No kiva, terkkarin mukaan mun ehkäisyvaihtoehdot on aika vähissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Yhdistelmäpillerit oli, mutta ne vaihdettiin cerazette-minipillereihin koska mulla on aurallista migreeniä. Cerazetet kuitenkin kuivatti limakalvot joten lopetin ne kesken.

Nyt soitin aikaa terkkarille uusia pillereitä varten ja selitin asian. Aurallisen migreenin ja kilpirauhasen vajaatoiminnan takia ei suositella yhdistelmäehkäisyä. Minipillerit ei kaikki kuivata limakalvoja (mistä sitä tietää mitkä ei kuivata!? ). Yhdeksi vaihtoehdoksi terkkari sanoi ehkäisykapselin joka on 3-vuotinen.

Tuntuu vain niin pitkältä ajalta tuo kolme vuotta vaikka saahan sen ennemminkin pois. Onko jollakin tuo ehkäisykapseli? Mitä olette tykänneet siitä?

mullakin sama tilanne eli aurallista migreeniä. kokeilin cerazetteä ja limakalvot meni minullakin ihan rutikuivaksi ja tulehdukset alkoi vaivaamaan. Terkkari suositteli kokeilemaan ensiksi jotain toista minipilleri merkkiä. Hormonikierukka ja kapselikin käyvät jos on aurallinen migreeni mutta terkkarin mukaan ne on tarkoitettu pitkäaikaiseen ehkäisyyn ja meillä ei ole tarvetta niin pitkä aikaiselle ehkäisylle. Joten otin kokeiluun toiset minipillerit (merkki mini-pill). Mulla on vasta eka laatta menossa mutta hyvältä ainakin tähän asti on vaikuttanut ei tiputtelua eikä kuivuutta tms.

[QUOTE="heip";24522066]mullakin sama tilanne eli aurallista migreeniä. kokeilin cerazetteä ja limakalvot meni minullakin ihan rutikuivaksi ja tulehdukset alkoi vaivaamaan. Terkkari suositteli kokeilemaan ensiksi jotain toista minipilleri merkkiä. Hormonikierukka ja kapselikin käyvät jos on aurallinen migreeni mutta terkkarin mukaan ne on tarkoitettu pitkäaikaiseen ehkäisyyn ja meillä ei ole tarvetta niin pitkä aikaiselle ehkäisylle. Joten otin kokeiluun toiset minipillerit (merkki mini-pill). Mulla on vasta eka laatta menossa mutta hyvältä ainakin tähän asti on vaikuttanut ei tiputtelua eikä kuivuutta tms.[/QUOTE]

No kun mä tässä mietin, että onko se kapseli liian pitkäaikainen ehkäisy. Suhde on tuore joten ei tässä olla heti lapsia tekemässä, mutta silti tuo 3 vuotta tuntuu pitkältä ajalta.

Pitäisiköhän mun vielä koittaa jotakin toista minipillerimerkkiä.

Meillä on käytössä kondomi koska hormoni- ja kuparikierukka olisivat liian pitkäaikaisia ehkäisymenetelmiä tähän elämän vaiheeseen. Minipillerit aiheuttavat tiputtelua joten kondomi on ihan hyvä. Lapset ovat pieniä joten seksiä ei ehdi muutenkaan harrastamaan kuin pari kertaa viikossa. Pillerit olisivat siis "turhat".

[QUOTE="a p";24522309]Sekin tuntuu niin pitkäaikaiselta ehkäisyltä. :( Ja onko se sitten mulle sopiva tuon hormonin takia?[/QUOTE]

Pitkäaikainen se kyllä on.Mulla on aurallista migreeniä ja kyllä se mulle sopi siltä osin, mutta muuten ei.

Minulla on kapseli. Tähän mennessä kolmas kolmen vuoden kapseli menossa. Eli tyytyväinen olen ollut. Alkuun oli tiputtelua mutta sitten menkat jäivät kokonaan pois. Lapsen jälkeen ensimmäinen kapseli nyt menossa, ei ollut tiputtelua, menkat jäi melkein kokonaan heti pois. Pari kertaa vuodessa pari päivää vähän, se on tosi hyvä, yksi isoimmista plussista. Hormonihyppelyt poissa, jatkuvat päänsäryt poissa, ei muistamista, ei kuivata limakalvoja. Asentaminen ja poistaminen käy nopeasti ja on ollut joka kerta minulla ihan kivuton toimenpide.

:rolleyes:[QUOTE="vieras";24522318]Meillä on käytössä kondomi koska hormoni- ja kuparikierukka olisivat liian pitkäaikaisia ehkäisymenetelmiä tähän elämän vaiheeseen. Minipillerit aiheuttavat tiputtelua joten kondomi on ihan hyvä. Lapset ovat pieniä joten seksiä ei ehdi muutenkaan harrastamaan kuin pari kertaa viikossa. Pillerit olisivat siis "turhat".[/QUOTE]

sama juttu muuten mutta en todellakaan rupea räpertämään kumien kanssa sen kerran kun sitä seksiä kerkiää tai jaksaa harrastaa. käytän pillereitä vaikka kerrat vähissä koska näiden kanssa ei tarvitse miettiä kuukautisia ja seksiä voisi harrastaa joka viikko kokoajan.... todellisuus tosin kaikkea muuta

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;24522711:
:rolleyes:

sama juttu muuten mutta en todellakaan rupea räpertämään kumien kanssa sen kerran kun sitä seksiä kerkiää tai jaksaa harrastaa. käytän pillereitä vaikka kerrat vähissä koska näiden kanssa ei tarvitse miettiä kuukautisia ja seksiä voisi harrastaa joka viikko kokoajan.... todellisuus tosin kaikkea muuta

En joudu räpeltämään kumin kanssa. Se on alle 10 sekunnissa pois paketista ja paikallaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;24522711:
:rolleyes:

Me mennään keskeytetyllä eli riskipeliä. :ashamed:

[QUOTE="a p";24522336]Ei kiitos.[/QUOTE]

Täytyy ihailla teidän naisten uhrautuvaisuutta näissä ehkäisyasioissa. Eihän miestä voi velvoittaa käyttää mitään kondomia, vaan naisen täytyy puuttua omaan biokemialliseen tasapainoonsa yhteiseksi hyväksi. Upeaa.

Täytyy ihailla teidän naisten uhrautuvaisuutta näissä ehkäisyasioissa. Eihän miestä voi velvoittaa käyttää mitään kondomia, vaan naisen täytyy puuttua omaan biokemialliseen tasapainoonsa yhteiseksi hyväksi. Upeaa.

Vaikea tässä on uhrautua kun ei kovin helposti löydy vaihtoehtoja. Ensi viikolla juttelen lääkärin kanssa eri vaihtoehdoista.

Ei me tykätä käyttää kortsua, kuka nyt syö karkkiakaan paperit päällä... Sitten vielä kortsun lisäksi säätää jonkun vaahdon tms. kanssa. Todella spontaania ja kiihottavaa.

[QUOTE="vieras";24522733]En joudu räpeltämään kumin kanssa. Se on alle 10 sekunnissa pois paketista ja paikallaan. :D[/QUOTE]

siinä on 10sek liikaa. kerkiän hyvin nukahtaa:laugh:

[QUOTE="eee";24522766]Jos suhde on tuore niin minusta 3 vuotta kestävä ehkäisymuoto ei kuulosta ollenkaan liian pitkäaikaiselta.[/QUOTE]

En mä halua odottaa yli kolmea vuotta raskautumista.

Yhteistyössä