nirso mies joka on yrittäjä ja aina töissä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nirson vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nirson vaimo

Vieras
käyn itsekin töissä, mut työpäiväni on inhimillinen 8h ja viikonloput vapaat, toisin kun miehellä.

mies ei söis muuta kun perunoita, perusjauhelihakastiketta, makkarakastiketta, makaronilaatikkoa perus munamaitoon tehtynä jnejnejne.

itse taas en niin välitä noista perinteisistä, tykkään käyttää vihanneksia, kasviksia, juureksia, mausteita, pastaa, makaronia, tuorejuustoja yms, mutta sitten mies ei syö.

miten tekisit?!
tekisit just sitä ruokaa mitä mieles tekee koska teet aina ruuan (ajatuksella "se joka kokkaa saa päättää") vai tekisitkö miehen mielen mukaan kun se on aina töissä?! vai tekisitkö kaksi ruokaa?
mä oon täällä ihan kireenä tän asian kanssa oikeesti...

nytkin tein kana-pasta-vuokaa ja laitoin sinne kolme paprikaa paloina kunnes tajusin et mies tuskin syö sitä kun ei voi sietää paprikaa.
helvetti soikoon, anteeks vaan...

Minä tekisin luultavasti sitä, mitä itse haluan, sillä kyllä aikuinen mies pystyy halutessaan syömään lähes mitä tahansa ja jos ei pysty, niin meidän hellaa saa käyttää muutkin kuin minä. Toki välillä tekisin myös miehen lemppariruokia :)

Ei liene kovin iso vaiva tehdä vaikka se jauhelihakastike niin että siitä syö vaikka pari kertaa tai sitä peruskeittoa jos se miehelle maistuu.
Miten ihmeessä te saatte niinkin yksinkertaisista asioista kun ruuanlaitosta ja siivoamisesta vuosisadan riidat?
En mä näe järkee laittaa ruokaa mitä mies ei syö,miksi niin tekisin,sehän on suoranaista vittuilua.

Miehesi vosii varmaan opetella kokkaamaan itse itselleen, ellei yhteinen ruoka maistu. Aikuinen kuitenkin ja pitäisi olla tyytyväinen, jos saapi aina ruuan valmiina pöytään jne...

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä työssäkäyvä mies ansaitsee ruokaa joka maistuu hänelle:
Ei liene kovin iso vaiva tehdä vaikka se jauhelihakastike niin että siitä syö vaikka pari kertaa tai sitä peruskeittoa jos se miehelle maistuu.
Miten ihmeessä te saatte niinkin yksinkertaisista asioista kun ruuanlaitosta ja siivoamisesta vuosisadan riidat?
En mä näe järkee laittaa ruokaa mitä mies ei syö,miksi niin tekisin,sehän on suoranaista vittuilua.

Kynnysmatto taidat olla?

Jos ei herralle kelpaa se ruoka mitä mä laitan, sitten on joko nälässä tai tekee safkansa itse.

tekisin just sitä ruokaa mitä mieli tekee ja jos ei kelpaa,niin tehkööt ite. ja näin meillä toimitaankin,toki välillä teen sellasiakin ruokia, mistä itse en pidä,mutta mies tykkää

ei tästä mitään riitaa kukaan oo tehnyt. itse en vaan jaksa syödä sitä perus-settiä mitä mies joka päivä haluais ja se ei itse ehdi mitään ruokaa laittamaan, menee sitten voileipälinjalle. joo, menköön, ei tapa ketään, mut en mä haluais ruveta tekeen kahta ruokaa.

Mä teenyhden ruoan ja se on kelvattava kaikille. Jos ei kelpaa niin on ilman :saint: Tai syö pöydästä sen minkä alas saa... Meillä on ihan perus tavallista arkiruokaa. Ja aina jotain salattia tai muuta lisuketta.
Mä sanoisin miehelleni jos alkais ranttuileen et ole hyvä ja tee ruokas itse. Tuossa on hella,tuossa kattila ja tuossa kauha. Ja kaapista löytyy tarvikkeet jos ei niin kauppaan mars.
Mut harvoin olen sellaista saanu aikaseksi joka ei oli jollekki edes maistunut.

ps. Yrittäjän vaimo jonka mies on myös likimain aina töissä.

tekisin isompia annoksia ja pakastaisin niitä mitä mies tykkää syödä ja muule porukalla sitten vaihtelevammin..jos hän tosdiaankin on koko ajan töissä en vaatisi tekemään itselleen ruokaa usein. tiedä n miehiä ja naisiakin jotka eivät esimerkiksi voi sietää sipulia , omaattia jne.. ja mun mielestä ei ole tarviskaan pakottaa ketään syömään sellaista mistä ei pidä , ruokailun pitäisi olla kuitenkin nautinto. muutama tuttu ei syö esimerkiksi pastaa missään muodossa ja silloin jos on pastaa kastikkeella niin ei se muutama peruna viereisellä hella kiehuessa paljookaan enempää työtä vaadi. itse en syöä oliiveja, sardiineja , simpukoita, homejuustoa jne.. joita taas seurustelukumppanini rakastaa lisätä ruokiin . yksi tuttu ei syö tomaattia koska rakenne on vaan niin etova sen mielestä , maussa ei vikaa..samam kuin monilla esim sienissä joita minä taas rakastan.

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä työssäkäyvä mies ansaitsee ruokaa joka maistuu hänelle:

Milläs vuosisadalla se sinä elät. Ukko tehköön ite sapuskasa jos ei kelpaa ap.n hyvät pöperöt. Ap ruuat kuulostaa juurikin perusruualta. Opetelkoon ukko syömään vihanneksia.
Ei mulla muuta.

