Nimistä TAAS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ninaTT

Aktiivinen jäsen
13.09.2007
18 922
0
36
Pisti silmään tuossa tyttöjen nimi-ketjussa "J-nimet"... Siis onko se J-kirjain niin hirveä vai mikä niissä on? Mun mielestä Johannaa, Jessicaa ja Juliaa ei voida verrata näihin Jemina, Jade, Janica-nimiin. Johanna, Jessica ja Julia (on varmaan muutama muukin) ovat suht tavallisia ja "turvallisia" kun taas nuo muut ovat sellasia lähiönimiä. Miten ne muka voi niputtaa samaan pussiin?

Vai onko tää kieliasia ja mä oon vaa tottunu ku ruotsinkielisillä on vähän eriävät nimikäytännöt...?

Minä en vaan tykkää noista nimistä. kai jokaisella saa oma maku olla? Julia on ainut J-nimi jonka voisin tytölleni antaa.Pojilla esim. Johannes on tosi kiva.

Kai se on kielikysymys. Minäkin olen huomannut saman. Täällä pidetää Johannaa Ja Annikaa eksoottisina ja Ainoa tavallisena nimenä. Minulle Aino on outo ja nuo toiset tuttuja.

Mää en ainakaan ymmärrä. Ja miks ne nimet ylipäätään pitäs niputtaa yhtään mihinkään. Jokainen antakoon lapselleen nimeksi sen mistä ite tykkää. Mua oksettaa pelkkä lähiönimi sanakin. :x

Alkuperäinen kirjoittaja Svensk:
Kai se on kielikysymys. Minäkin olen huomannut saman. Täällä pidetää Johannaa Ja Annikaa eksoottisina ja Ainoa tavallisena nimenä. Minulle Aino on outo ja nuo toiset tuttuja.

OK :D

Tunnen varmaan 10 Johannaa ja 10 Annikaa mutten yhtäkään Ainoa :p

Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Mää en ainakaan ymmärrä. Ja miks ne nimet ylipäätään pitäs niputtaa yhtään mihinkään. Jokainen antakoon lapselleen nimeksi sen mistä ite tykkää. Mua oksettaa pelkkä lähiönimi sanakin. :x

Komppaan ihan täysin. Jokainen tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mua ei häiritse tossa Jessica nimen arvostelemisessa kuin se,että minkä vitun takia kaikki sanoo sitä lähiönimeksi kun se ei sitä ole :kieh:

Anteeksi,että kiroilin :laugh:

Se ON lähiönimi. Siis kaikki nimet missä on c-kirjain on lähiönimiä. On se nyt kumma jos ei palstan vakkari tällaista PERUSASIAA tiedän.

Mua ei häiritse tossa Jessica nimen arvostelemisessa kuin se,että minkä vitun takia kaikki sanoo sitä lähiönimeksi kun se ei sitä ole :kieh:

Just nii!!! :attn: :attn:

Se on hyvin yleinen ja vakiintunut nimi, en tajua, miks sitä pidetään sellasena uusväännöksenä.

Ja en muuten pidä ns lähiönimiä mitenkään suoraviivaisesti huonona asiana, en vaa oikein tiedä millä muullakaan nimellä kutsua näitä uusia nimiä.

mun tytön nimi alkaa J:llä ja nimi on ollut käytössä 1100-luvulta, eli ei ole mikään väkisin väännetty muotinimi

varmasti jotkut tietämättömät (lähiö)mammat pitävät tyttöni nimeä "lähiönimenä" mutta ei haittaa pätkääkään

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Se ON lähiönimi. Siis kaikki nimet missä on c-kirjain on lähiönimiä. On se nyt kumma jos ei palstan vakkari tällaista PERUSASIAA tiedän.

No ei ne ollu lähiönimiä ainakaan silloin ...-1500-1600-1700-1800-1900- luvuilla.

Ja miten ihmeessä porukkaa haittaa niin paljon muiden nimivalinnat? Eikös se ole vähän niinkuin makuasia? Minulle on ainakin ihan sama vaikka joku mukaparempiäiti laittaakin lapselleen isoisovanhempiensa tavallisia suomalaisia nimiä, itse olen nimennyt lapset niillä nimillä, jotka omiin korviini ovat kauniit.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

No kun se EI ole lähiönimi,usko jo :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

Just nii!!! :attn: :attn:

Se on hyvin yleinen ja vakiintunut nimi, en tajua, miks sitä pidetään sellasena uusväännöksenä.

Ja en muuten pidä ns lähiönimiä mitenkään suoraviivaisesti huonona asiana, en vaa oikein tiedä millä muullakaan nimellä kutsua näitä uusia nimiä.

Ne on kato sitä uusnimistöä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jessica, Janica, Jenica, Jannica ymv. on lähiönimiä. Jessika on kamalista kamalin nimi. Julia, Juulia, Janna, Jasna, Jasmi, Jasmiina, Julianna ymv. nättejä.

Juulia ja Jasmiina...! :x Pitääkö niitä vokaaleita tukkia liikaa muuten hyviin nimiin? niin suomalaista.

Alkuperäinen kirjoittaja lähiöäiti:
Ja miten ihmeessä porukkaa haittaa niin paljon muiden nimivalinnat? Eikös se ole vähän niinkuin makuasia? Minulle on ainakin ihan sama vaikka joku mukaparempiäiti laittaakin lapselleen isoisovanhempiensa tavallisia suomalaisia nimiä, itse olen nimennyt lapset niillä nimillä, jotka omiin korviini ovat kauniit.

Mua ei haittaa muu,kuin toi yleistys.

Yhteistyössä