No mitäkähän tuoki nyt meinaa

hyytikyppynen

Aktiivinen jäsen
30.10.2006
26 410
8
38
puurajan takana
Pistin tietokonneen valmistajalle huoltokutsun takuuhuoltoon. KERRANKI tein näin. No sieltä sitte tuli sähköpostia, ei siis oo ees konetta vielä haettu, että teknikko päättää menneekö takuun piikkiin plaaplaaplaa... Ja sitte että jos on jotaki vikoja jotka ei mene niin saan päättää maksanko ne ite vai maksanko koneen palautuksen sellasenaan... Miks siitä palautuksesta pittää muka maksaa? Prkl... Nehän voi vittuillakseen päättää siellä että joo ei korjata ja sitte ei saa koko konetta takas jos ei maksa siitä että ne sen tuo tai lähettää :headwall: Ei sillä että minun talous siihen kaatuis, minusta tuo vaan on typerää. :ashamed: Jos miettii jotakuta jolla ei oiskaan rahhaa lunastaa konetta nii siinäpä sitte on kokonaan ilman konetta, ko huoltoyhtiö pittää sen itellään. :|

Alkaa tuntua että tällekki yksilölle ois ollu paras ratkasu se seinille heittely ja miljoonan palasiksi särkeminen ja uutta tilalle, niin mie oon entisillekki tehny :ashamed: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Mitä se kone takkuaa? Ajattelin vain josko mulla olis joku idea..

No tuo tuuletinhommeli pittää vaihtaa ainaki, sen tiän että mennee takuuseen ko ilmeisesti ihan tyyppivika... Ylikuumenee ja sammahtelee itekseen tämä toosa. Näppäimistä ei osa toimi ja nykyään koko ajan käytössä mulla langaton näppäimistö. Ne näppäimet vaan pari kerrallaan lakkas pelittämästä... Oikealla puolella toimii kyllä näppäimet mut ei vasemmalla. Lisäksi on näytössä häiriöitä ym mukavaa...

Ilmeisesti läppäristä kyse?

Luultavasti menee takuuseen, koska ylikuumentuminen on voinut vahingoittaa niitä ohuita "lankoja" jotka lähtee näppäimistä emolevylle.

Kyllä se menee takuuseen. Niillä on vain tapana lähettää tuollainen kettuiluviesti, etteivät ihmiset lähettäisi liian helpolla koneitaan korjattavaksi. Kuluttajansuojalain mukaan kuluttajalle ei saa aiheutua kustannuksia takuuaikana ilmevien vikojen korjauksista.

Itse voisin suuttua tuollaisista uhkailuista, että joutuu ehkä maksamaan. Laittaisin varmaan viestiä takaisin, että "pitäkää se kone jos uskallatte - viranomaiset ottavat sitten yhteyttä."

Yhteistyössä