No ei ole enää normaalia....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
Harkitsen jo vakavissani soittaa aikaa lääkärille. :whistle: Mullon ollu kolme viikkoa mahakipuja. Ei ihan jatkuvana, mutta tullu ja menny useamman kerran päivässä, kestäneet viidestä minuutista viiteen tuntiin. Eilen huomasin, että vasemmalla alamahassa tuntuu semmonen n.2cm levynen kohta joka on tosi kipeä ja siitä säteilee kipua parinkymmenen sentin säteelle. Tuli mieleen, että miten kohdunulkoinen raskaus oireilee? Mutta ei kait se sitä ole.. Oon aiemmin pistäny tuon pistävän kivun ja säteilyn lihaskivun piikkiin, mutta ei kai se enää sitäkään voi olla, kun olen varonu liikkumasta ylimääräsiä sen kolme viikkoa. Kun joka kerta jumpan jälkeen tuli pahempia kipuja... Harkitsen tässä jo tehdä testinkin, vaikka oli menkat vähän aikaa sitte, nekin oli pirun kipeät. Mitä tämä vois olla? Miten kasvaimet oireilee? Vatsan painelukin tekee kipeää. Järki sanoo, että lääkärille, mutta ne kumminki käännyttää luulotautisena pois tai sanovat jo ajanvarausvaiheessa, että ei kuulu päivistyspolille kun jatkunut jo viikkoja... :headwall:

Piti vielä mainitsemani, että ruokahalukin on mennyt. Väkisin koitan jotain syödä aamulla ja päivällisellä ja ehkä illalla. Mutta ruoka ei mene alas kokonaista annosta. Väkisin pitää syödä. Herkut ja sipsit kyllä menis alas. Monena päivänä onkin hullu suolasen himo, mutten viitti enää niitäkään mähnätä...

Mnasarjakysta kenties. Mulla on ollut todistetusti ainakin kerran ja sun oireet kyllä sopis siihen. Yleensä on ihan harmiton juttu, paranee itsekseen, mutta tosiaan pirun kiepeä varsinkin siinä vaiheessa kun puhkeaa. Ultrassa se näkyy jos on, joten lääkärille kannattaa mennä jos oireet vaan jatkuu ja jatkuu.

Mullon useamman vuoden ollu tunne, että minun mahassa ei ole kaikki kunnossa. :/ Silti on iso kynnys lähteä näytille, kun minua on aina pidetty luulotautisena, vaikka harvoin valitan mitään.. Viimeisen vuoden aikana on päässäki tuntunu kummia kipuja otsalohkossa ja takaraivosssa. Ikinä ennen elämässäni en ole kärsiny mistään päänsäryistä. Toisaalta hiipii ajatus, että ehkä jotuu vain stressistä, koska olen aina stressannut mahallani jajosko se nyt sitte ois levinny päähänkin. Mutta kai nyt sillä jatkuvalla mahastressilläki on seurauksensa... :whistle:

Kohdunulkoisen kokeneena voi sanoa että mene nyt ihmeessä lääkäriin jos epäilet että vois vaikka olla ei toi ole normaalia. Ei sen tarvi olla kohdunulkoinen mutta silti voihan se olla tulehdus tai jokin muu mikä helpompi hoitaa kun ajoissa menet. Hopi hopi!!!

Mulla oli vasta lokakuussa terveystarkastuskin enkä taas hoksannu sanoa mitään mahavaivoista, kun ne just silloin oli poissa hetkellisesti. Ja olen just niitä ihmisiä, joita lääkärillä ollessa hävettää olla siellä viemässä toisten aikaa ja rupeen vähättelemään oireita ja yritän päästä äkkiä pois. Eihän ne asiat sitte ikinä selviä. Monta kertaa oon meinannu että meen paperin kans johon kaiken rustaan, mutta ei sellasta ole kehannu ottaa mukaan....

Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:
Mullon useamman vuoden ollu tunne, että minun mahassa ei ole kaikki kunnossa. :/ Silti on iso kynnys lähteä näytille, kun minua on aina pidetty luulotautisena, vaikka harvoin valitan mitään.. Viimeisen vuoden aikana on päässäki tuntunu kummia kipuja otsalohkossa ja takaraivosssa. Ikinä ennen elämässäni en ole kärsiny mistään päänsäryistä. Toisaalta hiipii ajatus, että ehkä jotuu vain stressistä, koska olen aina stressannut mahallani jajosko se nyt sitte ois levinny päähänkin. Mutta kai nyt sillä jatkuvalla mahastressilläki on seurauksensa... :whistle:

Mulla sama juttu..raskauden ajan oli taukoa nyt alkanut taas..tällä hetkelläkin kärsin kauheesta vatsakivusta ..oksentelinkin ennen..nyt en ole..epäilivät suolistotulehdusta..mutta eivät osanneet sanoa mikä mättää..kohta hoidatan itseni yksiyisellä uudelleen..saavat etsiä syyn

mulla oli kohdunulkoinen raskaus ja mulla säteili kipu etureiteen ja olkapäihin.Tuli myös runsasta vuotoa(luulin kuukautisiksi).Kannattaa käydä tarkistuttamassa asia.

Alkuperäinen kirjoittaja nyyti:
mulla oli kohdunulkoinen raskaus ja mulla säteili kipu etureiteen ja olkapäihin.Tuli myös runsasta vuotoa(luulin kuukautisiksi).Kannattaa käydä tarkistuttamassa asia.

:o No on mullaki hartiat kipeät jumissa, mutta ihan tuost apaskasängystä aattelin johtuvan ja siit ettää olen yöllä alkanu nukahteleen pystyyn kun 1v kans kukun... :whistle: Liitoskipuja on, mutta ne tulisen jälkeen ku meinasin liukastella niin johtunee siitä...

Alkuperäinen kirjoittaja minäkäs:
Pyydä ultrakuvausta, myös sappirakon alueelta. Tai pikemminkin vaadi.

Näkyiskö koko vatsan ultrauksella kaikki mahdolliset vaivat mitä siellä vois olla? vai pitäskö kysyä muista vaihtoehdoista? Pitäskö alkaa sellaseksi ärsyttäväksi potilaaksi joka tule paikalle ja luettelee kuin lääkäri tvn ja nettin opettamana heti valmiin diagnoosin? :kieh: :laugh:

Pahimmissa kauhukuvissani olen antanut itselleni kehittyä karmean vatsakasvaimen ja nyt se on levinny aivoihin ja vielä jonnekin hermoratoja käsittelevään kohtaan. Tämä päätelmä siksi, että mulla on ollu n. kerran viikossa parin kuukauden ajan jotain kummaa nykimistä lihaksissa. Yleensä käsivarsissa. Kerran mulla tippu 3v metrin korkeudelta vessan lattialle kun olin pesemässä sen pyllyä ja nostamassa lattialle kun yhtäkkiä se käsi vaan valahti tunnottomaksi :( Sitä tunnottomuutta kesti vain sen ajan ku se lapsi tippu. Sitte se käsi toimi normaalisti kun aloin hössöttämään että tuliko pipi. Toinen raukka oli vain järkyttyneen näkönen...

Yhteistyössä