Nina Mikkonen väittää uusimmassa Kaksplussassa olevansa kotiäiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
ja vuolaasti jälleen kerra perustelee sitä kotiäitinä oloa jne. Itsekin olen ollut lasten kassa kotiäitinä 6 vuotta ja aloittanut sen jälkeen työt osa-aikaisesti eli lapsilla on viikossa 1-3 hoitopäivää.

Mutta sitten jutussa yllättäin Nina kertoo, että heillä on melkein 30vuotias yritys, jonka tilat ovat talon yläkerrassa ja hän toimii aktiivisesti yrityksessä. Tuota... näkeekö kukaan muu mitään ristiriitaa asiassa? Voiko siis sanoa itseään kotiäidiksi, jos työpaikka sijaitsee kotona? Eli jos on kampaaja ja tilat on kotona niin onko silloin kotiäiti?

mutta tässä tapauksessa koko kotiäitiys on tainnu mennä ohi jo aikaa sitten! Työssä käyvä ihminen ainoo vaan että työ on kotona, eli kotityö äiti! ;)

Kyllä mun mielestä kotiäidillä voi olla yritys tai hän voi käydä töissä, riippuu vähän mimmosta työtä tekee ja mimmoset työajat.

Niin siis millä tavoin tälläinen omassa yrityksessä töitä tekevä nainen on eri asia kuin palkkatöissä käyvä? Ihan turha lässyttää jotain siitä miten kotiäitiys on vaihtoehto ja pärjää rahallisesti vähälläkin, jos koko ajan puskee töitä omassa yrityksessä. Luultavasti tekee töitä pitkin poikin vuorokautta eli toisinsanoen silloinkin, kun lapset on kotona joloin normaalit työssä käyvät äidit ovat VAIN kotona eivätkä tee samalla töitä.

[QUOTE="auts";23701948]No toivottavasti pojat ei kuole vielä ihan 40v päästä sillä olisivat vasta vajaa 50v silloin... ja nina toki jo lähempänä 90v...[/QUOTE]

Mun isä kuoli 45v ja tiedän kosolti alle 50v kuolleita miehiä, naisia en yhtään. Työpaikassani oli kyllä monta ihan virkeetä yli 90v naista.

Alkuperäinen kirjoittaja näiin;23701905:
Sehän timo t.a n yritys. ei ninan. Ilmeisesti vain auttelee hommissa.

Öö... niin? Sitäkö ei siis lasketa työnteoksi. En minäkään omista firmaa, jossa käyn töissä eli kaiketi olen siis kotiäiti?

Ymmärsin jutusta että lähinnä auttelee miestään siinä yrityksessä. Olihan siinä että kirjoittelee jotain kolumneja tai vastaavia johonkin lehteen. Saahan sellaisestakin jotain korvausta jos oikein lähdetään viilaamaan :D

Itse teen vähän töitä, vaihtelevasti n. 40-50% työaikaa enkä mielestäni ole kuitenkaan kotiäiti.
Siinä mielessä vaan onnellisessa asemassa että on aikaa olla myös paljon lasten kanssa työn ohella. Tämä on aika ihanteellinen tilanne tällä hetkellä, koska en ihan kokonaan haluaisi kotiinkaan jäädä.

[QUOTE="vieras";23702078]Ymmärsin jutusta että lähinnä auttelee miestään siinä yrityksessä. Olihan siinä että kirjoittelee jotain kolumneja tai vastaavia johonkin lehteen. Saahan sellaisestakin jotain korvausta jos oikein lähdetään viilaamaan :D

Itse teen vähän töitä, vaihtelevasti n. 40-50% työaikaa enkä mielestäni ole kuitenkaan kotiäiti.
Siinä mielessä vaan onnellisessa asemassa että on aikaa olla myös paljon lasten kanssa työn ohella. Tämä on aika ihanteellinen tilanne tällä hetkellä, koska en ihan kokonaan haluaisi kotiinkaan jäädä.[/QUOTE]

Niin minäkin teen siis viikossa 1-3 päivää töitä nyt, kun kuopus täytti 3v. Ihanteellinen tilanne, mutta en minä itseäni kotiäidiksi tituleeraa silti enää, koska teen töitäkin.

[QUOTE="Vieras";23701742]Voiko siis sanoa itseään kotiäidiksi, jos työpaikka sijaitsee kotona? Eli jos on kampaaja ja tilat on kotona niin onko silloin kotiäiti?[/QUOTE]

Ei se kampaamon olemassaolo kodin yhteydessä sinänsä kotiäitiyttä estä, jos joku muu hoitaa yrityksen työt. Mutta se, että toimii aktiivosesti yrityksessä, onkin jo toinen juttu.