Niiralan Kulma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Asuuko kukaan Niiralan kulman taloissa? Me ollaan jokin aika sitten muutettu ja kuulin aiemmin huhupuheena,että Nikulla olisi jokunen hometalo jossakinpäin. Noh, nyt sitten tuntuu, että meillä on lapset olleet jatkuvasti kipeänä muuton jälkeen, samoin minä ja mies ollaan sairastettua enemmän kun aiemmin. (ainakin siltä tuntuu!) Lapsista kahdella on atooppinen ihottuma pahentunut aikalailla, oli jo vuosia oikein hyvänä.

Onko kukaan muu huomannut mitään oireita Nikun taloissa asuessaan? Tekeeköhän Niku asialle mitään, jos otan yhteyttä?

On hometaloja monia. Niiralankulman homeremotti on vessassa ja muualla näkyvän homeen pesu. Jos lattioilla mattojen alla niin panevat sitten uuden maton entisen päälle. Tämähän ei tietenkään toimi joten neuvoni on: Tarkistuta asunto ja etsi samalla toinen asunto joltain muulta firmalta tai yksityiseltä. Jos hometta löytyy niin irtisanot asunnon ja haet oikeudessa Niiralan Kulmalta korvauksia . He eivät nimittäin kerro vaikka edellinen asukas olisi homeen takia pois muuttanut. Epäterveelliseksi tiedettyä ei saa vuokralle tarjota ja noilla remonteilla homeet ei häviä.

Me asuttiin kaiken kaikkiaan n. 10 vuotta eri Nikun taloissa eikä kyllä ollut mitään oireita koskaan. Mutta toisaalta, onhan Nikulla niin paljon taloja että ei kai se ole kummakaan jos sinne muutama homekohde sattuu! Ota yhteyttä Nikulle niin lähtee asia edes jotenkin etenemään.

Luulisin, että jokaisen isomman kaupungin vuokra-asunnoista hometta löytyy, sillä hometaloja on Suomessa todella paljon.

Kaiken kaikkiaan Niiralan Kulma on kunnalliseksi vuokra-asuntoyhtiöksi varsin hyvä. On tietysti levottomia alueita ja peruskorjausta odottavia taloja, mutta vastaavasti on myös todellisia helmiä kohtuuhintaan.

Itse olen sitä mieltä, että ei kiitos enää Niiralan Kulmaa...Itselläni asunnossa vesivahinko, johon Nikun korjaustoimenpiteet olivat: uusi jalkalista. Terveystarkastaja olikin ihan toista mieltä, koska lattia olikin muovimaton alta homeessa! "Joku" taitaa yrittää mennä yli sieltä mistä aita on matalin...

Pyydä kunnan terveystarkastajaa käymään ja tarkistamaan asunnon. Jos on kosteusvaurio, niin Niku aukaisee maton ja tuo kuivurin puhaltamaan tarpeen vaatiessa. Naapuritalossa on ollut pari asuntoa, josta matto aukaistu ja annettu kuivua useamman viikon, jonka jälkeen uusi matto päälle.

Itse sain Nikun hometalosta oireilua; ihottumaa, nenän tukkoisuutta, silmiä kirvelee ja paksua limaa kurkussa jatkuvasti. Terveystarkastaja kävi, hometta ja lääkäriltä lausunto, että kaikki oireet viittaa homeeseen ja ehdotti että kannattaa muuttaa pois ky. asunnosta. Niku tarjosi asuntoa "juoppotalosta" ja kieltäydyin, sen jälkeen minulle sanottiin, että muuta ei ole tarjolla, ehkä sinun pitäsi muuttaa muualle...Kuka tutkii rempassa sen, onko kosteus mennyt syvemmälle rakenteisiin? Ei vissiinkään kukaan.

Luin tuossa juuri uuden tulleen Nikulaisen ja totean. Että jos ei muulon, niin nyt menee päin hatelikkoa. Sinne on tullut uusia auttajia ja on vaikka mikä is. hankintaa oy, joka lupaa täyttä mäntysuopoo suut täyteen. <On tullut näköjään niiden sumuttajien aika, joihin uskotaan, eikä osata tehdä itse töitä.

Me ollaan asuttu vuosi nikun asunnossa ja ollaan todellakin oltu usein kipeenä. Itse sairastin ennen flunssaa pari kertaa vuodessa ja nykyään olen flunssa oireissa parin viikon välein. Huoltomies sanoi että meidän alapuolella olevasta asunnosta löytyi kosteus vaurio, mutta vannoi ettei yllä meille asti. Mistä sen tutkimatta tietää?! Tästä ei tunnu pois pääsevän kun saman kokoisia asuntoja ei ole tarjolla. Mut todella epäilyttää tän asunnon kunto.

Yhteistyössä