niksejä ja neuvoja pakkaamiseen!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton muuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton muuttaja

Vieras
muutto ensi viikolla ja meillä on kaikki vielä ihan levällään ;(
ensin sairasteltiin urakalla ja nyt on työt vieneet kaiken energian.
olisi pakkojenpakko pakkailla, mutta mä en tiedä mistä aloittaa :(
oikeasti roinaa ja rompetta on joka paikassa!!!
olen pakannut jo keittiöstä sellaiset mitä ei tarvitse joka päivä ja sit talvivaatteet, pehmolelut, petivaatteet yms, mutta tuntuu et tähän tyssäs :( en uskalla pakata kauhealla draivilla kun pelkään et sit niitä juttuja tarviskin vielä.... :/ äääh.

No itse olen aina aloittanut kirjahyllyistä.

Ja jos ensiviikolla on muutto, niin jättäisin muutamat vaatekerrat ja max. yhdet vuodevaatteet käyttöön, loput pakettiin.

Sitten keittöstä olen yleensä jättänyt paistinpannun, pari kattilaa, ruoan laitto välineet, jokaiselle yhden lautasen, kupin ja ruokailuvälineet, jotka sitten pestään aina ruoan jälkeen.

Pesuvehkeet ihan viimeisenä. Ja kun on kaksi päivää ollut muuttoon, niin sitten vain hyllyt kasaan ja sängyt myös, nukuttu sitten vain patjalla lattialla.

Ja kaikkiin laatikoihin olen aina kirjoittanut joko mitä sisältää, jos on vain jotain tiettyä, tai jos on sekalaista, niin olen kirjoittanut huoneen nimen, esim. OLOHUONE.

Olisiko nuista lainkaan teille hyötyä? =)

nooh, mieti vaik että olet lähdössä viikon matkalle ja varaat vaatteet vaikka siihen matkalaukkuun sitten... annat pesukoneen laulaa tarvittaessa ja sitten vaan pakkaamaan. meillä lapset ovat kyllä suostuneet jo viikkoa ennen että enää ei ole kaikki lelut saatavilla. jotain mieleistä jätät ja muut pakkaat. lapsetki jos on tarpeeks isoja voivat vähän itse pakkailla lelujaan.

ja sellainen vinkki että pakkaa samaan laatikkoon vain tiettyyn paikkaan tulevia tavaroita, ei esim tavaroita makkarista, kylppäristä, keittiöstä sekaisin... paljon helpompaa purkaa kun yhdessä laatikossa on tavaroita, jotka voi kaikki purkaa esim keittiöön. laatikon/säkin päälle sit selkeet merkinnät mitä sisältää...

Varaa iso jätesäkki roskille! Kummasti tättyy kun alkaa pakkaamaan, samoin lehdille ym. paperitavaralle joka joutaa paperinkeräykseen.
Pakkaa kirjat ym. painavat esineet pienehköihin laatikoihin, jotta muuttomiesten kädet ei veny kohtuuttomasti.
Pakkaa astiat hyödyntäen pyyheliinat ym. niin säästyt turhilta paperiroskilta, jos siis tapa on kääriä särkyvät paperiin.

Mä olen käärinyt laseja ja lautasia vaatteisiin paperin sijaan. Kaikki pehmee jonka voi niin jättäreihin. Kaikki kasaan ja kaikkiin laatikoihin ja pusseihin merkintä mitä sisältää.
Välttämättömimmät jätät viimeseks.
Ei kirjoja liikaa isoihin laatikoihin, miehet ei tykkää :D

Yhteistyössä