No niin mammat, tässä autojen paremmuusjärjestys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.

Vieras
Saksassa toteutetun laatututkimuksen perusteella erityisesti ranskalaisten autovalmistajien tulisi olla huolissaan laadunvalvonnasta ja huollon kehittämisestä.

Auto Bild Suomi -lehden uusimmassa numerossa julkaistaan laaja raportti, jossa on vertailtu 22 automerkin laatuominaisuuksia. Laaturaportin kärjessä loistavat Toyotan johdolla japanilaiset automerkit, perää pitävät ranskalaiset.

- Peugeot jäi viimeiseksi jo kolmannen kerran peräkkäin. Merkin ongelmina olivat esimerkiksi moottorin ja voimansiirron öljyvuodot sekä pakoputkisto, kertoo Auto Bild Suomi -lehden päätoimittaja Jarmo Markkanen.
Suomessa samanlaisia kokemuksia

Suomalaisen A-katsastus Oy:n teknisen johtajan Hannu Pellikan mukaan tulokset mukailevat suomalaisten katsastusasemien tilastoja.

- Saksan autokatsastuksen havainnot ovat hyvin samantyyppisiä. Samoja vikoja löytyy samoista merkeistä Suomessakin.

Auto Bild -laaturaportin tulokset 2008

1. Toyota
2. Honda, Mazda
3. Opel
4. Hyundai
5. Mitsubishi
6. Audi, Mercedes-Benz, Nissan
7. BMW, Volvo
8. Suzuki
9. Skoda, Smart
10. Kia, VW
11. Seat
12. Ford
13. Fiat
14. Citroën, Renault
15. Peugeot

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/12/16996

Mua niiin ketuttaa kun ooppeleita aina mollataan =)

Hee! Me ostettiin Honda mallia civic joka valittiin mm. vuoden parhaaksi autoksi sarjassaan "kansan suosikiksi".

Voin suositella. Honda Civic Sport 1.8 5D hinta -laatu kohdillaan! Taloudellinen ja turvallinen ja mukava :-). Meidän toi malli on 2008. Mutta samaa mallia alettiin valmistamaan jo 2006.

Mm. Veho myy tuota Hondaa

Mun vanhemmilla on ollut kakkosautona Peugeot 8 vuotta ja sitä ennen se samainen auto oli mun sedällä käytössä. Ite oon ajanut sillä paljon, samoin mun veli ja moitteettomasti on toiminut koko ajan. Yks parhaista autoista jolla oon ajanut. Toyotassa sitten olikin paljon enemmän vikaa... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mun vanhemmilla on ollut kakkosautona Peugeot 8 vuotta ja sitä ennen se samainen auto oli mun sedällä käytössä. Ite oon ajanut sillä paljon, samoin mun veli ja moitteettomasti on toiminut koko ajan. Yks parhaista autoista jolla oon ajanut. Toyotassa sitten olikin paljon enemmän vikaa... :whistle:

Meillä on päinvastaiset kokemukset. Mulla oli Partner työautona ja se on kyllä aivan romu. Kesken satasen vauhdin pompsahti sähkövika päälle, arvaa hirvittikö! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Ja Hondasta vielä.. Mulla yksi kaveri jolla Civic mallia 1987! Ja hyvin se porskuttaa sillä VIELÄKIN! Eikä bensakulutus siinäkään ole paha.

Hondat on kivoja, mulla on ollut niitä kolme :D Ensimmäisessä ois kone kyllä kestänyt vielä ihan hyvin vaikka kilometrejä olikin 475000, mutta kori oli niin ruostunut, että moottoria ei saanut enää pysymään siellä :laugh:

Yhteistyössä