No niin se talvi taas yllätti etelän pellet. :p

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, yllätti minutkin. Ensin oli ihan kirkas auringonpaiste, ja pienessä hetkessä alkoi sankka sellainen lumipyry, ettei eteensä nähnyt. Pääsin sisälle ja seurasin pyryä ikkunasta. Hyvä että kadulla kulkevia jalankulkijoita edes näki, vaikka katu kulkee lähes ikkunan alla. Oli todella yllättävä pyry, tuli kuin tyhjästä.

Sattuuhan noita etelässä ja pohjoisessa. Etelässä on vaan aika paljon enemmän väkeä. Liittyiskö ongelmatkin siihen?

Pohjoisessa se yks varomaton pelle sadasta saa ajaa ryteikköön ihan yksinään ja rikkoa vaan oman autonsa.
Etelässä se yksi varomaton pelle sadasta valitettavasti osuu muutaman muunkin tielle.

Ihme vastakkainasettelua taas aapeellä.

[QUOTE="vieras";28167623]Joo, yllätti minutkin. Ensin oli ihan kirkas auringonpaiste, ja pienessä hetkessä alkoi sankka sellainen lumipyry, ettei eteensä nähnyt. Pääsin sisälle ja seurasin pyryä ikkunasta. Hyvä että kadulla kulkevia jalankulkijoita edes näki, vaikka katu kulkee lähes ikkunan alla. Oli todella yllättävä pyry, tuli kuin tyhjästä.[/QUOTE]

Tuon takia kuuntelen autoillessa radiosta sellaisia kanavia, joilta kuulee liikennetiedotteet. Monta kertaa päivän aikana ilmoittivat tuosta pyrystä ja sen kulkusuunnasta.

[QUOTE="vieras";28167653]Tosiasia on silti se että ei helsinkiläiset osaa ajaa autolla kelien vaatimilla tavoilla.[/QUOTE]

Mä mietin tänään, et miten ihmiset (helsinkiläiset, tamperelaiset, turkulaiset ja rovaniemeläiset) oikein ajaa, kun mun ajotyylillä ei ole ikinä milloinkaan auto lähtenyt lapasesta, eikä edes meinannut. Ehkä mä oon ainoa ajotaitoinen helsinkiläinen.

[QUOTE="vieras";28167653]Tosiasia on silti se että ei helsinkiläiset osaa ajaa autolla kelien vaatimilla tavoilla.[/QUOTE]

Tosiasia on se, että helsingin kolareista reilusti yli puolet on muiden kuin helsinkiläisten ajamia. Eli eiköhän se ole niin, että muut ei osaa ajaa kelien vaatimilla tavoilla.

[QUOTE="vieras";28167854]Tosiasia on se, että helsingin kolareista reilusti yli puolet on muiden kuin helsinkiläisten ajamia. Eli eiköhän se ole niin, että muut ei osaa ajaa kelien vaatimilla tavoilla.[/QUOTE]

Höpöhöpö. älä jaksa uskoa itsekään puheisiisi :D

[QUOTE="vieras";28167858]Höpöhöpö. älä jaksa uskoa itsekään puheisiisi :D[/QUOTE]

asia uutisoitiin laajasti viime vuoden lopulla yle:n ja muiden tiedotusvälineiden sivuilla. tilastot ovat jossain jos kiinnostaa kaivaa esiin.

[QUOTE="vieras";28167873]asia uutisoitiin laajasti viime vuoden lopulla yle:n ja muiden tiedotusvälineiden sivuilla. tilastot ovat jossain jos kiinnostaa kaivaa esiin.[/QUOTE]

Ei semmosta ole uutisoitu. Se kyllä uutisoitiin kun sattui se helvetoinmoinen joukokolari pari vuotta sitten että helsinkiläiset ajoi kesärenkaat alla ja mitään piittaamatta keliolosuhteista, joku ulkomaalainen oli oikein juutupeenkin laittanut videon kun kuvasi sitä menoa, metsään lensivät.

Katsokaas kun alinopeutta ajavat vaarantavat liikenteen, joten on parempi ajaa kelistä huolimatta tasan nopeusrajoitusten mukaan tai vähän ylikin. Vai miten se meni?

Yhteistyössä