no niin palstatohtorit

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
mikä mun jalkaa vaivaa. vasen jalkaterä noin nilkasta varpaisiin saakka menee yht äkkiä ihan kuumaksi, kädellä koskien ihan normaali lämpöinen, mutta siinä on tunne kuin sinne olis tungettu lämmintä sisään. kävellessä se myös on kipeä. kun särkänniemessä kävelin päivän, niin jalkaterä oli sen jälkeen turvoksissa monta päivää. mikähän ihme tuo voi olla

Mulla oli vähän samanlainen juttu, kävin lääkärissäkin. Sanoi vaan, että mulla on käytössä vääränlaiset kengät, jalka rasittuu ja kipeytyy. Kannattaa kokeilla erilasia popoja. Onko sulla kenties jotain asentovirheitä jalalla ts. sisään-/ulospäin kääntyneet?

Alkuperäinen kirjoittaja Epsu:
Mulla oli vähän samanlainen juttu, kävin lääkärissäkin. Sanoi vaan, että mulla on käytössä vääränlaiset kengät, jalka rasittuu ja kipeytyy. Kannattaa kokeilla erilasia popoja. Onko sulla kenties jotain asentovirheitä jalalla ts. sisään-/ulospäin kääntyneet?
mä käytän kyllä monenlaisia kenkiä, kumisaappaista, crokseihin, ja lenkkareihin. lättäjalka minulla on mutta ei mitään asentovirheitä ole ainakaan työterveyshoitajan sanonnan mukaan. vaiva on nyt kestänyt tämän kesää. ja tuntuu, että se pahenee vfaan koko ajan

Kumisaappaat, croksit ja lenkkarit on kaikki aika huonoja jalalle pitemmän päälle, jos nyt kyse jalan rasittumisesta. Mulle lääkäri suositteli tukevia kävelykenkiä arkikäyttöön, tosin maalla taitaa kumpparit ja lenkkarit olla ne kaikkein käytännöllisimmät.

Kumisaappaat, croksit ja lenkkarit on kaikki aika huonoja jalalle pitemmän päälle, jos nyt kyse jalan rasittumisesta. Mulle lääkäri suositteli tukevia kävelykenkiä arkikäyttöön, tosin maalla taitaa kumpparit ja lenkkarit olla ne kaikkein käytännöllisimmät.
no navettaan ei voi mennä muilla kuin kumisaappailla ja navetassa mä vietän aikaa noin 7 tuntia joskus enemmänkin päivässä

Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
no navettaan ei voi mennä muilla kuin kumisaappailla ja navetassa mä vietän aikaa noin 7 tuntia joskus enemmänkin päivässä

Mulla on ollu toinen jalka paskana selittämättömästi jo pitkään Jalkapohjassa on kipupiste ja esim aamulla ei meinaa päästä sängystä kavelemään.
Kiva siinä sitten navetalla yrittää pestää niin joustavan turvasaappaan pohjaa =(

Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:

Mulla on ollu toinen jalka paskana selittämättömästi jo pitkään Jalkapohjassa on kipupiste ja esim aamulla ei meinaa päästä sängystä kavelemään.
Kiva siinä sitten navetalla yrittää pestää niin joustavan turvasaappaan pohjaa =(
joo aamulla nilkka on niin kipeä, että ei tahdo kärsiä ensimmäisia askeleita ottaa millään

Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:

joo aamulla nilkka on niin kipeä, että ei tahdo kärsiä ensimmäisia askeleita ottaa millään

Minä en ole vaan yksinkertaisesti saanut aikaiseksi lähteä lääkäriin. No, onhan mulla työterveyshuolto sit tammikuussa....

Alkuperäinen kirjoittaja dumb:
ootko ajattelut et olis vaikka veritulppa? Mun äidillä oli pohkeessa ja sanoi että jalkapohjaan sattui kun käveli ja kuumotti juuri tuollai.
tänään on kyllä tuokin tullut mieleen :(

kyllä mä sinuna kävisin näyttää lekurille.Tuollaset oireet voisi viitata veritulppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Marssimurtuma?
tuo näkyis sitten varmaan röntgenkuvissa. mitenkähän sitä sit hoidetaan jos sellainen on

Näkyy jos näkyy. Minun jalkateräni pikkuluussa ollut marssimurtuma näkyi vasta magneetissa. Ei sille mitään tehty, särkylääkeresepti vain kouraan ja jalkaa töissä luuduttamaan. Vaan eipä tarvinnut enää mennä tanssikurssille ;)

Laskimoveritulppa on pahimmillaan henkeä uhkaava tila ja epäily kyllä vaatii lääkäriä ja ultraäänitutkimusta. Suurin osa epäilyistä on turhia, mutta kun henki on kyseessä, niin riskejä ei oteta.

ootko ajattelut et olis vaikka veritulppa? Mun äidillä oli pohkeessa ja sanoi että jalkapohjaan sattui kun käveli ja kuumotti juuri tuollai.
tänään on kyllä tuokin tullut mieleen :(

kyllä mä sinuna kävisin näyttää lekurille.Tuollaset oireet voisi viitata veritulppaan.

tätä peesailen

Yhteistyössä