Nimiehdotuksia tytölle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapee..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aapee..

Vieras
Anteeksi näin alkuun kun näitä aloituksia on monta samantapaista, mutta ajattelin teiltä kysyä nimiehdotusta tytölleni kun itse en ole mielestäni sopivaa nimeä tytölle keksinyt.

Toiveena olisi että nimi olisi "pitempi". Esim Anniina, Annika, Eveliina jne.. Josta saa kivasti sitten väännettyä lyhyen lempinimen.. En mielelläni haluaisi mitään "vanhanaikaista" nimeä enkä myöskään väännettyä nimeä kuten Jessicaa.

Tyttö on tummatukkainen :) En tiedä kävisikö joku nimi sitten tummatukkaiselle paremmin..

Isoveli löytyy ja on nimeltään Eemil. Emiliaan en halua siskon nimeksi :)

Kiitos vinkeistä jos joku jaksaa vastailla

Eveliina on kiva nimi. Itse tykkään myös Emiliasta, mutta ehkä Eemilin kanssa liian samankaltainen... Muita E:llä alkavia mieleentulevia:
Emma, Emmeline, Emmi, Ella, Ellen.

Minkä tyyppistä nimeä kaipaat? Luin jo, ettet vanhanaikaista, mutta että millainen noin muuten tyyliltään? Hyvin suomalainen, hieman vierasperäinenkin kenties, vai enemmänkin vierasperäinen?
Monista ns. vierasperäisistäkin nimistä saa kivoja lempinimiä. Itse tiedän esim. yhden Angelican (ihan suomalainen tyttö vailla minkäänlaista ulkomaalaista taustaa) jota kutsutaan Anskuksi.

toinen ja kolmas nimi on jo valmiita, tulevat tytön mummoilta eli ovat tyyliin 60 luvun nimiä. E on toisen nimen eka kirjain että vähän mietin käykö eveliina etunimeksi kun toinen nimikin alkaa E:llä. Varsinaisia vaatimuksia en osaa antaa. Ei tarvitse tai en välttämättä halua että on samankaltainen veljensä nimen mukaan tai ei tarvitse samalla kirjaimellakaan alkaa.

Mielellään saa olla ihan suomalainen nimi koska sukunimikin on ihan perussuomalainen -nen päätteinen.

tärkeintä on myös että ei pysty väännettyä käännettyä sitä että voisi koulussa esimerkiksi kiusata ja myös kuitenkin selkeä nimi että ei tarvihe kysellä montaa kertaa "mikä sun nimi olikaan" ?

Yhteistyössä