Niksilista: herkkä ihoinen vauva

  • Viestiketjun aloittaja Aaja76
  • Ensimmäinen viesti
Aaja76
Laitanpas alulle niksilistan johon kerättäisiin niksejä miten vauvan herkän ihon saisi pysymään "pehmeänä kuin vauvan pylly".

Mulle terkkari sanoi, että tosi herkkäihoisen vauvan iho reagoi voiteisiin, joissa on vettä (esim. vaippaihottuma pahenee). Mutta mitäs sitten kun esim. kaikissa perusvoiteissa ON vettä?

Meidän neiti on nyt 9 vk ja alkaa käydä selväksi, että hän on herkkäihoinen. Minulla itselläni on atooppinen iho, joka onneksi viime vuodet pysynyt kunnossa. Oman ihon hoito on mulle selvää, mutta vauvan iholle taitaa olla omat niksinsä ja kikkansa ja niitä tässä ketjussa metsästäisin omaksi kuin muidenkin hyödyksi.
 
Vielä odottava
Itse käytän hunaja-glyseriini saippuaa, joka ei kuivata vaan jättää ihon sillai nahkeaksi. Siitä on mulle sanottu, että on hyvä ensisaippua vauvan herkälle iholle.
 
katju'
Kannattaa katsoa mitä pesuainetta käyttää vauvanvaatteisiin ja vaatteet ois hyvä silittää ennen käyttöä, jotta ne olis pehmeitä.
Kylpyveteen me käytettiin apteekista saatavaa ceridal-öljyä, jota ei huuhdeltu pois. Ja kerran viikossa vain vauva kylvetettiin.
Jos vauvan iho vaatii rasvausta, kannattaa lääkäriltä pyytää voidereseptiä.
 
Bijou..
Terve vaan!

Mullakin on atooppinen iho ja siksi huseeraan myös tytön ihon kanssa, vaikka se toistaiseksi on oikein hyvässä kunnossa.

Pyykin pesussa kiinnitän huomiota siihen pesuaineeseen (hajusteeton ja väriaineeton) ja sen määrään. Itse laitan pesuainetta vauvapyykkiin todella vähän, eihän niissä oikein mitään semmoista likaakaan ole.

Ihonhoidossa meillä on apteekin Ceridal öljy muutenkin kuin kylvyssä. Eli joka aamu tyttö öljytään kevyesti. Välillä laitan jotain perusvoidetta, mutta esim Erisaniin (äitiyspakkauksesta) tuntuu iho reagoivan. Essexin tuhtein voide taas tytölle käy paremmin.

Sinkkipasta ei ollut ollenkaan meidän juttu ja nyt pistänkin vaippaihottumaan Bepanthenin voidetta. Ei sitä ihottumaakaan kyllä enää juuri näy...


 
pehmopeppu
Ceridal on meilläkin todettu todella hyväksi. Eteenkin vaippa-alueella meillä on toiminut hyvin seuraavalla tavalla: pyllypesun (käytetään vain vettä) jälkeen Iho öljytään kauttaaltaan ja annetaan "tuulettua". Sitten talkkia ohuelti taipeisiin ja poimuihin.
Kun iho on öljytty, niin kakka ja pissa ei pääse ärsyttämään ihoa niin herkästi. "Tuotokset" lähtevät myös helposti irti iholta pesun yhteydessä. Talkki taas pitää kosteuden poissa.
 
sunshine
http://www.iherb.com/Mild-By-Nature?rcode=GPN777

Itse pidän Mild by Nature- tuotesarjasta. Usein Suomessa myytävät pesuaineet sisältävät haitallisia parabeeneja ym. lisäaineita, niin ei mikään ihme, että iho reagoi välillä ärhäkästikin. Kertokaa toki laadukas, luonnollinen ja Suomalainen tuote, jos tiedätte. Usein Suomessa tuotteiden nimetkin johtavat harhaan, sillä usein sana luonnonllinen tms. tuotteessa antaa ymmärtää aivan jotain muuta, kun tuote oikeasti onkaan,.
 

Yhteistyössä