nimiasiaa, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Heippa! Semmosta ajattelin kysyä teiltä, että onko siinä jotain pahaa, jos laittaisimme oman lapsemme nimeksi Emilia, vaikka mieheni siskon nimi on Anna-Emilia? Tiedän vain yhden ihmisen, joka edes käyttää hänestä hänen kokonimeään, muut käyttävät lempinimiä. Mieheni mielestä Emilia olisi hyvä nimi, mutta kun se on osa hänen siskonsa nimeä, niin eihän semmosta voi laittaa? Unohdanko nimiehdotuksen kokonaan hänen mieliksi, vai jatkanko raivopäisesti tämän nimen (joka muuten on semmoinen nimi, minkä olen aina halunnut lapselleni nimeksi) vaatimista?

No jos mies ei sitä millään suostu lapselleen nimeksi ottamaan, niin ei siinä taida raivoamiset auttaa.

Mun mielestäni tuossa ei nyt NIIN suurta ongelmaa ole, ettäkö se olisi täysin poissuljettu vaihtoehto. Mutta ei se toisaalta olisi maailman mieluisinkaan.

Itse ihastuin nimeen, joka ns. sisälti myös siskoni lapsen nimen. Sanotaanko nyt vaikka nimi Mikaela. Siskon poika siis Mika ja omalle tytölleni olisin halunnut antaa nimen Mikaela. Mutta koin sen jotenkin olevan liian lähellä, enkä tähän nimeen sitten päätynyt.

Yhteistyössä