NKL:n perhehuone ja muut huoneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
HEI!

Esikoisen synnytys lähenee ja olen alkanut miettiä tuota synnytyssairaalaa.Valitsin NKL:n, koska se on lähellä, mutta nyt olen alkanut miettiä kaikki kauhutarinoita, joita olen kuullut tilojen ahtaudesta ja kiireestä.Eli millaisia kokemuksia teillä on ollut synnytyksen jälkeisistä päivistä Naikkarilla?Onko joku päässyt perhehuoneeseen?Niitähän siellä ei ole monta.Entä kokemukset muista huoneista?

Eniten pelkään sitä, että synnytän kiireisimpänä aikana ja kellään ei ole aikaa neuvoa vauvan kanssa ja joudun täpötäyteeseen huoneeseen jne.

Hiukan jännittää

Mä synnytin esikoiseni vajaa 2v sitten kiireisenä aikana, tai siis NKL:ssä oli todella täyttä. Mulla ei ollut toiveissa perhehuonetta enkä sitä ois saanukaan (niitähän on NKL:ssä vaan tosi rajoitetusti) vaan olin 4 hengen huoneessa. Ja hyvin pärjättiin! Minua ehdittiin neuvoa todella hyvin ja lämmöllä, kätilö/terveydenhoitaja/lastenhoitaja tuli ihan heti, kun kelloa soitin - ja mä sentään soitin usein :) Ei oo pahaa sanottavaa NKL:stä, joten voin sitä sinullekin lämpimästi suositella! Pyydä vain aina apua, jos siltä tuntuu, henkilökunta on siellä sinua varten ja todella ystävällisiä ja avuliaita ainakin minulle oli kaikki yhtä poikkeusta lukuunottamatta, josta ei onneks tarttenu kärsiä...

me saatiin perhehuone vaikkei pyydetty!eli kätilö järkkäs meidät lepäämään ja oltais saatu seuraavana päivänä mennä tavalliselle osastolle jos oilis haluttu.
mutta ei vaihdettu.ihan mukavaa oli mutta eipä siitä paljoa muista.sellaista sumuista aikaa.
henkilökunnassa oli ihania ihmisiä ja jotkut taas ei.kaikki hoitajat olivat kumminkin asiallisia.

Yhteistyössä