Nimivaihtoehtoja Markkulille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Markkulin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en osaa pitää Kerttulia yhtään erikoisena nimenä, koska mun isoisoäidin nimi oli Kerttuli. Lapsenlapsi, joka nimettiin hänen mukaansa, oli kuitenkin jo lyhennetty Kertuksi.

Kokeilkaa ensin vaihtaa oma nimenne Markkuliksi tai Pertteliksi. Tehkää siitä virallista, käyttäkää sitä vuosi ja miettikää sen jälkeen olikohan tämä nyt niin hyvä idea.

Alkuperäinen kirjoittaja Markkulin äiti;28955619:
Jotkut olivat todella outoja, mutta muutamat sytyttivät (en tiedä vielä, mitä mies sanoo):
Aaveli, Bani, Elbertti, Ertti, Enti, Hillari, Kaarli (erityisesti Kerttulin kanssa), Massi, Miihkali, Oleksei, Sihvertti, Vilmari, Vilmeri esimerkiksi.

Mun mielipide näistä:
Aaveli = aave
Bani = banni
Elbertti = ihan yes
Ertti = ?
Enti = entinen (poikaystävä)
Hillari = hillokellari, sellainen vähän homeelle haiskahtava :)
Kaarli = hmm, no joo, jokseenkin miehekäs jopa
Massi = rahapussi
Miihkali = ihan yes, tunnen yhden
Oleksei = ?. Miksi ei voisi olla Oleksi, vanha suomalainen nimi
Sihvertti = rikkalapio
Vilmari = Vilma, tyttö
Vilmeri = kts edellä.

En mitenkään osaa perustella kaikkia, tälläiset mielleyhtymät vaan tuli. Mutta nää on kuitenkin parempia kuin alussa tarjoamasi nimet.

Viimeksi muokattu:
Uusia tuulia taas nimimarkkinoilla, toivottavasti jo pysyviä :)
Annamme pojallemme nimeksi Kostin tai Kustin. Sopii hyvin yhteen Kerttulin kanssa ja lisäksi kuulostaa suloiselta ja on myös harvinaisempi

[QUOTE="ville";28957401]Kusuli ja Pisuli on mukavia nimiä.[/QUOTE]

Mietimme kyllä, rinnastuuko Kosti ja Kusti tuohon verbiin josta sinä olet nimet johtanut. Veikkaisin kuitenkin, että Kostin ja Kustin alkuperä on Kustaassa, ruotsalaisessa siniverisessä nimessä :) Hellunen suomi-väännös minun mielestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja markkulin äiti;28955619:
jotkut olivat todella outoja, mutta muutamat sytyttivät (en tiedä vielä, mitä mies sanoo):
Aaveli, bani, elbertti, ertti, enti, hillari, kaarli (erityisesti kerttulin kanssa), massi, miihkali, oleksei, sihvertti, vilmari, vilmeri esimerkiksi.

v-o-i l-u-o-j-a!!! Et oo tosissas!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Markkulin äiti;28957396:
Uusia tuulia taas nimimarkkinoilla, toivottavasti jo pysyviä :)
Annamme pojallemme nimeksi Kostin tai Kustin. Sopii hyvin yhteen Kerttulin kanssa ja lisäksi kuulostaa suloiselta ja on myös harvinaisempi

Noniin hyvä että löytyi yhteisymmärrys, kosti ja kusti on kummatkin hyviä nimiä, kosti varsinkin on jees :)

[QUOTE="vieras";28957415]Noniin hyvä että löytyi yhteisymmärrys, kosti ja kusti on kummatkin hyviä nimiä, kosti varsinkin on jees :)[/QUOTE]

Kiitos paljon :) Kerttuli ja Kosti (tai Kusti) kuulostaa kyllä ihanalta sisaruskaksikolta, maailman rakkaimmalta :)

Yhteistyössä