No, juu jos nyt lähtisit kaupunkilomalle, nii minne menisit ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Texas Flame
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oi mä menisin Roomaan :heart: :heart: . Se on NIIN kaunis ja ihana kaupunki ja sieltä pääsee vielä hyvin helposti rannallekin. Ainoa huono puoli Roomassa on että sieltä ei halua pois tai ainakin jää iso himo palata takaisin :heart:

Pitäiskö sen olla joku iso kaupunki...? Jos pitäis niin, niin sitten se olis Barcelona, mutta jos pienempikin riittäisi, niin suunnistaisin Malaga - Marbella - akselille. Syyksi riittänee, että mä vaan olen ihan koukussa Espanjaan ja nimenomaan tohon rannikkoon. Siellä asuu kavereita.

Berliiniin! Ollaan oltu ja se on vaan niin mahdottoman ihana kaupunki. Helppo liikkua, ei liikaa ihmisiä, mutta kuitenkin suurkaupunki, syöminen ja juominen edullista, muutenkin edullista, mukavia ihmisiä ja ystävällisiä, pärjää hyvin englannilla ja jos osaa hiukankin saksaa niin ovat erittäin mielissään. Lisäksi tykkäävät meistä suomalaisista kovasti =) Kaupungin historia erittäin mielenkiintoinen ja värikäs.

Ehdottomasti suosittelen KRAKOWAA! Olimme 3 pv ja käytiin sieltä auswitsissa ( kirjotettu jotenkin muuten), suolakaivoksessa yms, hintataso on tosi halpa, vielä, ja paljon nähtävää! Ihmiset ystävällisiä ja rakennukset todella kauniita!

Alkuperäinen kirjoittaja Leonavirgin:
Minkälainen kokemus oli Auswitch? Oon kuullu, että voi järkyttää. Muakin kiinnostas tuo Krakowa.

Oli todella koskettava! Meille sattui ihana tyttö oppaaksi, joka puhui todella selkeätä englantia ja hyvin koskettavasti. Tää opas oli ollut avustamassa miestä, joka oli selvinnyt koettelemuksista, kun hän kirjoitti tapahtumista kirjan. Oli aivan uskomaton paikka! Kyllä kannattaa mennä käymään, jos on se mahdollisuus! Ei sitä voi uskoa, millaista on ollut, vaikka olis katsonut dokumentteja ja elokuvia ja lukenut kirjoja! Kyl siel paikan päällä se karuus vasta tulee esille!
Ja me oltiin siellä kesähelteellä, saati mitä se on kun on ollut kylmä ja märkä ja kurja muute... Kyl oli itkussa pidättelemistä!

Oltiin toukokuussa, jolloin ei vielä ollut paljoa turisteja yleensäkään Krakowassa, joten oli suht väljää kuljeskella. Silti enemmän ihmisiä kun täällä missään, et elokuussa en lähtis, mut kevät oli varmaan hyvää aikaa siltäkin osin.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vai missä se oli:

Kannattaa näemmä nukkua 3 tuntia yössä. Sain sen verran hyvät hörönaurut sun nimimerkistäsi :laugh: :laugh:

Kiits!
Juu kyllä mä taisin sammua sänkyyn, vai mihin se oli,
ja nukuinkin enemmän ko kolme tuntia, vai mitehän se oli
töihinkin pääsin kakslussalle suffaamaan, vai missä se oli
ja ...mitähän mä olin tekemässä...

Juu ja pietari!! Se vanha kartanohässäkkä, talvikartano... ööö, palatsi... pim!
Oikeesti!

:laugh:

Oon lukenu natsisaksasta useamman kirjan sekä näistä keskitysleireistä ja kiinnostais kovasti käydä katsomassa. Sen verran kauheita tarinoita ja ihmiskohtaloita on siellä ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Ehdottomasti suosittelen KRAKOWAA! Olimme 3 pv ja käytiin sieltä auswitsissa ( kirjotettu jotenkin muuten), suolakaivoksessa yms, hintataso on tosi halpa, vielä, ja paljon nähtävää! Ihmiset ystävällisiä ja rakennukset todella kauniita!

Mä suosittelen myös Krakovaa. Puolaan jos menee, EI kannata jäädä Varsovaan. Krakova on pienempi, mutta paljon sympaattisempi ja kauniimpi!

Alkuperäinen kirjoittaja Leonavirgin:
Oon lukenu natsisaksasta useamman kirjan sekä näistä keskitysleireistä ja kiinnostais kovasti käydä katsomassa. Sen verran kauheita tarinoita ja ihmiskohtaloita on siellä ollut.

Kyl siin kierroksella aika hyvän käsityksen saa. Oltiin siel Birkenaussa, siel varsinaisella kuolemanleirillä ja sit siin pääleirillä. Ne kuulu siihen opastettuun kierrokseen, eihän siel muuten pääsekään kiertämään. Bussilla siirryttiin toiselle leirille ja aikaa meni n.4h.
On se hiusten, kenkien, silmälasien, pienten lasten ja aikuisten vaate- määrät ihan uskomattomia!

Ai joo, ja Bukarestiin ei kannata mennä! Ellei sitten suuntaa eteenpäin Romanian maaseudulle. Itse pääkaupunki on töykeä, ruma eikä siellä ole juuri mitään nähtävää. Asianpalvelun taso on ala-arvoinen |O

Yhteistyössä