 2 kuukautta asuimme siinä kun päästiin muuttamaan uuteen. Ja uusi koti löytyi sitten kun olimme muuttaneet tähän väliaikaisasuntoon.

Me myytiin oma talo itse, niin ei oltu sidoksissa mihinkään myyntisopimuksiin. Kiinnostuneita ostajia ei tahtonut löytyä. Samaan aikaan etsimme itselle taloa ja mieleistä ei löytynyt millään. Olimme jo luopumassa toivosta ja perumassa koko muuttoasiaa, kun sopiva talo tuli myyntiin. Talo oli ok. Tässä vaiheessa otimme yhteyttä siihen ainokaiseen talostamme kiinnostuneeseen ostajaan. Hän oli edelleen kiinnostunut, mutta tarjosi pyydettyä hiukan vähemmän. Odotimme uuden talomme kuntotarkastuksen ja kun se oli ok, niin sovimme kaupat vanhasta talostamme. Kaupanteko meni ketjussa ja jokainen myi oman talonsa pois ennen uuden ostoa peräkkäisinä päivinä. Näin meni meillä.

sehän riippuu niin paikasta, jos jossain korpikylässä haluat vaihtaa sitä asuntoa, kannattaa ensin muuttaa vuokralle ja myydä entinen ennen uuden ostoa. mutta jos asut jossain isommassa kaupungissa tai asutuskeskuksessa, niin uskaltaa varmaankin ostaa ensin uusi koti ja myydä sitten se entinen

Me tehtiin niin että myytiin oma asunto ja mentiin vuokralle. Olihan se aika rumbaa kun kaks kertaa sit muutettiin puolen vuoden sisällä. Ensin vuokra-asuntoon ja sitten kun löydettiin talo niin sinne. Mutta meillä ei ollut muuta vaihtoehtoa silloin.

Kaverini tämänhetkisen tilanteen perusteella itse aion/ aiotaan myydä ensin oma ja mennä vuokralle. He laittoivat kolmionsa myyntiin ja löysivät kiinnostavan asunnon. Maksoivat käsirahan ja loppusuoritusta saivat lykättyä. Eräpäivä koitti ja tällä hetkellä ovat 2 asunnon loukussa eikä moneen viikkoon ole edes esittelyssä kukaan käynyt. Voisin veikata, että pikkuisen ahdistaa heitä tuo tilanne.

Ehdin vasta lukemaan vastaukset. Meidän asunto on kysytyllä paikalla ja välittäjä on soitellut vähän väliä että ostaja saattaisi olla tiedossa ja että laitetaanko myyntiin... Eli asunto varmaan menisi suht nopeasti. Asutaan ihan koulun vieressä rivitalon päädyssä. On iso takapiha ja asunto siisti 95 rakennettu. Ollaan laitettu parketit/laattalattiat yms ja muutenkin rempattu. Eihän sitä ikinä tiedä miten sitten loppujen lopuksi käy... Hmmm....

Luulen että meidän on vaikeampi löytää sitä uutta. On aika tiukat kriteerit. Ei saisi olla alle 90 rakennettu. Ei saisi olla minkäänlaisia (edes korjattuja) kosteus/sisäilma ongelmia. (Meillä on vahva homeallergia erään asunnon takia ja eriittäin ikäviä kokemuksia.) Asunnossa pitäisi olla 4-5 makkaria ja pitäisi olla koulun lähellä. Eikä hintaa saisi olla yli 260000

Ainakin pankin mielipide on että oma asunto tulis olla myytynä ennen ku seuraavaa alkaa ostamaan. Muutama vuosi sitten oli vielä eri asia mutta kuulemma niin paljon oli ihmisiä kahden asunnon loukussa joten ovat menneet tähän suuntaan lainalupausten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jelppiä!;24191424:
Ehdin vasta lukemaan vastaukset. Meidän asunto on kysytyllä paikalla ja välittäjä on soitellut vähän väliä että ostaja saattaisi olla tiedossa ja että laitetaanko myyntiin... Eli asunto varmaan menisi suht nopeasti. Asutaan ihan koulun vieressä rivitalon päädyssä. On iso takapiha ja asunto siisti 95 rakennettu. Ollaan laitettu parketit/laattalattiat yms ja muutenkin rempattu. Eihän sitä ikinä tiedä miten sitten loppujen lopuksi käy... Hmmm....

Luulen että meidän on vaikeampi löytää sitä uutta. On aika tiukat kriteerit. Ei saisi olla alle 90 rakennettu. Ei saisi olla minkäänlaisia (edes korjattuja) kosteus/sisäilma ongelmia. (Meillä on vahva homeallergia erään asunnon takia ja eriittäin ikäviä kokemuksia.) Asunnossa pitäisi olla 4-5 makkaria ja pitäisi olla koulun lähellä. Eikä hintaa saisi olla yli 260000

Näillä kriteereillä menisin vuokralle.

Yhteistyössä