Nikko kauko-ohjattavat autot, onko kestäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ostin itse 4v-pojalle Nikko kauko-ohjattavan joululahjaksi. Täytyy omana mielipiteenäni sanoa, että taitavat olla ihan roskaa.
Ensimmäisessä autossa oli pelkkä on/off tyyppinen painonappiohjaus eli autollla pystyi ajamaan vain täyttä vauhtia eteen tai taakse. Samaten kääntöminen onnistui ainoastaan tiukasti vasemmalle tai oikealle.
Vein auton takaisin kauppaan ja sain tilalle joystick tyyppisellä tikkuohjaimella vsrustetun mallin. Onneksi kokeilin tätä itse ennen kuin esittelin lahjansaajalle: joystickit toimivat tässäkin aivan samalla logiikalla kuin edellisen auton ohjain: pieni liike ohjaimella sain auton täysillä liikkeelle tai käänsi eturenkaat ääriasentoon oikealle tai vasemmalle. Tämäkin lähti takaisin liikkeeseen ja tällä kertaa otin rahat takaisin. Nyt pitää vaan keksiä mitä hankin tilalle.

=> luulin, että Nikko tunnettuna merkkinä tekisi kunnon kamaa. Nämä 50-60eur kauki-ohjattavat ovat silkkaa roskaa.

Mummo osti 6 v. pojalle nyt Nikon kauko-ohjattavan ja tuntuu kestävämmältä kun viime talvena synttärilahjaksi saatu pienempi, joka hajosi heti. Taitaa olla eskarilainen nyt syksyllä himpan viisastunut että säilyttää sitä siinä laatikossa ettei ole jaloissa pyörimässä. Mä en muita valmistajia oikein tiedäkkään mutta jos pitäs arvioida niin kyl kait Nikko on laadukkain jos ei sit halua itseään kipeäksi maksaa. Ja kuskistahan se on kiinni. Ei meidänkään 4 v. vielä osannut sitä käsitellä ja sen vuoksi ei ajele sillä toistaiseksi.

Meillä oli sellanen iso maasturimallinen radio-ohjattava, Nikko-merkkinen. Sitten sellanen pienempi kilpurimallinen. Molemmat lopetti toimintansa alle puolen vuoden käytön jälkeen...
Enpäs osaa siis sen suuremmalla kokemuksella sanoo, mutta nyt ollut 2 Tycon radio-ohjattavaa ja toimivat täysin moitteettomasti.
Minä en ainakaan Nikkoja enää osta.
Nyt käytössä iskällä ja pojalla leluna sellate RC-auto, siis sellanan joka tarvii oikein sen polttoaineen ja meneekin aivan sairaan lujaa...

Minulla on tässä korjatava se vähän ku offailin sillä ulkona niin hajosi olen etsinyt siitä vikoja kaksi päivää ja se on silkkaa roskaa kun ostin sen prismasta. se on ihan ritsa näihin 400euron vehkeisiin mitä mulla on.