No johan tuli kiukku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Esikoisella jäi ulkona sormet varaston oven väliin. Tuli sisälle ja mä sit lohduttelin. Kysyin, mikä helpottais, niin poika vastasi et kaakao. Mä menin sit tekemään kaakaota. Laitoin maidon mukiin ja kysyin kumpi meistä laittaa sen kaakaojauheen. Poika halusi itse laittaa. Laittoi yhden lusikallisen, laittoi toisen lusikallisen ja laittoi vielä kolmannenkin, kun en huomannut. Sanoin, et nyt kyllä tuli liikaa, mut poika meinasi laittaa neljännenkin lusikallisen. Siinä vaiheessa mä nappasin kaakaopurkin pois ja sanoin, et nyt riittää. Poika alkoi huutamaan ja sanoi, et haluaa vain katsoa kuvia siitä purkista. Annoin purkin takaisin, mutta vahdin samalla ettei yhtään kaakaota mene enää mukiin. Poika huusi siinä et mun pitäis olla hiljaa ja etten saisi puhua. Mä sanoin, et äiti puhuu juuri silloin kun haluaa ja mua ei lapset komentele. Sit poika suuttu kunnolla, meinas repii mua vaatteista, muttei ehtinyt. Meni huutaen eteiseen ja uhkas herättää kuopuksen. Mä sanoin perään, et joko tulet takaisin tänne keittiöön tai sit menet omaan huoneeseen. Ei se sitä kuullut, kun huudon saattelemana (siis omansa ) marssi yläkertaan.

tiedän tunteen, meillä samanlainen kiukkupussi, ikää 6v.

meillä jäähypenkki kovassa käytössä, jäähyaika minuutti per ikävuosi. jos tuolissa ei olla nätisti tai tuolista vielä säksätetään vastaan/huudetaan/kiukutaan alkaa aika aina alusta ja tuolissa ollaan niin kauan kunnes esim. 6min mennyt hiljaa.

karua,mutta useimmiten auttaa.

Yhteistyössä