U
utelias
Vieras
Laitan tän nyt erikseen kun ei sitä tuolta yök ketjusta huomaa, ninatt kirjoittaa siellä näin:
**
Miten sitten ne jotka imettää yhtäaikaa vaikka vauvaa ja 2 vuotiasta? Miten se maito käyttäytyy? mä oon miettinyt tätä joskus paljonkin. Kun sanotaan että rintamaito on aina oikealla koostumuksella siihen mitä lapsi/vauva/taapero tarvitsee, mutta mistä se rintamaito tietää että nyt tulee 1vko vauva ja sitten tunnin päästä 2,5v taapero tissille ja osaa rakentaa sen maidon oikeaksi jotta molemmat lapset saavat sitä mitä tarvitsevat??
**
**Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Tietänette mitä kolostrum on. Sitä tulee ihan alussa, ja ensimmäisten viikkojen ajan maito ns kypsyy. Keskosillehan ei anneta liian "vanhaa", siis liian kauan synnytyksestä luovuttaneen, maitoa. Heillä raja taisi olla kolme viikkoa. Eli ihan alussa maito muuttuu paljonkin. Sen jälkeen vähemmän, mutta silti lapsen tarpeiden mukaisesti. Esimerkiksi yli 1v imettäneen maito on todennäköosesti rasvaisempaa ja siinä on enemmän vasta-aineita kun mitä siinä oli vauvan ollessa alle 1v..
Miten sitten ne jotka imettää yhtäaikaa vaikka vauvaa ja 2 vuotiasta? Miten se maito käyttäytyy? mä oon miettinyt tätä joskus paljonkin. Kun sanotaan että rintamaito on aina oikealla koostumuksella siihen mitä lapsi/vauva/taapero tarvitsee, mutta mistä se rintamaito tietää että nyt tulee 1vko vauva ja sitten tunnin päästä 2,5v taapero tissille ja osaa rakentaa sen maidon oikeaksi jotta molemmat lapset saavat sitä mitä tarvitsevat??