Neuvola käynti pakkasella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minun pitäs tuon kahenviikkosen kans mennä neuvolaan ja kärryillä ollaan menossa niin mitä jos on ihan hirveät pakkaset?
Jätänkö menemättä vai yritänkö pakata kärryt niin että vauvalla on hyvä olla?

Vaunun aukon suojaksi vaikka harso niin kyllä vauva tarkenee,olen 20 asteessa näin mennyt ainakin puolen tunnin matkan 1kk kanssa. Ja välillä voi poketa jossain kaupassa lämmittelemässä...

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
mitenkähän lapset selviää ylipäätään napapiirin pohjoispuolella hengissä, kun siellä on aika usein pakkasta..joskus aika paljonkin

no pariviikkoisia nyt ei varmaan missään päin maailmaa vielä tulipalopakkasessa nukuteta? ihan aiheeellinen kysymys ap:llä musta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
mitenkähän lapset selviää ylipäätään napapiirin pohjoispuolella hengissä, kun siellä on aika usein pakkasta..joskus aika paljonkin

no pariviikkoisia nyt ei varmaan missään päin maailmaa vielä tulipalopakkasessa nukuteta? ihan aiheeellinen kysymys ap:llä musta.

juu ja ei voi verrata eri paikassa syntyneitä. Tuskin minäkään kestän kuumuutta samalla tavalla kun useimmat Afrikkalaiset.

Jos pakkasta enemmän kuin -10 astetta, ei varmaankaan ole hyväksi noin pienen hengityselimille ulkoiluttaa ainakaan pidempään kuin 10-15min. Muuten toki lapsen saa puettua niin lämpimästi ettei varmasti palele, mutta pakkasilma on aikaa raakaa pienen vauvan hengitettäväksi.

Villapuku, toppapuku (vaikka äitiyspakkauksen, ei se haittaa vaikka on iso), makuupussiin niin että vaan nenä näkyy :D Jos on lampaantalja niin eihän se siellä haittaa. Sulla varmaan on suojasa koppa tai erillinen kantokoppa siinä rattaissa, siis ei varmaan tule pelkästään rattaiden päälle vauva... Ja sit harso tai vaikka kaks siihen suuaukon eteen. Kyllä vauva siellät tarkenee eikä se ilma niin kauheen kylmä siellä ole. Minä ainakin oon enemmän aina paistanut noita lapsia vaunuissa kuin alipukenut :ashamed: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja XXS:
Jos pakkasta enemmän kuin -10 astetta, ei varmaankaan ole hyväksi noin pienen hengityselimille ulkoiluttaa ainakaan pidempään kuin 10-15min. Muuten toki lapsen saa puettua niin lämpimästi ettei varmasti palele, mutta pakkasilma on aikaa raakaa pienen vauvan hengitettäväksi.

JA HYVIN PÄRJÄÄ...

Alkuperäinen kirjoittaja XXS:

Mää kyllä veikkaan että se ilma pysyy aika pitkään plussan puolella siellä kopassa... Siis jos vaan kipasee sinne neuvolaan. Tai no ei vissiin ollu puhetta matkasta, mutta oletan että ei sitä nyt 10km ole.

Ja just siis ku kyllä se sinne happea saa vaikka siinä edessä olis kakski harsokangasta.

Yhteistyössä