nivusakne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoitoa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoitoa?

Vieras
Olisko kellään kokemusta nivusaknesta?

Olen kärsinyt asiasta jo usean vuoden ajan. nivusten alueelle siis tulee isohkoja näppyjä, jotka eivät mitenkään liity karvanpoistoon. viimeksi gyne sanoi, että kyseessä on juuri akne, ja ettei sille juuri mitään voi. Aloitin käyttämään ehkäisyrengasta, mutta ei siitä ainakaan apua ole ollut. Lisäksi gyne kehoitti käyttämään paikallisesti aknen hoitoon tarkoitettuja voiteita. Ei niistäkään kunnon apua ole. Millä pääsen tästä lopullisesti eroon? Täytyyhän siihen joku keino olla.

Taas joku nero ehdottaa roaccuttania kaikkeen vaivaan.
Mutta kun ei auta ""nivusakneen"", joka on todellisuudessa karvatupin tulehduksia nivusten alueella.
Olen koko aikuisikäni kärsinyt näistä ja ne eivät ole aknea.
Nivusten alueelle tulee märkäpäitä, ihan kuin kasvoilla, mutta esim. minulla ei ole kasvoissa aknea, vain nivusissa näppyjä.
Vaikkei poistaisi karvojakaan, niitä vain tulee. Olen lääkäriltä niistä kysynyt, muttei osannut auttaa, kehoitti vain pitämään huolta puhtaudesta!!!
Olen parinkymmenen vuoden aikana kokeillut kaikenlaista, mutta mitään ihme keinoa(tai vähemmän ihme) en ole löytänyt.
Jos joku tietää, kerro pliis!

Mulla on sisä- ja takareisien sekä takamuksen alueella melko paljon näppylöitä, jotka siis muistuttavat finnejä. Ongelma alkoi n. 16 vuotiaana ja on jatkunut nyt kahdeksan vuoden ajan. Ajoittain näpyt ovat kehittyneet tulehdukseen asti, jolloin olen joutunut hoitamaan paisetta antibioottien avulla..ja näistä mulle on jäänyt ikuiset(?) rumat punottavat arvet. Näppyjä tulee jatkuvasti lisää, mutta olen niiden hoitoon käyttänyt tea tree öljyä, jotta ne eivät kerkee tulehtua, ja paranevatkin nopeasti, mutta ne arvet jää ihoon, mikä on suurin huolen aiheeni. En tiedä miten saisin nämä arvet pois...ne on niin rumia. Isälläni on myös huono ihonlaatu ja sanoo aina että ei kannata juustoa syödä...eli kaiketi nämä vaativat hoidokseen täysin rasvattoman ruokavalion.

mulla ""nivusakne"" ilmenee jopa peukalonpään kokoisina patteina joissa ei ole selkeää päätä josta sen voisi yrittää puristaa tyhjäksi. kerran on yksi lääkäri puhkaissut patin ja huuhdellut suolavedellä, mutta antibiootti-kuuri siitäkin seurasi. kaikenlaista kuuria on kokeiltu ja lopulta löytynyt tarpeeksi tehokas antibiootti. antibiootin nimi on Apocyclin 500mg, ja parhaiten se toimii viikon rankemmalla kuurilla ja parin viikon estokuurilla. lääke ei ole edes kallis, vahva se on, siksi kannattaa noudattaa lääkärin ja farmaseuttien ohjeita. kannattaa kysyä seuraavan kerran kyseistä lääkettä.

Yhteistyössä