Nimesi tarina. Miksi sait juuri sen nimen minkä sait?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Marja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Marja"

Vieras
Onko omalla etunimelläsi joku tarina eli miten olet nimesi saanut?

Onko sinut niemtty isovanhempien tai jonkun sukulaisen mukaan, olitko nimesi näköinen vai miksi sait juuri sen nimen minkä sait?

Itse yllätyin kovasti kun kuulin, että oma nimeni on isäni ensimmäisen ihastuksen nimi :O Ja isä oli sitten ehdottomasti juuri tämän nimen minulle halunnut.

[QUOTE="Marja";26148591]Onko omalla etunimelläsi joku tarina eli miten olet nimesi saanut?

Onko sinut niemtty isovanhempien tai jonkun sukulaisen mukaan, olitko nimesi näköinen vai miksi sait juuri sen nimen minkä sait?

Itse yllätyin kovasti kun kuulin, että oma nimeni on isäni ensimmäisen ihastuksen nimi :O Ja isä oli sitten ehdottomasti juuri tämän nimen minulle halunnut.[/QUOTE]

Hei vaan kaima! :)
Mun nimeni on vaan äitini mielestä kaunis, kun ei halunnut sitä miltei samanlaista antaa joka keikkui suositumpien sijalla nro1. Toisaalta, vaihtoehtoina olleet Iita tai Iida ei ois kovin kivoja musta, joten tyydyn kohtalooni :)

Etunimen oli keksinyt isä ja toisen nimet tulee äidinpuoleisilta isoisoäideiltä. Niin ja yksi toisista nimistä on sama kuin isänäidillä ja isänpuoleisellä isoisoäidillä on toisena nimenä.

Minunkin etunimeni on luonnosta, pienen mutkan kautta tosin. Vanhemmat olivat kai kuulleet jostain tämän erikoisemman nimen, suvussa se ei ainakaan ole kulkenut. Toinen nimeni on sama kuin äidilläni, isoäidilläni ja isoäidinäidilläni.

Ekanimestä en tiedä, mut toinen nimi on sama, kuin äitini toinen nimi. Ollaan molemmat perheittemme kolmansia tyttöjä. Myös meidän kolmas tyttö sai toiseksi nimeksi saman nimen, kuin minulla ja äidilläni.

Äiti näki unta, missä hänen isoisänsä(silloin jo kuollut) kertoi, että nimekseni pitää tulla X. Mitään muuta nimeä ei äiti sitten edes harkinnut. Synnyin 2 viikkoa lasketusta ajasta tämän isoisoisäni nimipäivänä. Myöhemmin selvisi, että hänen lapsena kuolleen siskonsa nimi oli ollut myös X. Enemmänkin hauskoja yhteensattumia tästä asiasta löytyy, mutta ei niistä sen enenpää.