Niin se koulu sitten alkoi ja ekaluokkalainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekaluokkalaisen mutteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekaluokkalaisen mutteri

Vieras
meni koulun pihaan ilman mua, mummo kyllä hyökkäs puskasta ja meni sen kanssa sinne pihalle seisomaan.. vaikka sovittiin että hyvästelen koulun portilla ja menee siittä yksin pihaan.
Mites muitten ekaluokkalaisten koulutie alkoi, nappasitteko kuvan? Mä nappasin yhden, en siinä ruuhkassa enempää ehtinyt. :)

Nappasin kymmenkunta kuvaa :)

Täällä saatettiin pihalle asti, ja käytiin opettajan kanssa tutustumassa luokkatiloihinkin ennen kun vanhemmat lähti. Ja kello 12 menen sitten hakemaan.

Voi, mä muistan tuon ajan.. Meillä saatettiin luokkaan asti. Ja sinne se "pikkunen" piti jättää. =) Itkuhan siinä äidillä tuli.. Kuvaa en ottanut, ei edes tullut kameraa mukaan, mutta opettaja kuvasi kaikki ja teki sellaisen kollaasin ensimmäisestä vuodesta, jonka sitten keväällä sai kotiin.

Nyt se ekaluokkalainen aloitti jo peruskoulun viimeisen luokan..

Alkuperäinen kirjoittaja ekaluokkalaisen mutteri:
meni koulun pihaan ilman mua, mummo kyllä hyökkäs puskasta ja meni sen kanssa sinne pihalle seisomaan.. vaikka sovittiin että hyvästelen koulun portilla ja menee siittä yksin pihaan.
Mites muitten ekaluokkalaisten koulutie alkoi, nappasitteko kuvan? Mä nappasin yhden, en siinä ruuhkassa enempää ehtinyt. :)

Sinne meni meidän Olivia ( toinen lapsukainen ). Yhdessä käveltiin kouluun ja odoteltiin, että opettaja tulee ottamaan vastaan koulun ovelle.

Sinne nimenkutsuttua sitten luokka kokoontui jonoon ja kyllä tuli napsittua kuvia kyllä useampikin.

Hienosti kulta sinne lähti jonon jatkeena sisään , äitillä haikia mieli , mutta hyvä.

:heart:

Täällä tapana (tai ainakin kaikki tekee niin) että ekana päivänä saatetaan luokkaan asti, opettaja siellä pitää pienen puheen kaikille ja sitten vanhemmat voi lähteä :)

mä meinasin tehdä uuden aloituksen, mut ei tarvinnu kauan hakea et löysi jo aiheeseen kuuluvan...

Sinne se mun "vauva" eli esikoinen ny jäi, reippaasti ja iloisena! Mulla meinas itku tulla... Kuvia otettiin kotipihalla, onneksi naapurin lapsi meni tokalle, niin on siellä sitten edes yksi tuttu. Eskarikaverit meni melkein kaikki toiseen kouluun.

ihanaa ja kamalaa...

Meillä koulu alkaa huomenna. Saattamaan lähtee koko perhe plus toiset isovanhemmat. Iso tapaus, kun suvun ensimmäinen lapsenlapsi lähtee kouluun :D Meillä opettaja tulee hakemaan lapset pihasta, porukalla kierretään koulunpiha läpi. Sitten lapsukaiset rakkaat lähtee luokkaan ja me vanhemmat kuka minnekin. Pitääkin ottaa kamera mukaan..

Meillä lapsella on sen verran pitkä (ja mun mielestä riskialtis) matka, että vielä jokusen viikon joku saattaa kouluun. Tai siis turvallisen tien alkuun, siitä osaa jo yksin mennä.

Eilen alkoi koulu täällä. Vein pihalle ja odoteltiin yhdessä että opettaja tulee ovien edestä hakemaan jononsa mukanaan.

Luokkaan ei vanhemmat nyt päässeet, kävimme tutustumispäivänä jo kurkkaamassa lapsia puuhissaan ja ensi viikolla vanhempainillassa lisää.

Tänään, 'jo toisen päivän kunniaksi' tyttö halusi mennä enemmän itsekseen. Kuljimme tuon pikkumatkan yhdessä, mutta jäin pienempien kanssa vähän matkan päähän katselemaan että tyttö löysi oman ovensa vierestä kaverinsa ja jatkoimme hyvillä mielin matkaa pihailemaan.

Haikeaa, haikeaa. Eilen oli koko tyttö vähän hämmentynyt vaikkakin innoissaan koulutien alusta, tänään ei tainnut edes jännittää enää aamulla.

lisäys: niin ja meillä koulumatka noin 100m, yksi tienylitys josta melko hyvin näkee joka suuntaan kunhan on tarkkana. Esikoinen on tämä koulunsa alkanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Soiku:
Meillä koulu alkaa huomenna. Saattamaan lähtee koko perhe plus toiset isovanhemmat. Iso tapaus, kun suvun ensimmäinen lapsenlapsi lähtee kouluun :D Meillä opettaja tulee hakemaan lapset pihasta, porukalla kierretään koulunpiha läpi. Sitten lapsukaiset rakkaat lähtee luokkaan ja me vanhemmat kuka minnekin. Pitääkin ottaa kamera mukaan..

Meillä lapsella on sen verran pitkä (ja mun mielestä riskialtis) matka, että vielä jokusen viikon joku saattaa kouluun. Tai siis turvallisen tien alkuun, siitä osaa jo yksin mennä.

Kuinka pitkä matka teillä on?

Yhteistyössä