Niukat menkat - raskaaksi tulo vaikeaa? Onko kenelläkään kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelko persiissä??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelko persiissä??

Vieras

Olen ymmärtänyt, että kohdun limakalvo on silloin liian ohut raskauden alkamiseen.

Pitääköhän paikkansa?

Pelottaa, että tuleeko vaikeuksia lapsen hankinnassa, kun menkat on niin niukat.

Minulla oli tosi runsaat ennen pillereitä! Ja nyt sitten tälläiset?

Pillereitä käytin 16 v. ikäisestä asti 10 vuotta. Nyt kaksi vuotta pillereiden lopetuksesta.

Olen kyllä laihduttanut jonkin verran (8 kg) pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta olen aivan normaalipainoinen nyt, BMI 23, rasvaa 22,8% mittauksessa. Että ei sielläkään syytä löydy.

Kyllä keskimäärin nyrkkisääntönä niukat viittaa ohueeseen limakalvoon ja runsaat paksuun (voi olla liiankin paksu).

Mutta siihen on kyllä lääkkeitä olemassa, joten ei syytä isoon huoleen.

kyllä. menkat kestää 2 päivää ja yhdellä suojalla pärjää päivän. kohdun limakalvo on liian ohut raskauden alkamiseen, asia ihan todistettu gynellä.

itse sain kaksoseni IVF-hoidolla, ja kuopus tuli luomusti. ilmeisesti synnytyksen jälkeen hedelmällisyyteni oli parempi.

nyt taas ollaan hedelmättömiä.. :/

mutta ei tää mikään sääntö ole, voi kai niukoilla menkoillakin raskaaksi tulla.. onnea yritykseen!! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
kyllä. menkat kestää 2 päivää ja yhdellä suojalla pärjää päivän. kohdun limakalvo on liian ohut raskauden alkamiseen, asia ihan todistettu gynellä.
itse sain kaksoseni IVF-hoidolla, ja kuopus tuli luomusti. ilmeisesti synnytyksen jälkeen hedelmällisyyteni oli parempi.

nyt taas ollaan hedelmättömiä.. :/

mutta ei tää mikään sääntö ole, voi kai niukoilla menkoillakin raskaaksi tulla.. onnea yritykseen!! :flower:

Onneksi en tiennyt tätä aikoinani!! Olisi voinut tästä tiedosta johtuva "pelko perssiissä" vaikuttaa raskautumiseen... terv, kolmen pienen äiti :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Kyllä keskimäärin nyrkkisääntönä niukat viittaa ohueeseen limakalvoon ja runsaat paksuun (voi olla liiankin paksu).

Mitä lääkkeitä käytetään jos on liian ohut kohdun limakalvo?
Ja miten se tutkitaan? :o

Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa:

Minäkin gynellä käydessä mainitsin että menkat todella niukat nykyisin.
Ei kommentoinut muuten kuin, että "sehän on mukavaa"??

Nyt alkoi taas huolestuttamaan :(
Kannattaiskohan käydä gynellä asian takia, vaikka yritystä ei ole vielä ollutkaan? Ikäkin alkaa kohta painaa... syksyllä 29 v. mittarissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa:

Minäkin gynellä käydessä mainitsin että menkat todella niukat nykyisin.
Ei kommentoinut muuten kuin, että "sehän on mukavaa"??

Nyt alkoi taas huolestuttamaan :(
Kannattaiskohan käydä gynellä asian takia, vaikka yritystä ei ole vielä ollutkaan? Ikäkin alkaa kohta painaa... syksyllä 29 v. mittarissa.

Niin, että minuakin kiinnostais ne kokemukset lääkehoidosta, jos siihen on ollut tarvetta...

Yhteistyössä