Naurettavaa jos sinä teet ruoat ja aikuinen mies alkaa nirsoilemaan. Tee iso satsi pari kertaa viikossa "hänen" ruokaa ja käske lämmittämään sitä muina päivinä ja teet omia ruokiasi muina päivinä. Eiköhän hänenkin uteliaisuus maistamiseen herää kun kyllästyy omiin ruokiinsa. Tai sitten sanot että ravintolasta saa vaikka linnunkieliä.

Jos mä alkaisin joka päivä hyppiin lasten tai miehen miltymysten mukaan niin meillä laitettais joka päivä kahdeksan eri ruokavaihtoehtoa.
Koskaan ei olis kala koska kaks lapsista ei voi sietää sitä.
Koskaan ei olis jauhelihakeittoa koska yks inhoo sitä.
Koskaan ei olis lihaa koska yks inhoo sitä.
Koskaan ei olis salaattia tai sipulia tai mausteita kun joku ei vaan nyt satu tykkäämään.
Mut opeteltava se silti on maistamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja KuutioTasku:

Jos mä alkaisin joka päivä hyppiin lasten tai miehen miltymysten mukaan niin meillä laitettais joka päivä kahdeksan eri ruokavaihtoehtoa.
Koskaan ei olis kala koska kaks lapsista ei voi sietää sitä.
Koskaan ei olis jauhelihakeittoa koska yks inhoo sitä.
Koskaan ei olis lihaa koska yks inhoo sitä.
Koskaan ei olis salaattia tai sipulia tai mausteita kun joku ei vaan nyt satu tykkäämään.
Mut opeteltava se silti on maistamaan.

Maistaminen on eri asia kuin se että esim. sipulia joka toinen päivä ruoassa jos joku van ei tykkää..tuskin se sen ravinnon saantia silti vähentää vaikka ei sipulia koskaan käyttäisi..ruoan maku ei tuetysti sipulia paljon käyttävälle ol esama.

No kyllä se on aika helvetin iso vaiva, jos muu perhe pannaan tanssimaan yhden ruokavammaisen oikkujen mukaan. Etenkin jos perheessä on lapsia, on suorastaan haitallista, jos jopa kasvikset pitää karsia ruuasta että herra ei yökkää. Opeta siinä sitten lapsille kunnon ruokakulttuuria ja tervettä asennetta syömiseen, jos toinen aikuisista on tollanen. Kuten ehkä huomaa, näen punaista nirsoista aikuisista, enkä suostuisi rajoittamaan omaa elämääni moisen turhuuden takia.

Eri asia, jos ei syö jotain yhtä ruoka-ainetta, mutta miehesi kuulostaa aivan muulta. Ei ole normaalia aikuisen käytöstä olla noin valikoiva. Onko teillä lapsia vai syötkö yksin miehelle kelpaamattomat ruoat?

Joku ehdotti ruoan pakastamista. Tuskin kelpaa pakastettuna noin lapselliselle miehelle. Ruoan rakennehan muuttuu väkisin pakastettaessa.

Kyllä minä kokkaisin oman mieleni mukaan ja tekisin kerta viikkoon sitä perussoosia, mitä mieskin syö. Hänhän voi käydä lounaalla jossain, missä mieleistä ruokaa löytyy ja syödä sitten niitä leipiään. Tosin mistään tuskin saa noin ankeita lounaita joka päivä...

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mä sanoisin miehelle, että koitahan ennen lasten hankkimista laajentaa makunmaailmaasi. Todella huono esimerkki lapsille ruuan suhteen.

tuorejuusto eui kyllä ole ihan perus juttu ruoan laitossa, antaa ihan oman makunsa ja jos ei tykkää siitä leivän pällä niin miksi pitäisi ruoassa tykätä..noi perusruoathan on juuri suomalaista perinnettä eikä huonoja ollenkaan..kuinkahan moni vanhus joutuu pakosti syömään pastaa laitoksissa vaikka ei pidä sitä ruokana sen rakenten ja perusominaisuuksien takia..jauho+vesi mössö keitettynä..kyllä siinä' peruna on ehdottomasti parempi.

Ehkä mä olen sitten jonkun mielestä kynnysmatto,mä en näe ongelmaa siinä että en tee ruokia joista tiedän ettei mies syö.=)

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mä sanoisin miehelle, että koitahan ennen lasten hankkimista laajentaa makunmaailmaasi. Todella huono esimerkki lapsille ruuan suhteen.

tuorejuusto eui kyllä ole ihan perus juttu ruoan laitossa, antaa ihan oman makunsa ja jos ei tykkää siitä leivän pällä niin miksi pitäisi ruoassa tykätä..noi perusruoathan on juuri suomalaista perinnettä eikä huonoja ollenkaan..kuinkahan moni vanhus joutuu pakosti syömään pastaa laitoksissa vaikka ei pidä sitä ruokana sen rakenten ja perusominaisuuksien takia..jauho+vesi mössö keitettynä..kyllä siinä' peruna on ehdottomasti parempi.

No miehen ruokavalioon ei ilmeisesti kuulu kasvikset, juurekset ym. joita ainakin minusta on lapsille tärkeä tarjota.

Pasta,makaroni ja riisi on juuri sitä missä ei ole mitään ravintoarvoja eli paskaa ruokaa.Mä en syö niitä edes naisena,saati että miehenä söisin.Hiilarimössöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä työssäkäyvä mies ansaitsee ruokaa joka maistuu hänelle :
Pasta,makaroni ja riisi on juuri sitä missä ei ole mitään ravintoarvoja eli paskaa ruokaa.Mä en syö niitä edes naisena,saati että miehenä söisin.Hiilarimössöjä.

Syöhän ap:n mies makaroonia (joak muuten on pastaa joten turhaan mainitsit ne erikseen).