Hae Anna.fi-sivustolta

niskassa patti, kasvain? Apua!

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä sairas?, 27.07.2007.

1. sairas? Vierailija

Minulla oli pari päivää sitten erittäin huono olo ja niskaan tai hiusrajaan, oikealle puolelle, tuli jokin omituinen patti. Nyt on heikotus ja päänsärky mennyt ohi, mutta patti on edelleen. Sen tuntee sormin, ja on koskettaessa kipeä, muttei niin kipeä kuin pari päivää sitten. Kooltaan se on noin 2x2cm, ja melko laakea. Ei kai minulla ole mitään kasvainta? Mikä tämä voisi olla?

2. Jou Jacket Vierailija

Minullakin on jotain omituisia patteja, ne kutisevat. En usko, että ne ovat täitä.
    Oöen saanut yhdestä patista puolet irti, ja se oli musta, minulla ne sijaitsevat keskellä päätä.

3. hhkk Vierailija

luultavasti finni. tuppaavat joskus jäämään joskus ihon alle ja jäävät möykyksi. on myös kipeä.

4. Oleppa viikko näpläämättä sitä ja katso onko hävinnyt. Mulla tulee joskus kaulalle ja niskaan turvonneita imusolmukkeita, jotka painuvat itsekseen pois. Mitä enemmän sitä rassaa, sitä kipeämpi on. Muutkin yleisoireet viittaisivat siihen, että sulla on voinut olla joku ohimenevä tulehdus, joka on aiheuttanut reaktion rauhasiin.

5. tuttua Vierailija

Muutama vuosi sitten minulle tuli samantapainen, ehkä hieman isompi patti niskaan ja menin kiireesti lääkärille varmana kasvaimesta. No, lääkäri kirjoitti lähetteen fysioterapeutille hierontaan. Patti oli kerääntynyttä nestettä, kun lihakset olivat niskassa aivan jumissa. Tuo heikotus ja päänsärkykin "passaavat" jumiutuneisiin lihaksiin, veri ei enää kierrä kunnolla päähän asti. Muutaman hierontakerran jälkeen patti häipyi. Suosittelen käyntiä lääkärillä.

6. poetry Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Turvonnutta imusolmuketta ja nestepattia minäkin olisin tullut ehdottamaan. Itselläni on suurentunut imusolmuke kaulallani jatkuvasti (ei siis riippuvainen sairaudesta tai tulehduksesta), mutta eräällä ystävälläni oli väliaikaisesti sellainen niskassa. Kyllähän niitä imusolmukkeita on kuin onkin niskassakin.

Äidilläni puolestaan oli "lapapatti" lapaluunsa vierustalla, jonka sai hierotuttamalla kondikseen. Tämä oli juurikin tuota kertynyttä nestettä, jota tulee, kun lihakset menevät todella lukkoon.

7. jumitus Vierailija

Mulla oli myös niskassa kova patti, joka osoittautui lihasjumiksi. Keräsi kaikki kuona-aineet itseensä. On tullut jälkeenkinpäin, ihan samaan kohtaan.

8. Koholla. Vierailija

Hmm minulla on myös niskassa patti :D joskus se on enemmän koholla, jolloin se on kipeämpi, mutta muuten se vaan on. Kun olen kipeä, se kohoaa, ennen menkkojen alkua se kohoaa häiritseee????
    On jopa ollut toisella puolella niskaa yhtäaikaa ja oletan, että päänsärky+lihassärky silloin tällöin johtuu tästä D:::: huii?

9. Pattipate Vierailija

Huomasin itselläni noin 6kk sitten niskassani pienen kovan patin, jota aluksi luulin vain finniksi. Nykyään sen halkaisija on noin 2cm, iho on ehjä ja siisti, ei punoita tai ole kovinkaan kipeä. Menin näyttämään pattia hoitajalle joka tunnusteli sitä ja pääsinkin heti lääkärin vastaanotolle. Lääkäri epäili sen olevan mahdollinen "talipatti". Arvata kun ei voi, niin sain lähetteen ultraan ja verikokeisiin. Paria päivää myöhemmin verikokeet olivat olleet "ok" joten suuntasin seuraavana päivänä ultraan, jossa lääkäri tutki pattia, mutta ei osannut kertoa mikä se mahdollisesti on. Otettiin siinä sitten ohutneulanäyte ja odotin että patti purskahtaa pitkin niskaani, mutta patti pysyi ja näytteet laitettiin patologille tutkittavaksi. Nyt menee 1-2vk jotta saan vastauksen mystiseen pattiin. Oma kannasta nyt vähän luin jotain "lääkäri kieltä" ja googlasin. Kerrottiin että "mahdollinen imusolmuke? (joka olisi kyllä näkynyt ultrassa), pahanlaatuinen kasvain? talipatti?" Sitten kuitenkin aiemmin luki lääkäri kielellä, ettei ole imusolmuke, talipatti eikä rasvapatti niin hurjasti jäikin vaihtoehtoja.. Onko tämä nyt sitten se kasvain?? Huhhuh, ei millään jaksais odottaa vastausta patologilta!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri