Neuvolan synnytys valmennus realististä!?

Pessimisti-Peikko

Uusi jäsen
08.06.2010
7
0
1
Tuli vaan mieleeni että ei kauhean realistista kuvaa kyllä tuolla synnytys valmennuksessa anneta, asioita kaunistellaan ja mitään pahaa ei tapahdu..
Mielestäni olisi ollut mukava tietää myös noista synnytyksen(alatie) riskeistä, koska kyllä joka paikassa sektiosta saarnataan ja muistetaan kertoa ja pelotella kaikki riskit!Kuitenkin on paaaljon äitejä jotka on ihan tyytyväisiä ratkaisuun sektiosta!
Mietin tätä siksi että mulla ittellä meni synnytys kaikella tapaa niin päin peetä kuin voi olla koska tilanteen annetiin mennä niin pitkälle..
Eli jos olisin tiennyt enemän olisin osannut vaatia enemän.

Mielipiteitä onko teille muille ollut valmennuksesta hyötyä tai haittaa!?

lapset on syntynyt keskosina, joten mihinkään valmennukseen ei ees keretty, ja hyvin selvittiin. Toinen alateitse ja toinen sektiolla, itse valitsisin alatiesynnytyksen seuraavan kerran jos voin valita. (sain siis kaksoset)

mutta en siis tohon valmennusasiaan kyllä osaa kommentoida.

mä en valmennukseen mennyt. Nukuin kunnes heräsin siihen että oli aika ponnistaa mukula ulos, 6minuuttia puuskin ja sitten jatkoin uniani vauvan kanssa :heart: Vähän ehkä järkytyin siitä että lapsivesi roiskahti (ja verta ja muuta ällöä) samalla kuin vauva syntyi miehen päälle, hehe. Olisihan se ollut ihan kiva tietää että niitä eritteitä saattaa ilmetä. Mutta muuten olen kiitollinen että en opetellut ties mitä hengitystapoja/miten ponnistetaan enkä stressanut repeämiä vaan annoin kropan tehdä homman :)

Itse olin ennen valmennusta kolunnut palstoja niin paljon läpi, että hyvä ettei korvista tursunnut. Meille näytettiin perusvideot synnytyksestä ja imetyksestä ja puhuttiin kaikenlaista. Se on ikävää että asioista ei puhuta niin kuin ne oikeasti menee, mutta olin itse ottanut asioista selvää kauan ennen synnytystä. En halua arvostella, mutta aina ei pitäisi laskea valmennuksen varaan.

Kyllä minäkin palstoja luin, paljonkin! :) mutta mutta luin tuolta yhestäkin ketjusta että neuvolan valmennuksessa oli sanottu että esim. pahoja repeämiä ei koskaan synny... valetta!
meillä ei koko asiasta edes puhuttu mitään..

Yhteistyössä